Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syönyt vain puolet annetusta antibiootista - mitäs nyt.

Vierailija
16.01.2015 |

Olin siis niin kipeä kun sain antibiootit, että luin ohjeen että yksi tabletti kaksi kertaa päivässä. Ohje on oikeasti, että kaksi tablettia kaksi kertaa päivässä. Eipä ihme etten ole parantuntut. Onko tästä ollut jotain haittaa (eli voiko bakteeri saada resistentin antibioottia vastaan), että antibioottiannos ei ole ollut riittävä, vai riittääkö että otan nyt loput päivät (3) antibioottia ohjeen mukaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti annoksen pienuus on tehnyt sen että tuo sun antibiootti kuuri on ollut täysin hyödytön, mitä nyt sitten tappanut bakteereja suolistossa tms.

Sun pitäisi syödä nyt se oikea määrä sen lääkärin määräämän ajan että tehoaa itse tautiin.

Vierailija
2/4 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat nyt syödäsitä oikein _ja_ otat yhteyttä lekuriin, koska mahdollisesti kuuria täytyy jatkaa, eli sulle kirjoitettaisiin lisää samaa muutamaksi päiväksi. Ei sulle tuossa ajassa mitään resistetenttejä pöpökantoja ole tullut, kunhan kuuri jatkuu tehokkaalla annoksella riittävän kauan. Ja sen, mikä on riittävä pituus, arvioi lekuri. Soittopyyntö lääkäriasemalle tms. 

Parane pian! Itsellä oli muutaman viikon tavallisen flunssan päälle inhottava korvatulehdus, joten ymmärrän surkean tilasi. Kyllä siinä voi ohjeita lukiessa aivopieruja tulla. Mulla vaati 10 pvän kuurin, eli kun oireet eivät alkuperäisen kuurin loppuun mennessä olleet riittävästi helpottaneet, sitä lääkitystä jatkettiin. Maitohappobakteereita sitten vaan siellä puolivälissä antibiootin ottamisajoista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on se että ihmisiä kuolee nykyään enemmän antibiootin takia kuin tautien.

Etenkin Amerikassa antibiootteja määrätään parin viikon kuuri heti kun nenä vähänkin vuotaa.

Vierailija
4/4 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Minullakin juurikin korvatulehdus, kuten kolmosella. Molemmat korvat tukossa ja sen ronkkimisen jälkeen niin kipeinä, etten tajunnut siellä apteekissa yhtään mitään. Katsoin sitä vaan sitä farmaseuttia kuin hidastetussa filmissä ja ajattelin omiani ja aloitin sitten "ohjeen" mukaan. Tän siitä sitten saa. :)

Soitan lääkäriin, siinäpä asiat sitten selviää. Parempia vointeja kolmoselle ja muillekin toipilaille. :) 

ap.