Haastattelun jälkeen ei kuulu mitään, siis koskaan. Onko tämä uusi normaali?
Näin käynyt jo monesti, ja silmiinpistävää se että vielä 10v sitten ei tällaista ollut (aina ilmoitettiin sentään jossain vaiheessa).
Muita muutoksia on työnhaussa myös ne että kukaan ei vastaa jos soittaa, viestiin (sms) ei vastata eikö sähköpostiinkaan. Ehkä hyvässä lykyssä tulee sellainen automaattivastaus että hakemus on vastaanotettu.
On muuttunut meno rajusti. Ennen puhuttiin hakijakokemuksesta ja yritettiin jättää hyvä mielikuva työnantajasta.
Oletko huomannut tätä muutosta?
Kommentit (7)
Siinä on kymmenen vuotta lisää mittarissa, eikä ole kiinnostava hakija.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä tämä. Olen siis ap ja 10v sitten olin n35v. Ja pääsin aina vähintään haastatteluun. Nyt ei mitään sit 10v vanhempana, ehkä just haastattelu mutta siihen jää…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä tämä. Olen siis ap ja 10v sitten olin n35v. Ja pääsin aina vähintään haastatteluun. Nyt ei mitään sit 10v vanhempana, ehkä just haastattelu mutta siihen jää…
Jotain muuta kuin ikä, alle viisikymppiset vielä kelpaavat, voi olla alakohtaista tai enempi draivia ettei jää jalkoihin.
Olin haastattelussa firmassa jossa tj oikein painotti yrityksen ykkös arvoksi luotettavuutta. No, lupauksestaan huolimatta ei vaivautunut ilmoittamaan haastattelun jälkeen yhtään mitään.
Ei työpaikoilla ole enää työntekijöitä, jotka ehtisivät vastaamaan. Ne kaikki on saneerattu ulos!
Mä pidän noista tarkkaa kirjaa. Pari paikkaa ei ole ilmoittanut haastattelun jälkeen mitään. Paikat ovat olleet sen tyyppisiä, että on haastateltu ihmisiä muuten vaan, paikkaa ei välttämättä ole ollut auki.
Muut ovat ilmoittaneet ja nämä ei-kiitos-soitot ovat ikävän yleisiä, sillä ne soitot ovat 90-prosenttisesti pelkkää vaivaannuttavaa paskaa molemmille osapuolille. Ne eivät todellakaan paranna hakijakokemusta. Olen vain kerran hakenut uusiksi sellaiseen firmaan, josta on soitettu ei kiitos. Se oli sillä kertaa hyvä soitto, siinä kehuttiin osaamistani ja taustoitettiin, että valittu oli talon sisältä jo samaa tekevä, että sitä oli käytännössä mahdoton muiden hakijoiden voittaa. Tuon saman olisi voinut kertoa myös sähköpostissakin, tosin.
Niinhän se tuntuu menevän.