Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vela, rehellisesti, ajatteletko olevasi parempi?

Vierailija
15.01.2015 |

Kun sellainen vaikutelma tulee usein kun näitä keskusteluja täällä lukee tai kun velojen kanssa keskustelee. Jos ajattelet, niin miksi? Jos et, niin miksi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:03"]

Kyllä, tietyllä tapaa ajattelen olevani parempi. En ole siitoseläin joka keskittyy pullauttelemaan pillustaan limaisia vauvoja, vaan minulla on elämän suhteen hiukan korkeammat tavoitteet. Ihan vaan työssäni hyväksi kehittyminen ja muutenkin monipuolisesti itseni kehittäminen ja sivistäminen. Tämä on mielestäni "tasokkaampaa" kuin maha pystyssä vaappuminen sen jälkeen kun on antanut jonkun ruikkia mällit sisään. Naureskelen kaikenmaailman imetyskiihkoilulle ym tyypilliselle emoilulle, nuo asiat ovat NIIN pieniä, NIIN turhia, NIIN mitättömiä...mutta joillain ei ilmeisesti ole kapasiteettia muuhun kuin jostain imuotteesta vänkäämiseen tai siitä raivoamiseen että joku antoi kersaalleen lanttua ennen porkkanaa vaikka ohjeissa sanotaan että porkkanan pitää tulla ennen lanttua. Suuri osa äideistä, etenkin ne, jotka määrittelevät itsensä äitiyden kautta, eivät ole kauhean välkkyjä. Mutta heidän onnekseen pyhimysäitimyytti elää vahvana ja se katsotaan naiselle ihan riittäväksi ansioksi, että osaa levittää jalkansa ilman ehkäisyä ja pitämään tuotoksen hengissä, naisen ei tarvitse kyetä muuhun. 

Ja joo, on itseäni huomattavasti fiksummissa ja älykkäämmissä ja sivistyneimmissä naisissa kuin minä myös äitejä. Mutta he eivät olekaan niitä mammailijoita, joita yllä olevassa tarkoitan, vaan ensisijaisesti yksilöitä, ajattelevia ihmisiä, omia persooniaan. Toisin kuin nämä mammat, jotka eivät kykene muuhun kuin siihen lisääntymiseen, mikä nyt on sinänsä erittäin primitiivinen toiminto. Kotiäitiys on monelle naiselle oikeasti pelastus. Kun koulussa tai yksinkertaisissakaan töissä ei pärjää niin "olen kotiäiti koska rakastan lapsiani" -kortilla saa kuitenkin hyväksyntää ja jopa ylenpalttista suitsutusta. (Vaikka oikeasti hoitaisi ne kakaransa päin persettä.)

[/quote]

Katkera jostain? Mitä jos vain keskittyisimme siihen, missä olemme itse kukin hyviä. Jos et sinä pärjää ja halua olla lasten kanssa, niin onneksi joku muu haluaa.

Vierailija
2/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tietyllä tapaa ajattelen olevani parempi. En ole siitoseläin joka keskittyy pullauttelemaan pillustaan limaisia vauvoja, vaan minulla on elämän suhteen hiukan korkeammat tavoitteet. Ihan vaan työssäni hyväksi kehittyminen ja muutenkin monipuolisesti itseni kehittäminen ja sivistäminen. Tämä on mielestäni "tasokkaampaa" kuin maha pystyssä vaappuminen sen jälkeen kun on antanut jonkun ruikkia mällit sisään. Naureskelen kaikenmaailman imetyskiihkoilulle ym tyypilliselle emoilulle, nuo asiat ovat NIIN pieniä, NIIN turhia, NIIN mitättömiä...mutta joillain ei ilmeisesti ole kapasiteettia muuhun kuin jostain imuotteesta vänkäämiseen tai siitä raivoamiseen että joku antoi kersaalleen lanttua ennen porkkanaa vaikka ohjeissa sanotaan että porkkanan pitää tulla ennen lanttua. Suuri osa äideistä, etenkin ne, jotka määrittelevät itsensä äitiyden kautta, eivät ole kauhean välkkyjä. Mutta heidän onnekseen pyhimysäitimyytti elää vahvana ja se katsotaan naiselle ihan riittäväksi ansioksi, että osaa levittää jalkansa ilman ehkäisyä ja pitämään tuotoksen hengissä, naisen ei tarvitse kyetä muuhun. 

Ja joo, on itseäni huomattavasti fiksummissa ja älykkäämmissä ja sivistyneimmissä naisissa kuin minä myös äitejä. Mutta he eivät olekaan niitä mammailijoita, joita yllä olevassa tarkoitan, vaan ensisijaisesti yksilöitä, ajattelevia ihmisiä, omia persooniaan. Toisin kuin nämä mammat, jotka eivät kykene muuhun kuin siihen lisääntymiseen, mikä nyt on sinänsä erittäin primitiivinen toiminto. Kotiäitiys on monelle naiselle oikeasti pelastus. Kun koulussa tai yksinkertaisissakaan töissä ei pärjää niin "olen kotiäiti koska rakastan lapsiani" -kortilla saa kuitenkin hyväksyntää ja jopa ylenpalttista suitsutusta. (Vaikka oikeasti hoitaisi ne kakaransa päin persettä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani parempi tai huonompi. Me ihmiset vain teemme erilaisia valintoja elämässä.

Vierailija
4/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmasti parempi ihminen kuin muut, mutta itseni tuntien sanoisin, että todennäköisesti parempi kuin mitä olisin jos minulla olisi lapsia. 

Vierailija
5/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut velat ajattelevat olevansa parempia kuin ne jotka lapsia hankkivat. Jotkut lapselliset ajattelevat olevansa parempia kuin velat.

Itse en tiedä, haluanko lapsia vai en, aikaa on vielä pari vuosikymmentä, mutta mikä ikinä onkaan valintani, en koskaan pidä itseäni automaattisesti parempana tai huonompana ihmisenä.

Vierailija
6/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi missä? Jalkapallossa, lasten kasvatuksessa, ihmisenä, nettikeskusteluissa, neulomaan villapaitoja? Pelkkä "parempi" on aika laaja käsite...

Vierailija
7/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? onpa taas outo topicci :D En.

Vierailija
8/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleen. Tarkennatko vähän?

Vierailija
9/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö..en? Paha tuota on perustella. Ihmisten paremmuus kun ei riipu siitä onko niitä lapsia vai ei.

Vierailija
10/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ihminen? Ettekö koskaan ole kuullut sellaista, että joku ajattelee olevansa parempi kuin toinen?

Vierailija
11/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin olen parempi keskustelun aloittaja kuin tämän ketjun avaaja. Muuten olen ihmisenä parempi kuin n. 50 % ja huonompi kuin n. 50 % muista ihmisistä.

Vierailija
12/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:57"]

No ainakin olen parempi keskustelun aloittaja kuin tämän ketjun avaaja. Muuten olen ihmisenä parempi kuin n. 50 % ja huonompi kuin n. 50 % muista ihmisistä.

[/quote]

Todellisuudessahan se voi yhtä  lailla olla että olet parempi kuin 70% ihmisistä ja huonompi kuin 30% ihmisistä, TAI toisinpäin.

Vierailija
13/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen moraalisesti enemmistöä parempi jo sillä perusteella, etten pakota toista ihmistä elämään. En ole näin vastuussa kaikesta siitä kärsimyksestä, jota joku joutuu elämänsä aikana kokemaan. Vanhemmat ovat.

Vierailija
14/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:03"]

Olen moraalisesti enemmistöä parempi jo sillä perusteella, etten pakota toista ihmistä elämään. En ole näin vastuussa kaikesta siitä kärsimyksestä, jota joku joutuu elämänsä aikana kokemaan. Vanhemmat ovat.

[/quote]

Tätä ap muun muassa tarkoitti. Eli olen oikeassa, osa veloista ajattelee olevansa parempia ihmisiä kuin muut. Sinun näkemyksen mukaan elämään ei voi kuin "pakottaa". Olisiko siis parempi jos elämää ei olisi ollenkaan?

Vierailija
15/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:11"]

[/quote]

Tätä ap muun muassa tarkoitti. Eli olen oikeassa, osa veloista ajattelee olevansa parempia ihmisiä kuin muut. Sinun näkemyksen mukaan elämään ei voi kuin "pakottaa". Olisiko siis parempi jos elämää ei olisi ollenkaan?

