Ahdistaa: keitä kutsun häihin?
Mulla on aika vähän ystäviä. Haluaisin kutsua muutaman hyvän ystäväni ja lapsuudenystävät. Suurin ongelma on lapsuudenystävät.
1. Osa on keskenään riidoissa.
2. Joitakin heistä en ole nähnyt kolmeen vuoteen eikä muutenkaan olla yhteyksissä.
3. Sitten on pari kaveria, jotka ovat läheisempiä lapsuudenystävieni kanssa, mutta itse en tunne heitä niin hyvin. Ovat kuitenkin osa tätä meidän porukkaa, ja siksi kutsuisin heidät mielellään. Sitten taas - olen mielestäni läheisempi parin opiskelijakaverin kanssa kuin heidän, ja ajattelin olla kutsumatta opiskelijakaverit, koska en taas tiedä kenet kutsuisin ja kenet en.
En voi olla kutsumatta lapsuudenystäviäni, koska silloin tuntuisi pahalta heitä kohtaan kutsua vain ne muut ystäväni. Sitten taas pelkään, että joku noista "rajatapauksista" hölmistyisi saadessaan kutsun, kun ei kuitenkaan olla niin läheisiä.
Mites teillä? Onko ollut vaikeaa päättää kutsuttavia? Miten olette ratkaisseet asian? Miten kutsutut/kutsumatta jätetyt reagoivat? Me ollaan mietitty ihan pieniä häitä sukulaisten kesken Suomessa tai vielä pienempiä häitä ulkomailla.
Kommentit (11)
Kutsut ystäväsi, ne joiden kanssa olet muutenkin tekemisissä ja jotka ovat sinulle läheisiä.
Itsellä vähän sama ongelma! Mietin sellaista ratkaisua, että kutsuisin omalta puolelta enemmän sukulaisia ja kavereita tulisi vain miehen porukoista. Näin tuskin kovin moni omista kavereista loukkaantuisi.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:13"]
Kutsut ystäväsi, ne joiden kanssa olet muutenkin tekemisissä ja jotka ovat sinulle läheisiä.
[/quote]
Mutta kun se raja on niin vaikea vetää. Kenen kanssa olen tarpeeksi tekemisissä ja kenen kanssa en? Joku oli muutama vuosi läheisempi ja joku on tullut läheisemmäksi vasta hiljattain? Todella läheisiä ystäviä mulla ei edes ole.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:13"]
Itsellä vähän sama ongelma! Mietin sellaista ratkaisua, että kutsuisin omalta puolelta enemmän sukulaisia ja kavereita tulisi vain miehen porukoista. Näin tuskin kovin moni omista kavereista loukkaantuisi.
[/quote]
Mekin ollaan mietitty, että kutsuttaisiin mun sukulaiset ja miehen lähimmät ystävät, koska miehellä ei juurikaan ole sukulaisia, joita kutsua. Sitten taas tuntuu kauhealta rajat sellaiset ihmiset pois häistä, joiden kanssa on kuitenkin kasvanut yhdessä, ja jotka varmaan kutsuisivat omiin häihinsä.
ap
Sama ongelma täällä. Meillä oli nuoruudessa neljän tytön porukka. Kuitenkin tästä porukasta kaksi ei ole enää missään väleissä keskenään. Itse olen kaikkien kanssa ja haluaisin kutsua kaikki kolme, mutta nämä kaksi eivät taida haluta olla samassa tilassa edes häideni ajan.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:30"]
Sama ongelma täällä. Meillä oli nuoruudessa neljän tytön porukka. Kuitenkin tästä porukasta kaksi ei ole enää missään väleissä keskenään. Itse olen kaikkien kanssa ja haluaisin kutsua kaikki kolme, mutta nämä kaksi eivät taida haluta olla samassa tilassa edes häideni ajan.
[/quote]
Voi kurja :( Mekin oltiin tiivis porukka koko lapsuus ja nuoruus, sitten muutaman välillä tuli riitaa, tuloksena se, että yksi tavallaan eristyi koko porukasta. Meidän välillä ei kuitenkaan ole tapahtunut mitään ja ollaan ihan väleissä, mutta vähemmän tekemisissä. En jätä kutsumatta häntä, jos kutsun muutkin lapsuudenystävät, mutta olisi tosi harmi, jos jotkut vihoittelee toisilleen meidän häissä.
ap
Kutsut kaikki ystäväsi, jotka haluat. He tekevät sitten itse ratkaisun olla tulematta häihin, mikäli eivät halua olla samassa tilassa jonkun toisen ystäväsi kanssa tai kokevat, että ette ole niin läheisiä, että häänne kiinnostaisivat.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:44"]Kutsut kaikki ystäväsi, jotka haluat. He tekevät sitten itse ratkaisun olla tulematta häihin, mikäli eivät halua olla samassa tilassa jonkun toisen ystäväsi kanssa tai kokevat, että ette ole niin läheisiä, että häänne kiinnostaisivat.
[/quote]
Näin minäkin ensin mietin että voisi tehdä, mutta en jaksaisi omissa häissä katsella kun siellä draamaillaan, mitä olisi ehdottomasti tulossa. Tulisi vain itsellekin paha mieli kun etenkin yksi näistä varmasti osoittaisi mieltään siellä. -7
Jätä se yksi draamailija sitten kutsumatta.
Oikeasti, miettikää ensin, mobenko hengen häät ylipäätänsä pidätte. Vaikuttaa esim. budjettiin ja paikkavalintaan huonattavasti. Sitten vieraslistan yksityiskohtien kimppuun.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:44"]Kutsut kaikki ystäväsi, jotka haluat. He tekevät sitten itse ratkaisun olla tulematta häihin, mikäli eivät halua olla samassa tilassa jonkun toisen ystäväsi kanssa tai kokevat, että ette ole niin läheisiä, että häänne kiinnostaisivat. [/quote] Näin minäkin ensin mietin että voisi tehdä, mutta en jaksaisi omissa häissä katsella kun siellä draamaillaan, mitä olisi ehdottomasti tulossa. Tulisi vain itsellekin paha mieli kun etenkin yksi näistä varmasti osoittaisi mieltään siellä. -7
[/quote]
Kuten sanoin, kutsut ne ystäväsi, jotka haluat. Viestistäsi käy hyvin selväksi, ettet tätä draamailijaa halua häihisi. Siispä jätät hänet kutsumatta.
Kertoisiko alapeukuttaja ratkaisun tähän ongelmaani?
ap