Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranomistajat: miksi raahaatte koiranne joka paikkaan?

Vierailija
15.01.2015 |

Mä sanon aina kaikille että meille ei koiria. Minä ja vanhin lapsi ollaan allergisia ja meillä molemmilla on astma. Joten ei koiria.
Muut lapset kyllä tykkää koirista ja leikkivätkin niiden kanssa, mutta tälle vanhimmalle alkaa jo iskeä kauhu kun koira tulee liian lähelle ja henki menee ahtaalle. Ulkoilmassa pärjää hyvin, mutta sisäilmassa joutuu lähes heti turvautumaan lääkkeeseen (symbicort).
Nämä kun sinulla, koiraihminen, on tiedossasi niin miksi olet jatkuvasti tulossa kyläilemään koirasi kanssa? Ilmestyt oven taakse (joka on muutoin ihan ok) ja sanot aina samat sanat (nokun tää meidän sesse on niin pieni/kiltti/rauhallinen/ihana) että voihan se tulla? Ja teidän lapsethan tykkää tästä?
No niin tykkää, mutta se ei poista sitä faktaa että meidän esikoisella edelleen menee henki ahtaalle ja silmät punaiseksi, iho kutisee ja aivastuttaa.
No, jos sitten lupaan että kahvilla voit nopeasti käydä, mutta muista jättää sesse seuraavan kerran pois. Sinä asetut taloksi ja pyynnöstäni huolimatta koirasi irti. Esikoinen joutuu sitten sulkeutumaan huoneeseensa ja samalla sinä koiranomistaja tenttaat että no mitäs sinä siellä huoneessa mökötät, mikset tykkää meidän sessestä. Kohta joku lapsista huutaa että sesse puree minun kenkiä, sinä naurat söpölle koirallesi. Ku on se niin ihana.

Miten kehtaatte?

Mulla ei tulis mieleenikään raahata lapsiani jonkun kaverini luokse joka ei pidä lapsista, ei pieneen asuntoon eikä asuntoon jossa on paljon särkyviä esineitä. Ymmärrän että ystäväni haluavat nähdä minua, mutta eivät välttämättä lapsiani. Niin, ja jos ollaan kylässä niin ohennan kyllä omia lapsiani jos eivät osaa käyttäytyä.

Joten miksi, MIKSI, se koira ei voi jäädä kotiin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä aina kysytään saako koiria tuoda. Ei viedä kavereille koska niistä lähtee karvaa ja yksi kaverini on allerginen, muutenkin pelottaa että ne onnistuu rikkomaa tai likaamaa tai vastaavaa. Vaikka onkin niin ihania niin kyllä meijä koirat jää kotiin ellei nyt lähetä äitille tai anopille jne...

Vierailija
22/23 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:55"]

Olen itsekin allerginen (tosin siedätyksellä vaivan kuriin saanut) ja ymmärrän tiettyyn rajaan asti tuon valituksen, mutta tuntuu kuin muut eivät saisi hengittääkään kuin sisäänpäin näiden haju-, sähkö- ja tiesmikäallergisten läheisyydessä.

Vähemmistö sopeutuu enemmistöön, niin tässäkin. Minulla on allergialääkkeet mukana siltä varalta, että atakki iskee enkä edellytä, että kaikki ympärilläni olevat olevat pöllyttämättä siitepölyjään joka paikkaan.

[/quote]

Tässä oli nyt kyllä kyse henkilön omasta kodista. Eikö sielläkään saa olla rauhassa? Onko sinnekin pakko päästää jokainen koira joka vaan lähistöllä näkyy? Eikö muilta saa pyytää edes sitä että oma koti olisi koiravapaa jos on allerginen? Vähemmistön pitää kodissaankin sopeutua enemmistöön? Mä ymmärtäisin tuon sun valituksen, jos ap vaatis koirallisia kavereitaan lopettamaan koiransa allergiansa takia. Mutta että omaan kotiinsakin pitää päästää koira jos enemmistön edustaja sitä vaatii.

[/quote]

Olin vastaamassa kirjoitukseen nro 2, mutta sitaatti jäi näköjään tulematta matkaan.

Koti on jokaisen "linna", tietenkin.

Mutta yleisissä tiloissa, busseissa, junissa, töissä, teatterissa, kaupoissa ei voi ottaa kaikkia mahdollisia vaivoja huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä kun kaikki pitää tehdä niin vaikeaksi. Sanokaa niille kavereillenne että ette halua koiraa taloonne, älkää päästäkö sisään jossei muuten usko.

Oma koira lähtee mukaan jos kavereille käy, en todellakaan ole kertaakaan raahannut sitä etukäteen ilmoittamatta yllätyksenä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme