Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Huoneistossa ei saa tupakoida”, onko parveke osa huoneistoa?

Vierailija
04.11.2021 |

Vuokrasopimuksessani lukee, että huoneistossa ei saa tupakoida. Koskeeko tämä kielto aina/yleensä parveketta?

Taloyhtiö ei ole savuton, seinänaapuri esimerkiksi polttaa parvekkeella, eikä tontilla ole tuhka-astiaa. On kai VA silti voinut linjata niin, että hänen parvekkeellaan ei polteta.

En kysy vielä vuokranantajalta, vaan kysyn teiltä ensin. Kuuluuko parveke huoneistoon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se.

Vierailija
2/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi olla erilaisia näkemyksiä. Senpä takia AV-raadin sanalla ei ole kovin paljon painoarvoa. Kysy nyt vaan siltä vuokranantajaltasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta vuokranantajat on tarkoittaneet sisätiloja tuolla lainilla. Olen siis kysynyt ja ei ainakaan mun ex-vuokranantajilla ole ollut syytä kieltää parvekkeella savuttelua. Kysy niin selviää!

Vierailija
4/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se.

Ok, kiitos! Salli minun kuitenkin vängätä: parveke ei ole kuitenkaan varsinaisesti _huone_.

No joo, taidan kysyä isännöitsijältä missä voi polttaa. Kysyn vaikka, että saanko viedä tuhkakupin talon taakse roskiksille.

Vai onko se edes isännöitsijä, joka hoitaa asiaa ja osaa vastata..?

Ap

Vierailija
5/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko vuokraa myös parvekkeesta? Jos maksat, se on osa huoneistoa. Jos sen pinta-alaa ei oteta huomioon vuokran määrässä, sitten ei ole.

Ja parveketupakoinnin voi silti kieltää jos savua kulkeutuu jatkuvasti (eikä vain esim. tietyissä tuulioloissa) toiseen asuinhuoneistoon. Ihan lain mukaan.

Vierailija
6/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se.

Ok, kiitos! Salli minun kuitenkin vängätä: parveke ei ole kuitenkaan varsinaisesti _huone_.

No joo, taidan kysyä isännöitsijältä missä voi polttaa. Kysyn vaikka, että saanko viedä tuhkakupin talon taakse roskiksille.

Vai onko se edes isännöitsijä, joka hoitaa asiaa ja osaa vastata..?

Ap

Jos taloyhtiö ei olevkokonaisuudessaan savuton, teillä on siellä jossain ulkona tupakkapaikka. Isännöitsijä tietää kertoa missä. Älä roskiksilla polta tai siellä syttyvä palo menee sinun nimiisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi