Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vela, rehellisesti, ajatteletko olevasi parempi?

Vierailija
15.01.2015 |

Kun sellainen vaikutelma tulee usein kun näitä keskusteluja täällä lukee tai kun velojen kanssa keskustelee. Jos ajattelet, niin miksi? Jos et, niin miksi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vain todennut että veloissa on poikkeuksellisen fiksua porukkaa. Lasten hankkimattomuutta voi pitää joko täytenä vastuuttomuutena tai todellakin vastuunottamista kun toimii eri tavalla kuin muut. Osaakohan lapsellisetkaan selittää lapsellisuuttaan. Muuta kuin tunteella. En pidä itseäni parempana, mutta varsinkin näillä palstoilla kokee että vanhemmaksi halunneet eivät itsekään tajunneet mitä olivat tekemässä.

Vierailija
22/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole parempi, mutta ehkä hieman harkitsevampi ja kriittisemmin asioita tarkasteleva kuin ihmiset keskimäärin. En tee asioita siksi, että niin "kuuluu tehdä". En myöskään väitä, että kaikki lapsia hankkineet tekevät päätöksiä vain valtavirran mukana, mutta sellaisiakin vanhempia varmasti löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voisi tosiaan kysyä vaikka kasvissyöjiltä tai autottomilta. Tiedän että moni kasvissuoja tai vegaani ajattelee oikeasti olevansa parempi ihminen valintojensa takia, samoin (autottomista) pyöräilijöistä moni ajattelee olevansa parempi kun auton omistava.

Vierailija
24/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:03"]

Olen moraalisesti enemmistöä parempi jo sillä perusteella, etten pakota toista ihmistä elämään. En ole näin vastuussa kaikesta siitä kärsimyksestä, jota joku joutuu elämänsä aikana kokemaan. Vanhemmat ovat.

[/quote]

Tätä ap muun muassa tarkoitti. Eli olen oikeassa, osa veloista ajattelee olevansa parempia ihmisiä kuin muut. Sinun näkemyksen mukaan elämään ei voi kuin "pakottaa". Olisiko siis parempi jos elämää ei olisi ollenkaan?

[/quote]

Velat kuolevat sukupuuttoon, on se sitten hyvä tai huono asia

Vierailija
25/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 11:22"]

En ole parempi, mutta ehkä hieman harkitsevampi ja kriittisemmin asioita tarkasteleva kuin ihmiset keskimäärin. En tee asioita siksi, että niin "kuuluu tehdä". En myöskään väitä, että kaikki lapsia hankkineet tekevät päätöksiä vain valtavirran mukana, mutta sellaisiakin vanhempia varmasti löytyy.

[/quote]

Voi ajatella toisinkin päin. Olen tehnyt lapsia pitkän harkinnan jälkeen, miettien mitä minulla on tarjottavana uudelle ihmiselle, kenestä olen vastuussa. Uuden elämän luominen on iso asia ja vaatii melkoisesti rohkeutta.

Jos olisin jättänyt lapset tekemättä, olisi se minusta ollut pelkuruutta.

Vierailija
26/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:11"]

Tätä ap muun muassa tarkoitti. Eli olen oikeassa, osa veloista ajattelee olevansa parempia ihmisiä kuin muut. Sinun näkemyksen mukaan elämään ei voi kuin "pakottaa". Olisiko siis parempi jos elämää ei olisi ollenkaan?

[/quote]

No tää nyt pätee ihan keneen tahansa. Ihmisillä on joskus tuollaisia "Olen parempi, koska..." -ajatuksia. Myös lapsellisilla. Jos vähänkään pystyt itse asettumaan toisen ihmisen asemaan, ymmärrät, että hänen ajatuksensa pohjaavat hänen omiin kokemuksiinsa, jotka ovat johtaneet tuohon päätelmään. Hän ei itse halua olla vastuussa toisen ihmisen elämän aloittamisesta. Vastuutahan vanhemmuus on, vaikka kaikki vanhemmat eivät tunnu sitä ymmärtävän. Ei oman elämän valintojen tekeminen ole automaattisesti toisia paremmaksi asettumista. Tosin se voi olla sitäkin, ihan yksilöstä riippuen.

Miksi ihmiset muuten yhtenään tekevät tänne aloituksia, joissa heitetään jokin yleistävä väite, ja kun on saatu 1 - 10 vastausta (siis aika pieni ja suppea otanta, lisäksi vielä valikoitu nimenomaan palstan käyttäjistä), julistetaan oma olettamus toteen näytetyksi?

Vierailija
27/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:24"]

[/quote]

Sinunkin lapsistasi voi tulla veloja. ;)

Vierailija
28/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vela ei ajattelisi olevansa muita parempi?

Vierailija
29/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:24"]

[/quote]

Niin voi. Mitä sitten. Totesin vain, että velat kuolet sukupuuttoon itsensä jälkeen. Sehän nyt vain on tosiasia.

Sinunkin lapsistasi voi tulla veloja. ;)

[/quote]

Vierailija
30/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt varmaan loukkaa monia, mutta idiootit ovat yleensä lisääntymässä ensimmäisenä. Ja ei, en tarkoita että kaikki vanhemmat ovat idiootteja, vaan ne jotka ovat luonnostaan vähän yksinkertaisia, eivät jätä jostain syystä lisääntymättä. Se on melkeimpä ensimmäinen asia näille mikä täytyy tehdä. Joten oletan että tietynlainen typeryys takaa ihmiskunnan jatkuvuuden ja onkin sen kulmakivi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi