Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhdysvalloissa ja Britanniassa on tänä syksynä alettu puhua suuresta irtisanoutumisaallosta, joka on saanut nimen Great Resignation!

Vierailija
04.11.2021 |

Kyse ei siis ole irtisanomisaallosta, jossa työnantajat vähentäisivät väkeään. Kyse on työntekijöiden omaehtoisesti kiitti mulle riitti -päätöksistä ja aika nostaa kytkintä -ratkaisuista.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kiitti-mulle-riitti-tyomarkkinoita-r…

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse irtisanouduin jo vuosia sitten ja heittäydyin elämäntapatyöttömäksi, sillä en halunnut maksaa senttiäkään enempää veroja kuin on pakko tämän pahoinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseksi. Ja hetkeäkään en ole päätöstäni katunut.

Et tajua kuinka huvittavalta kuulostat. Nyt itsellesi kelpaa kyllä kupata "pahoinvointiyhteiskunnan" tukia. Ja suhteessa tukien €-määrään niin ne elämäntapatyöttämäthän just maksaakin eniten niitä veroja. Ja sä vielä luulet, että joku on sulle kateellinen?

Niin kelpaakin ja halveksimani yhteiskunta joutuu elättämään minua hamaan loppuuni asti. Ja kuten sanoin, "en yhtään enempää kuin on pakko".

Ja mistähän sinulle tuli mieleen heilutella puolestani jotain kateuskorttia? Taisi mennä elämäntapatyöttömyyteni tunteisiin.

Teen muuten myös pimeitä hommia aina silloin tällöin. Vihastuttaako sekin ja kuinka paljon?

No ihan sillä heiluttelin, että vaikutat olevan kovinkin ylpeä elämänasenteestasi ja tämä toinen vastauksesi vain vahvisti asiaa että näin on. Ja tee toki pimeitä hommia tyhmyyttähän se on kun ei niistä eläkettä kerry ja jos jokin tapaturma sattuisi niin itsehän makselet. Siinä vertailussa muutamat veroprosentit lisää ei tunnu kuule missään. Niin makaa kuin petaa. Onnellista loppuelämää.

Vierailija
22/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo oon seurannu asiaa.koronan aikana ihmiset mietti mitä haluuaa,moni muutti maalle. huonot työolot varmasti monella taustalla.

amerikas oli ilmeisesti iso aalto,myös pakko toimet sai aikaan ison aallon.

"Iso aalto" on matalapalkkaisissa palveluhommissa. Ei hyvasta tyopaikasta kukaan lahde minkaan aallon mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brandon on poistanut rajavalvonnan ja Meksikon puolelta lapannut jo 13 000 laittomasti maahan. Eikä siinä kaikki:

The Biden administration is reportedly considering making payments of nearly $450,000 to each person separated from their family at the southern border when they crossed into the country illegally, the Wall Street Journal.

Hogwash! Ei kylla mikaan poliitikko tuollaista allekirjoittaisi.

Vierailija
24/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha koronan aikana oli vaihtaa työpaikkaa, kun ei saanut edes lähikokouksia järjestää. Varmasti ollut paljon patoutunutta tarvetta vaihtaa työpaikkaa.

Lisäksi ihmiset rikastuvat koko ajan. Hyvin moni perii isoja summia, voittaa kryptovaluutoilla isoja summia, jne. Aika paha siinä työnantajan kilpailla 20 euron tuntipalkalla, jota saadakseen pitää kestää kiusaamista ja muuta huonoa kohtelua.

Vierailija
25/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brandon on poistanut rajavalvonnan ja Meksikon puolelta lapannut jo 13 000 laittomasti maahan. Eikä siinä kaikki:

The Biden administration is reportedly considering making payments of nearly $450,000 to each person separated from their family at the southern border when they crossed into the country illegally, the Wall Street Journal.

Linkki! Ai etta rajavalvonta poistettu, ei ole.

Mitenhan olisi jos kirjoittaisit jotain totuudenmukaista?

Vierailija
26/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse irtisanouduin jo vuosia sitten ja heittäydyin elämäntapatyöttömäksi, sillä en halunnut maksaa senttiäkään enempää veroja kuin on pakko tämän pahoinvointiyhteiskunnan ylläpitämiseksi. Ja hetkeäkään en ole päätöstäni katunut.

Et tajua kuinka huvittavalta kuulostat. Nyt itsellesi kelpaa kyllä kupata "pahoinvointiyhteiskunnan" tukia. Ja suhteessa tukien €-määrään niin ne elämäntapatyöttämäthän just maksaakin eniten niitä veroja. Ja sä vielä luulet, että joku on sulle kateellinen?

Niin kelpaakin ja halveksimani yhteiskunta joutuu elättämään minua hamaan loppuuni asti. Ja kuten sanoin, "en yhtään enempää kuin on pakko".

Ja mistähän sinulle tuli mieleen heilutella puolestani jotain kateuskorttia? Taisi mennä elämäntapatyöttömyyteni tunteisiin.

Teen muuten myös pimeitä hommia aina silloin tällöin. Vihastuttaako sekin ja kuinka paljon?

No ihan sillä heiluttelin, että vaikutat olevan kovinkin ylpeä elämänasenteestasi ja tämä toinen vastauksesi vain vahvisti asiaa että näin on. Ja tee toki pimeitä hommia tyhmyyttähän se on kun ei niistä eläkettä kerry ja jos jokin tapaturma sattuisi niin itsehän makselet. Siinä vertailussa muutamat veroprosentit lisää ei tunnu kuule missään. Niin makaa kuin petaa. Onnellista loppuelämää.

Eli kun en elä elämäntapatyöttömänä sitä häpeillen, niin logiikkasi mukaan oletan muiden olevan minulle kateellisia? No jos on lusikalla annettu, niin...

Vierailija
27/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin irtisanouduin eikä uutta paikkaa vielä ole. Sain tarpeekseni huonolla palkalla kuunnella kaikennäköistä mussutusta ja työmäärä vaan lisääntyy ja kiitosta et saanut juuri koskaan, pelkkää kettuilua lähinnä. Korona-aikana väsyin, jotenkin tuli tosiaan nyt se viimeinen kiitti mulle riitti ja pitäkää tunkkinne-fiilis. Olo on helpottunut. Nyt hengähdän hetken ja alan jossain vaiheessa etsimään uutta työtä, ikinä ei voi tietenkään tietää mistä sitä itsensä löytää, mutta olo on toiveikas. Voisin jopa tehdä hieman rauhallisempaa duunia ja pienemmällä palkalla, ja jos työpaikan henki on myös ok.

Valitettavasti sinun tapaisia henkilöitä ei kukaan enää ota töihin joten saat hengähtää eläkeikään saakka.

Vierailija
28/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo lällätilää pummi elää yhteiskunnan armoilla. Kaikki haluaa olla manne niinkuin sinä

Vierailija
29/30 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joidenkin lähteiden mukaan tuottavuus ja sitä myötä palkat (josta täällä aika vähän on tapahtumisia) ovat noussee kysynnän aikan kovasti, kun toisilla aloilla ja kilpailija maksaa enemmän työpanoksesta.

toisaalta kun aikanaan jaettiin shekki tietyn tulorajan alittaville, lienee syntynyt kiuva että voi suunnitella oikeasti asiitaan uudelleen.

siis täysin toinen tilanne kuin oikeiston suomessa, jossa tiettävästi matala tuottavuus lisää paineita kustannusten, siis myös palkkakustannusten kohdalla. ja sitä biasoidaan täällä kummasti vääntäen.

siis dynaamisempi ympäristö kun täällä oiekiistoon vinoutuneet näkevät ainoastaan kalliina resurssina. siinä on eroa.

Vierailija
30/30 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo oon seurannu asiaa.koronan aikana ihmiset mietti mitä haluuaa,moni muutti maalle. huonot työolot varmasti monella taustalla.

amerikas oli ilmeisesti iso aalto,myös pakko toimet sai aikaan ison aallon.

"Iso aalto" on matalapalkkaisissa palveluhommissa. Ei hyvasta tyopaikasta kukaan lahde minkaan aallon mukaan.

Omalla työpaikallani Briteissä on tällä hetkellä miltei 100 paikkaa vapaana, suuri osa näistä asiantuntijatehtävissä.