Onko historian opettaja seksikäs ammatti?
Kommentit (42)
No itse asiassa miesopettajille on yllinkyllin sitä p****a tarjolla, sillä suurin osa opeista on naisia! Meidänkin koulussa on ainakin viisi kaunista sinkkua 30+ ikäistä naisopea, mutta sinkkua miesopea en ole ikinä tavannut.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 16:33"]
Vai onko enkunope kuumenpi?
[/quote]
Historiasta en tiedä, mutta minulla ainakin oli yläasteella koulun seksikkäin ope, joka oli historian opettaja...
Enkun ope oli kyllä hyvä kakkonen.
Siis en nyt tarkoittanut sellaista kakkosta.
Miks mun kaikki historian- ja enkun opet on ollut hirveitä variksia tai niiden pelättimiä, oli kyseessä sitten mies tai nainen... Kuumimmat on ollut ehdottomasti äikän opettajat. Ja yks matikan ope. ;)
Kyllä hissanopella on laajia yleistieto ja kova innostus omaan aineeseen. Omalla hissanopella oli kyllä hauskat jutut, ja lapsen hissanope on ihan paras.
Riippuu opettajasta :)
Minun tuntemistani seksikkäin on äidinkielen opettaja, mutta hissanope tulee hyvänä kakkosena.
Toivottavasti ap ei ole tekemässä ammatinvalintaansa tämän keskustelun perusteella :D
On! Hissanopet ovat usein todella fiksuja ja osaavat ajatella asioita laajasti. Tykkään.
Joku täällä palstalla sanoi joskus, että hänen tuttunsa ÄO on 70 ja luki maisteriksi historia pääaineena. Eli historian pitäisi olla helppoa. Onhan toisaalta jokainen enkun laudaturin kirjoittanutkin soveltuva perusopetuksen opettajana toimimiseen.
-Mies 29v-
jos kivikaudelle jämähtäneet fossiilit ovat sexyjä niin sitten ehkä...
Olen naimisissa hissannopen kanssa. Oikein sexy ja söpö on ;-)
Meidän hissanope yläasteella ja lukiossa oli todella kuuma mies!
Älykäs ja laaja-alaisesti sivistynyt.
Mun ruotsin ope yläasteella oli kyllä tosi kuuma!
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:51"]Joku täällä palstalla sanoi joskus, että hänen tuttunsa ÄO on 70 ja luki maisteriksi historia pääaineena. Eli historian pitäisi olla helppoa. Onhan toisaalta jokainen enkun laudaturin kirjoittanutkin soveltuva perusopetuksen opettajana toimimiseen.
-Mies 29v-
[/quote]
What.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:51"]
Joku täällä palstalla sanoi joskus, että hänen tuttunsa ÄO on 70 ja luki maisteriksi historia pääaineena. Eli historian pitäisi olla helppoa. Onhan toisaalta jokainen enkun laudaturin kirjoittanutkin soveltuva perusopetuksen opettajana toimimiseen.
-Mies 29v-
[/quote]
Historia ei ole todellakaan helppoa, mikäli sen haluaa oikeasti hallita hyvin. Laajoja aihekokonaisuuksia, paljon muistettavaa ja on kyettävä itse pohtimaan asioiden syitä ja seurauksia. Ei riitä kirjojen ulkoa pänttääminen, vaan omaa ajattelua tarvitaan, mihin ei ihan jokainen kykene!
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:51"]
-Mies 29v-
[/quote]
Historia ei ole todellakaan helppoa, mikäli sen haluaa oikeasti hallita hyvin. Laajoja aihekokonaisuuksia, paljon muistettavaa ja on kyettävä itse pohtimaan asioiden syitä ja seurauksia. Ei riitä kirjojen ulkoa pänttääminen, vaan omaa ajattelua tarvitaan, mihin ei ihan jokainen kykene!
[/quote]Oli miten oli, ysejä ja kymppejä sain historiasta lukiossa ja yhden kurssin tein aina parissa päivässä (netissä).
-Mies 29v-
Hissanopeilla on tosiaan sellainen laaja-alainen tietämys asioista, ovat todella yleissivistyneitä. Esim. matikanope saattaa hallita matikan hyvin, mutta ei tiedäkään muusta juuri mitään. Historian opettaja hallitsee samalla myös yhteiskuntaoppia, politiikkaa, maantiedettä jne.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:57"]
Hissanopeilla on tosiaan sellainen laaja-alainen tietämys asioista, ovat todella yleissivistyneitä. Esim. matikanope saattaa hallita matikan hyvin, mutta ei tiedäkään muusta juuri mitään. Historian opettaja hallitsee samalla myös yhteiskuntaoppia, politiikkaa, maantiedettä jne.
[/quote]Jjjjoo, mutta nuo kaikki mainitsemasi alat liittyvät toisiinsa. Ollakseen laaja-alaisesti sivistynyt historianopen pitäisi älytä kemiasta, fysiikasta ja matematiikasta ja lääkärin kielistä ja historiasta. Se on aitoa monipuolisuutta ja oman mukavuusalueen ulkopuolelle menemistä.
-Mies 29v-
Opettaja on ihan semi ammatti naiselle. Englannin opettajat yleensä parhaita, myös äidinkielen.
Miehen ei kannata opettajaksi ryhtyä jos pilluista tykkää. Tai no oppilaat voivat joskus ihastua, mutta niihin ei liene suotavaa kajota.