Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja, arvostatko tradenomeja?

Vierailija
15.01.2015 |

Miksi/miksi et?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pilipali tutkinto.

Vierailija
2/8 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hyviä sellaisiin perushommiin, joihin ei kannata palkata kalliimpia ekonomeja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä työnantaja arvostaa, kun on itsekin sellainen. Tai oikeammin koulutuksella ei ole mitään väliä, tärkeämpää on rekrytoidessa löytää oikea persoona.

Vierailija
4/8 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työnantaja, mutta olen töissä isossa tavarataloketjussa (ei s eikä k) ja meillä on moni noista pääkonttorin hepuista tradenomeja. Taitaa siellä olla muutama KTM niiden lisäksi. Oman yksikölle päällikkö on tradenomi. Eli en tiedä arvostaako työnantaja, mutta töihin ovat ainakin kelvanneet.
Itse olen opiskelija vasta, enkä ajatellut kaupan alalle jäädä, liikaa kilpailua ja itsensä brändäämistä :)

Vierailija
5/8 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tradenomeissa on tämä; se ei ole merkonomi (perustutkinto, osaavat hoitaa perushommat hyvin), eikä ylin tutkinto eli ekonomi (osaavat hoitaa vaativimmat hommat). Jos on tarve juurikin noille yllämainituille, harvoin haen tradenomia joka on siinä välissä ja tekeekin sitten usein merkonomin kanssa samaa työtä. 

Vierailija
6/8 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:33"]Ongelma tradenomeissa on tämä; se ei ole merkonomi (perustutkinto, osaavat hoitaa perushommat hyvin), eikä ylin tutkinto eli ekonomi (osaavat hoitaa vaativimmat hommat). Jos on tarve juurikin noille yllämainituille, harvoin haen tradenomia joka on siinä välissä ja tekeekin sitten usein merkonomin kanssa samaa työtä. 
[/quote]

Haha, mun kaverit jotka on merkonomeja ovat vaan kaupan kassoja. Tradenomiksi opiskellut kaveri on HR-assistentti eli vähän mukavampaa duunia :D esimerkiksi juuri markkinoinnin ja henkilöstöpuolen assarin hommiin ei merkonomeja huolita mutta ekonomit ovat niihin ylikoulutettuja.

Vierailija
7/8 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:33"]Ongelma tradenomeissa on tämä; se ei ole merkonomi (perustutkinto, osaavat hoitaa perushommat hyvin), eikä ylin tutkinto eli ekonomi (osaavat hoitaa vaativimmat hommat). Jos on tarve juurikin noille yllämainituille, harvoin haen tradenomia joka on siinä välissä ja tekeekin sitten usein merkonomin kanssa samaa työtä.  [/quote] Haha, mun kaverit jotka on merkonomeja ovat vaan kaupan kassoja. Tradenomiksi opiskellut kaveri on HR-assistentti eli vähän mukavampaa duunia :D esimerkiksi juuri markkinoinnin ja henkilöstöpuolen assarin hommiin ei merkonomeja huolita mutta ekonomit ovat niihin ylikoulutettuja.

[/quote]

Juuri tätä tarkoitin. Assari on siellä välissä. Minulla on kaksi merkonomia assareina&respassa ja tekevät duunin hyvin ja saa maksaa pienempää palkkaa kuin tradenomeille samasta työstä. Ekonomi ei suostu assariksi, joten poissuljettu. 

Vierailija
8/8 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on moleen lähtöön. Hyvä peruskoulutus kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme