Mikä on keskisykkeesi kun käyt REIPPAALLA KÄVELYLENKILLÄ?
Itselläni huitelee sen verran korkeissa lukemissa (omasta mielestäni), että nyt on kyllä pakko kysyä, mitä muiden sykkeet ovat reippaalla kävelylenkillä.. Itselläni reipas vauhti on noin 6,5km/h sports trackerin mukaan.
Kommentit (24)
Kunnon testaaminen on varsin helppoa. Etsit pitkät portaat esim. metron portaat on hyvät ja testaat kuinka jaksat kävellä ne ylös. Ainakin itse huomaan tuossa heti mnkälainen on sen hetkinen kuntoni, en tarvitse mittareita.
Kevyessä hölkässä on yleensä keskisyke molemmin puolin 120, ellei ole hidastavia tekijöitä tai kovempaa pakkasta. Noin kovaa en yleensä kävele, mutta normireipas tahdilla syke on 90-100. Reilut viisi vuotta sitten syke oli päälle sadassa jo siinä vaiheessa, kun oli päässyt ulos ja lähdössä lenkille.
Ite mul on sellanen perushuono kunto. Teen kyllä fyysistä, mutta yksipuolista työtä et jos sitä en tekis nii kunto olis ihan sohvaperunaa. Ostin muutama viikko sit sykemittarin ja oon nyt kevään ja koronan innoittamana alkanut lenkkeilemään. Hitaassa hölkässä mun sykkeet pompsahtaa varmaan 170. Tänää menin reippaan kävelylenkin, niin sykkeet huiteli 151 loivassa ylämäessä tasamäessä 130-145. Ihan mielenkiintosta seurata.
On luotettava sykemittari, garminin fenix -sarjaa ja hrm-run -sykevyö.
Ei ongelma sinäänsä ole se, ettei syke nousisi ylipäänsä, kyllä se juoksutreeneissä ihan mielekkäästi, mutta aiemmin on pitkää kävelyä voinut yhtenä pk-treeninä pitää, nykysellään näköjään ei. Ja tosiaan kävely on ollut se yksi treeni, kun juostua tulee lajitreeninä jo 4x vko. Hiihtämään ei täällä etelässä pääse, muutoin se olisi varmasti hyvä. Tuota sauvakävelyä hieman pohdin, onko jollain kokemuksia, miten se käyttäytyy syketasojen kanssa vs tavallinen kävely?
t. 16