[/quote]

Oletan, että tarkoitat elämällä ihmiselämää? Kyllä, on tosiaan parempi olla koskaan syntymättä kuin syntyä. Tämä pätee kaikkiin ihmisiin, ei ainoastaan heihin, joilla on erityisen kurja elämä. Elämään liittyy myönteisten asioiden lisäksi aina kärsimystä. Siitä, ettei synny, ei puolestaan ole ihmiselle mitään haittaa, koska ei ole ketään, joka noiden myönteisten kokemusten puuttumista surisi.

Vierailija
16/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:15"]

[/quote]

[/quote]

Oletan, että tarkoitat elämällä ihmiselämää? Kyllä, on tosiaan parempi olla koskaan syntymättä kuin syntyä. Tämä pätee kaikkiin ihmisiin, ei ainoastaan heihin, joilla on erityisen kurja elämä. Elämään liittyy myönteisten asioiden lisäksi aina kärsimystä. Siitä, ettei synny, ei puolestaan ole ihmiselle mitään haittaa, koska ei ole ketään, joka noiden myönteisten kokemusten puuttumista surisi.

[/quote]

Mutta eikö tämä ole aika ankea ajattelutapa? Jos itse ajattelisin näin, niin itsari olisi paras ratkaisu.

Vierailija
17/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta eikö tämä ole aika ankea ajattelutapa? Jos itse ajattelisin näin, niin itsari olisi paras ratkaisu.

[/quote]

Ei se minusta ole ankea ajattelutapa. Onko sinusta ankeaa ajatella, että toisten raiskaaminen tai tappaminen on väärin? Ei varmastikaan. Onnistut ihan hyvin kuluttamaan aikaasi ilman että raiskaat tai tapat ketään. Et koe elämäsi olevan rajoittunutta ja tyhjää, vaikka et saakaan vahingoittaa toisia ja käyttää valtaa toisiin mielin määrin.

Vierailija
18/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Juu jo osa äityleistä ajattelee olevansa parempia riippumatta siitä mimmosessa narkkikoukussa. Ihan normi homma.

Itse olen vela en koe olevani ihmisenä parempi, ellei joku lapsia hankkinut ole suoranaisesti paska äiti. Jos joku on hyvä äiti, niin se ei välttämättä tee kenestäkään minua parempaa ihmistä, sillä lapset yleensä hankitaan yhtä itsekkäistä syistä kuin mitä niitä ei hankita.

Sen sijaan ihmiset, jotka tietoisesti hankkivat lapsia, joilla on kehityshäiriöitä, tai jotka ovat hyviä äitejä esim autisteille, ovat kyllä minua parempia ihmisiä ja heille annan täyden kunnian. Olen omistanut elämäni sille, että haluan työskennellä YK:ssa maailmanrauhan edistämiseksi, mutta minullakin on vapaa-aika. Sitä ei näille äideille välttämättä suoda.

Vierailija
19/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani muita paremoi ihminen velana. En myöskään siksi, että olen alkoholiton kasvissyöjä joka ei omista televisiota. 

Vapaaehtoisesti lapseton. Kertokaa hyvät ihmiset, että miksi sanasta "vela" tulee mieleen hysteerisesti lasten maailmaan saattamista kammoksuva henkilö eikä ihan vain ihminen, joka ei syystä tai toisesta halua itse lapsia tekemättä siitä numeroa? Olisiko monen velan syytä katsoa peiliin?

Vierailija
20/30 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Av Mamma" time="15.01.2015 klo 10:17"]

En koe olevani muita paremoi ihminen velana. En myöskään siksi, että olen alkoholiton kasvissyöjä joka ei omista televisiota. 

Vapaaehtoisesti lapseton. Kertokaa hyvät ihmiset, että miksi sanasta "vela" tulee mieleen hysteerisesti lasten maailmaan saattamista kammoksuva henkilö eikä ihan vain ihminen, joka ei syystä tai toisesta halua itse lapsia tekemättä siitä numeroa? Olisiko monen velan syytä katsoa peiliin?

[/quote]

Ehkä koska, täällä on moni (tai ainakin pari erittäin aktiivista) vela on antanut itsestään sellaisen kuvan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi