Kierukka olisipitänyt vaihtaa 4 vuotta sitten
Eli mulla on ollu sama kierukka kohta 9 vuotta. Toimii ihan hyvin vielä. Täytyykö toimiva hormonikierukka silti vaihtaa uuteen?
Kommentit (15)
Ei se kierukka siellä enää vaikuta... sinä et vaan itse toimi enää.
Minulla hormonikierukka oli pari vuotta yli ajan.Mulle gyne sanoi, että teoriassa voi pitää vielä pari vuotta suosituksen yli, mekaaninen ehkäisy toimii vanhaan tyyliin.
Tosin hormonaalinenehkäisy ei ole enää sama kuin jos pitäisit normaalin ajan, tosin olet jo sen verran vanh.. kröhm kypsempi että hedelmällisyyskään ei ole ihan prima.
sen ehkäisytehto tuskin on enää kovin hyvä, tai ei ainakaan lähellä sitä 100 % mikä se yleensä on. Mutta jos se riittää sinulle, niin mikäs siinä, ei siitä varmaan haittaa ole vaikkei sitä vaihdakaan.
Olen ymmärtänyt, et hormonia olisi vielä jäljellä koska menkkoja ei kuulu. No menen maanantaina lääkärille ja kyselen sieltä. Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi mun kierukkajuttu sai alapeukkuja? Kenen mielen pahoitin tällä?
ap
Mutsilla oli yksi ja sama kierukka 31 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:04"]Olen ymmärtänyt, et hormonia olisi vielä jäljellä koska menkkoja ei kuulu. No menen maanantaina lääkärille ja kyselen sieltä. Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi mun kierukkajuttu sai alapeukkuja? Kenen mielen pahoitin tällä?
ap
[/quote]
Älä välitä ne on vaan kateellisia sun kierukasta.
Pakkohan nuo on tehdä sellaisiksi, että toimivat vähintään luvatun ajan - mikä tarkoittaa että ehkäisyteho säilyy pidempään. Lisäksi on se mekaaninen vaikutus, vierasesine kohdussa.
Jos kuukautisia ei tule, niin joko sitä hormonia on vielä jäljellä tai sitten syy on joku muu. Kai olet kuitenkin aina silloin tällöin gynellä ja papassa käynyt?
Minulle gyne on sanonut, että samaa voi käyttää 7 vuotta.
Jos menkkoja ei tule niin ei kai sulla ole vaihtikset alkanut salakavalaa? Hormoneja kun ei siitä enää pitäisi lähteä kai.
minulla on ollut syksystä 2009 ja ei menkkoja vieläkään. N 47 v
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:04"]Olen ymmärtänyt, et hormonia olisi vielä jäljellä koska menkkoja ei kuulu. No menen maanantaina lääkärille ja kyselen sieltä. Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi mun kierukkajuttu sai alapeukkuja? Kenen mielen pahoitin tällä?
ap
[/quote] veikkaisin että siitä tulee alapeukkuja kun oot jättäny kierukan "hoitamatta"
Mullakin on ollut yli 4 vuotta ylimääräistä. Kaipa tämä täytyy vaihtaa uuteen.
Suosittelen tai saamme onnitella tuotetta äitiä!!!
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:04"]Olen ymmärtänyt, et hormonia olisi vielä jäljellä koska menkkoja ei kuulu. No menen maanantaina lääkärille ja kyselen sieltä. Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi mun kierukkajuttu sai alapeukkuja? Kenen mielen pahoitin tällä? ap [/quote] veikkaisin että siitä tulee alapeukkuja kun oot jättäny kierukan "hoitamatta"
[/quote]
Juuri näin.Itse ainakin koen ehkäisyn olevan sen verran tärkeä asia,että todellakin vaihdatan kierukan sitten kun se "virallisesti" menee vanhaksi enkä jää odottamaan josko se sittenkin toimii vanhanakin vai pamahdanko paksuksi.Tietysti jos ei ole niin nökön nuukaa,vaikka ehkäisy pettäisikin,niin mitä sitä suotta huolehtimaan ehkäisytehon heikkenemisestä.
Olen 40v jos kiinnostaa
ap