Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestääkö teinivanhempien liitot ikinä?

Zz
04.11.2021 |

Alkoi kiinnostaa kun luin Pirjo Nuotiosta ja hänen teinvanhemmistaan, että onko semmoisia teineinä vanhemmiksi tulleita, jotka olisivat eläneet happily ever after?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen, kun oli yleisempää pysyä yhdessä toisilleen vittuillen, kun oli lisäännytty heti alkuhuuman eli ensimmäisten kolmen vuoden aikana jo 25-vuotiaaksi mennessä, kun vielä omienkin aivojen kehitys oli kesken.

Vierailija
2/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin vanhemmat on seurustellu yläasteelta saakka ja niillä on yhteensä 6 lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin vanhemmat on seurustellu yläasteelta saakka ja niillä on yhteensä 6 lasta.

Olivatko isovanhempia ennen kolmekymppisiään?

Vierailija
4/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 läheistä ystäväpariskuntaa jotka ovat tavanneet lukiossa. Nyt jo 50-60 vuotiaita

Vierailija
5/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omien vanhempieni liitto on kestänyt ja samoin omani. 

Vierailija
6/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3 läheistä ystäväpariskuntaa jotka ovat tavanneet lukiossa. Nyt jo 50-60 vuotiaita

Kysyttiin teinivanhemmista. Sikisivätkö siis käytännössä saman tien ennen kuin täyttivät 25v?

Vierailija
7/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kadottaneet itsensä, nuo kauan yhdessä pysyneet. Kylmäävä ajatus.

Vierailija
8/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuspiirin valossa aika pienellä prostentilla. Mutta ainakin yksi nyt on jo yli kuusikymppisiä ja yhä yhdessä. Saivat esikoisensa, kun olivat 15 ja 17. Yhdessä ovat maatilaa hoitaneet ja tehneet myöskin tilan ulkopuolisia töitä. lapsenlapsia on nyt 5. 

Vierailija
9/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitäkin on, joilla teininä alkanut suhde kestää kymmeniä vuosia, koko loppu elämän. Mutta toisaalta, kyllähän joku joskus voittaa lotossa päävoitonkin, mikä kuitenkin on huomattavasti epätodennäköisempää.

Eli hyvällä tuurilla.

Vierailija
10/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoni meni naimisiin 17vuotiaana. Sai tytön 20v ja pojan 21v. Tyttö kuoli autokolarissa, kun oli 18v. Ovat vieläkin miehensä kanssa naimisissa, nyt kuusikymppisinä.

Vierailija
11/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ennen, kun oli yleisempää pysyä yhdessä toisilleen vittuillen, kun oli lisäännytty heti alkuhuuman eli ensimmäisten kolmen vuoden aikana jo 25-vuotiaaksi mennessä, kun vielä omienkin aivojen kehitys oli kesken.

Ennen ei ollut tukia. Nykyisin tuki viidakko niin kattava,kannataa erota,jos tökki avioliitto. Asuntokin erossa tulee kuin manulle illalinen,eihän lapsia voi kadulle jättää. Ennen kun harrastetiin seksiä,ei ehkäisyä niin saatavilla. Viimeistän 3 kk. Raskaana ja vihitin.Tavallan pakko aviolitto.Muuta vaihtoehtoa naisella ei ollut.Joten enne ei voi vertaa tämä aika mitenkään.

Vierailija
12/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kestää. Toki harvinaisempaa, mutta esim. omat vanhempani olleet naimisissa pian 45-vuotta. Saivat ensimmäisen lapsensa kun äiti oli 17 ja isä 19. 

Vierailija
13/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen ei ollut tukia. Nykyisin tuki viidakko niin kattava,kannataa erota,jos tökki avioliitto. Asuntokin erossa tulee kuin manulle illalinen,eihän lapsia voi kadulle jättää. Ennen kun harrastetiin seksiä,ei ehkäisyä niin saatavilla. Viimeistän 3 kk. Raskaana ja vihitin.Tavallan pakko aviolitto.Muuta vaihtoehtoa naisella ei ollut.Joten enne ei voi vertaa tämä aika mitenkään.

Miten niin ei muuta vaihtoehtoa naisella? Olen itsekin nainen enkä ole ikinä lypsätyttänyt lettuani noin nopeasti heti miehen tavattuani.

Vierailija
14/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kadottaneet itsensä, nuo kauan yhdessä pysyneet. Kylmäävä ajatus.

Mistä tuollaisen käsityksen olet saanut? Tunnen itseni ikäisen parin, joka on ollut yhdessä 15-vuotiaasta saakka ja heillä on 3 lasta. Ihan ovat kaksi erillistä yksilöä ja kummallakin oma ura jne. Eikä nuo ole mikään poikkeus ainakaan minun tuttavapiirissäni. Ja ihan tavallisissa piireissä liikun. 

N37

Vierailija
15/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin nineteen mies 23 ja ollaan edelleen yhdessä jo 37 vuotta.

Vierailija
16/16 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei muuta vaihtoehtoa naisella? Olen itsekin nainen enkä ole ikinä lypsätyttänyt lettuani noin nopeasti heti miehen tavattuani.

Samaa hokevat sairaalloisen ylipainoiset: heillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin niellä liikaa pullaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän