Eikö teillä muilla läskeillä ole muka mitään lihavuuden liitännäistä?
Mulla verenpainetauti, korkea kolesteroli ja diabetes II. Painoindeksi silti vain 28. Tällä hetkellä vatsapoimussa valtava ihottuma/hautuma. Vihaan itseäni ja läskejäni. Haluaisin olla terve. Silti ärsyttää kun kaikki haluavat nyt olla kehopositiivisia ylikiloista huolimatta. Onko se teatteria? Vai ovatko kaikki muut läskit terveitä? Ikää mulla 45 v. Lääkitystä takana jo yli 10 v.
Kommentit (25)
Ei oo mitään todettu. Paineet hyvät ja sokerit. Menossa on kyllä painonpudotus ennenkuin tuleekaan. Hyvin voin ja elän. Tiedostan riskit kyllä.
Liikun todella paljon ja paino on pudonnut kahdessa vuodessa 13 kiloa. Hitaasti mutta varmasti. En vihaa itseäni. Vain näitä sairauksia ja kilojani. Painan 84 kiloa ja pituutta 174 cm. Moni sanoo että en ole lihava. Sairaudet kertoo ihan muuta….
Ei ole mitään vaivoja, ei lihavuudesta johtuvia eikä muitakaan. Ikää 49 vuotta.
Olen 156 cm ja 105 kg. Kakkostyypin diabetes vaivaa. Ei muuta. Ihan tyytyväinen itseeni olen.
Veikkaan, että sulla on candida albicans. Se aiheuttaa kaikkea tuollaista oheisoiretta ja -sairautta.
73 kiloa missä 10 liikaa.
Ahdistaa, närästää, hengästyttää, on rytmihäiriöitä, vaatteet ei mahdu, nivelet valittaa, uniapnea haittaa maskista huolimatta.
Ikää 61v ja äärettömän vaikea saada putoamaan. Tämänkin viikon olen syönyt (kunnon ruokaa) alle 1300kcal eikä grammaakaan ole pudonnut vaan eilisestä nousi 300g. Punnitsen ja laitan kaiken yasioon. Kilppareita ei ole tukittu, ehkä olisi aika.
Jos bmi 28, ja silti vyötärölihavuus noin paha, syynä on yleensä stressi ja sen mukana tuleva kortisoli. Nukut luultavasti ihan liian vähän.
Painoindeksini on "vain" 28 ja silti on kaikenlaisia nivelongelmia, ei meinaa yliliikkuvat nivelet kestää liikakuormitusta.
Mitä ihmettä. Verensokeri ja kaikki muutkin arvot normaalit, ei mitään lääkitystä. BMI 30+
Toki on lihasta, työni on fyysistä ja liikun päivittäin.
N42
Eikös suomalaisista kaksi kolmasosaa ole ylipainoisia? Verenpainetauti on silti vain noin kymmenellä prosentilla ja samoin diabetes. Päättele siitä. 😀
Jos et tuon lihavampi ole niin kannattaako edes syyttää kiloja kaikista vaivoista. Ne tulevat kelle tulevat.
BMI 40, ei mitään sairauksia ja hyvin jaksan urheilla tavoitteellisesti kuutena päivänä viikossa ja juosta kymmeniä kilometrejä viikossa. Ehkä olet vaan jotenkin sairas. Ikää myös 40.
Korkea verenpaine löytyy mutta se on ollut jo silloin kun olin normaalipainoinen.
Jonkinlainen laihis itselläkin nyt menossa, 10kg lähtenyt about kolmessa kuukaudessa. Lähinnä kyllä vain ulkonäöllisistä syistä kun alkoi ärsyttää läskit.
116kg, verenpaine koholla vähän (alapaine). Ei oikeastaan muuta. Ehkä ikä suojaa vielä vähän? 35-vuotias.
Korkea kolesteroli mullakin, mutta se oli jo laihana parikymppisenä. Lääkityskin jo kauan. Olen nyt 45.
Nuori, ikää 13 vuotta, pituus 165 ja paino 102kg, painoindeksi yli 37. Huomattava ylipaino. Verensokerit koholla, pulssi koholla, kolesteroliarvot koholla sekä rasvamaksan alku. Tulevaisuus?
Kehorauha, kehopositiivisuus, XxxxL koot..
Entä se terveys?
no mulla on 30..ei ole mitään liitännäissairauksia. liikun työssäni paljon. ei säre, selkä, ei polvet eikä muutenkaan mitään. Ei ole kohonnut verenpaine, ei kolesteroli arvoot, ei ole diabetesta.
Lihoin aikoinaan 11kg lyhyen ajan sisään. Kun polvet kipeytyivät niin että normaali arkiliikunta alkoi olla hankalaa, heräsin tilanteeseen ja tein korjausliikkeen elintapoihin. Nykyään olen normaalipainoinen ja aion olla vastakin.
Eka vinkki: lakkaa käyttämästä itsestäsi tuollaista haukkumasanaa.
Minulla on 32 BMI ja olen muuten täydellisen terve. Ehkä se auttaa, että liikun paljon ja ulkoilen.
Varmasti se kannattaa sitten laihduttaa, jos painos aiheuttaa sulle noin pahan vihan itseäsi kohtaan.