Synnytyksestä, eka kerta edessä
Anteeksi kun kyselen todella tyhmiä, mutta kun mennään synnyttämään, mitä se maksaa? Maksaako sen enemmän, miten kauan toimitukseen menee ja jos tulee tukihenkilöitä enemmän kuin isä (saako tulla?), niin joutuuko niistä maksamaan jonkun maksun. Maksaako ruuat erikseen sairaalassa ja maksaako isän yöpyminen mahdollisessa perhehuoneessa. Mitä sairaalassaolo maksaa itselle?
Anteeksi tyhmät kysymykset.
Kommentit (10)
On sillä väliä siltä kannalta, että montako vuorokautta olet sairaalassa. Menee vuorokausimaksu. Ja vaikka olisit tunnin (itse menin klo 23) vuorokaudesta niin maksaa koko vuorokauden, samoin kun kotiuduttiin klo 12 niin sekin oli kokonainen vuorokausi. Jos lapsi joutuu teholle/tarkkailuun niin se maksaa erikseen (7 vrk maksaa, sen jälkeen ilmainen), saman vrk hinnan kuin aikuiselta muistaakseni.
Oma sairaalalaskuni oli reilut 200e, lapsi kävi 7h lastenosastolla ja siitä tuli siis se vuorokauden lisäsumma.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:53"]
Ap jatkaa vielä: Mutta siis itse synnytyksen kestolla ei ole väliä?
[/quote]
Tietysti kesto vaikuttaa. Jos joutuu vaikkapa käynnistykseen ja siinä menee jo pari päivää+itse synnytys, tulee osastopäiviä enemmän kuin muutaman tunnin synnytyksessä.
[/quote]
Ja vaikka synnytys olisikin lyhyt, niin 2 päivästä joutuu maksaa jos kirjautuu osastolle illalla ja lapsi syntyy seuraavan vuorokauden puolella. Siihen vielä lapsivuodeosastolla makoilut päälle.
Ja menin siis itse ke klo 23 ja kotiuduin ma klo 12, itse pyynnöstä olin siis yhden lisäyön, eli toki siksikin maksoin enemmän. Synnytys normaali, lyhyt (7h) alatiesynnytys. T. Viestin nro 9 kirjoittaja.
Muistaakseni tuli joku 100e lasku. Ruuat kuului hintaan. Ja lisäpäivistä osastolla kai laskutetaan lisää..isän tai muiden läsnä olo ei maksa, ruokaa ei tarjoilla iseille.
Maksaahan se. Hinnat vaihtalee kai hieman aluettain, mutta joudut maksamaan osastolla olosta, myös isän osalta jos mukana, ja jos vauva joutuu eri osastolle, myös vauvan hoidosta. Lopullista hintaa ei voi etukäteen siis tietää, riippuu omasta ja vauvan kunnosta, montako päivää siellä joudutte olemaan.
Olin perhehuoneessa eli ruuat kuuluivat minulle ja isälle. 3vrk, sisältäen täysylläpidon, synnytyksen ja lääkärin tarkastukset maksoi reilu 300e. Tukihenkilöistä ei tule lisämaksua.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:53"]
[/quote]
Tietysti kesto vaikuttaa. Jos joutuu vaikkapa käynnistykseen ja siinä menee jo pari päivää+itse synnytys, tulee osastopäiviä enemmän kuin muutaman tunnin synnytyksessä.
Mielestäni maksu määräytyy sairaalassaolopäivien mukaan. En usko että synnytyksen kesto vaikuttaa asiaan. Itse olin kolme päivää ja kaksi yötä sairaalassa ja lasku oli n. 100e.