Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kesyrotta

Vierailija
17.01.2015 |

Haluan kuulla kaikkien rehelliset mielipiteet haiseeko rotta. kaipaan kokemuksia ja varmoja mielipiteitä haluaisin rotan mutta vanhempani ei suostu koska ne "haisee" kiitos rehellisille vastaajille!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urokset voi haista aika voimakkaastikin, naaraat ei haise. Otatko rotat omaan huoneeseesi? Ei se sieltä asti kyllä vanhempiesi nenään haise jos ovat suljetun oven takana. Suositteleen naaraita, jos haju on pelkona.

Vierailija
2/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä alapeukuttelee ja miksi? Eikö lemmikeistä saisi keskustella? Miksei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihdat purut kerran viikossa tai mielellän 5 vrk välein. Lisäksi häkin kaikki tasot pesäkopit yms virikkeet pitää "tiskata" joka kerta esim fairy-vedellä. Muuten haju jää. Rotat ovat työläämpiä, kuin monet muut jyrsijät (vrt. Hamsteri tai gerbiili), mutta myös antoisampia. Tarvitsevat ehdottomasti jaloittelua päivittäin. Hamsterin häkki ei ala haista lähelekkään yhtä nopeasti.
Eli kyllä rotat haisevat helposti, jos niitä ei siivoa usein. Myös tyttörotat.

Vierailija
4/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli neljä tyttörottaa aikoinaan ja kyllä meidän asunnossa haisi koko ajan, vaikka vaihdoinkin kaikki häkissä olevat kankaat (riippumatot, pesämytyt, tasokankaat jne) ja pyyhin kaikki tasot pissoista 1-2 päivän välein. Joka päivä kakkalaatikon siivous ja kerran viikossa kaikkien purujen vaihto ja häkin pesu.

Omaan nenääni ei haissut, mutta mieheni nenään haisi (oli muutenkin negatiivisempi rottia kohtaan eikä olisi niitä edes halunnut) ja vieraisen nenään haisi kyllä. Sitten kun rottia ei enää ollut niin huomasin itsekin, että kyllähän ne olivat haisseet, koska sitten ei enää haissut siltä kuin ennen. Siihen vaan oli itse tottunut.

Vierailija
5/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kesyrottaurosta, kyllähän ne jonkun verran haisee. Pitää vaan usein vaihtaa tasojen pyyhkeet, fleeceet pestä sekä vaihtaa purut. Urokset myös jaloitellessaan merkkaavat pienillä pissatipoilla. Sanotaan, että urokset tuoksuu vähän myskille. Naaraista ei kokemusta. :)

Vierailija
6/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja muista, ei koskaan saa ottaa yhtä rottaa. Rotta on laumaeläin, ja tulee onnettomasi yksin ollessaan. Ihminen ei pysty korvaamaan rotalle lajiseuraansa vaikka olisikin vieressä 24/7 (mitä ei kukaan kuitenkaan pysty järjestämään.) :) t. 6

Vierailija
7/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottien kohdalla uroksen ja naaraan hajussa ei ole eroa (toisin kuin hiirillä). Urokset kyllä merkkailevat enemmän virtsallaan, mutta siinä ei ole samaa hajua kuin uroshiiren virtsassa. Mutta kyllähän ne alkaa haista molemmat jos häkin siivousväli venyy.

Vierailija
8/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kolme tyttörottaa, aivan ihania ja rakastettavia tapauksia mutta en hankkisi enää rottia, huomattavasti työläämpiä hoitaa kuin nykyiset kissani. Rotat eivät itsessään haise mutta häkkiä on siivottava todella usein.

Vierailija
9/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 19:35"]Mulla on ollut kolme tyttörottaa, aivan ihania ja rakastettavia tapauksia mutta en hankkisi enää rottia, huomattavasti työläämpiä hoitaa kuin nykyiset kissani. Rotat eivät itsessään haise mutta häkkiä on siivottava todella usein.
[/quote]

Anteeksi, mutta on pakko kysyä luovuitko rotista ennen kisujen hankkimista vai poistuivatko rotat kissojen tulon jälkeen ns. luonnonmenetelmällä?

Vierailija
10/11 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikarotat haisee enemmän kuin tytöt ja tietenkin mitä useampi rotta, sitä enemmän ne haisee. Häkki on siivottava vähintään kerran viikossa. Ainakin poikarottia kannattaa myös pestä.  Eli vähän sama kuin ihmisillä: jos hygieniasta ei pidä huolta niin varmana haisee mutta pestynä ja puunattuna ei juurikaan. Puhdas rotta haisee lievästi myskille.

Ja rottia pitää olla aina vähintään kaksi! 3-4 on mielestäni paras laumakoko (tosin enempää kuin 4 ei mulla ole ollutkaan).

Vierailija
11/11 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottien pissa haisee, mutta siihen hajuun tottuu, enkä ainakaan mä haista enään paljoa sitä pissan hajua. Nyt kun siihen on tottunut, niin se on mun mielestä enemmänkin tuoksu kun haju.