Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei pyydä anteeksi

Vierailija
14.01.2015 |

Mies on muuten todella ihana, huolehtiva ja osoittaa rakkauttaan erilaisin tavoin. Mutta ongelmana on se kun mies ei ikinä pyydä riitatilanteessa anteeksi. Ei
ole ollut isoja riitoja, mutta yleensäkin riidat loppuvat siihen kun menen toiseen huoneeseen nukkumaan. Eikä miehellä tule mieleenkään anteeksi pyytää. Itse
aina pyydän anteeksi kun olen vähänkään pahoittanut toisen mieltä. Esimerkkinä tän päiväinen.. Siivosin taloa yksin kun mies oli kavereidensa kanssa. Ensin tuli mäkätystä siitä, kun en tajunnut käyttää miehen logiikkaa siinä, että likasten vaatteiden joukossa sattuu olemaan yhdet puhtaat housut. Seuraavaksi siitä etten likasten sukkien keskeltä tajunnut että siellä on myös miehellä PUHTAITA sukkia. Vaan kaikki meni pyykkikasaan. Kerroin ja ärähdin myös sille, että pahoitti mielen, mutta mitäpä tekee mies. Ei muuta kuin pelaamaan vaan!
Jos satun jonkun riidan aikana huomauttamaan "anteeksikin voi pyytää" niin kuulemma sen jälkeen ei ainakaan pyydä.
Mitä tehdä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukuttajat?

Vierailija
2/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoo äijälle, että olisi syytä kasvaa aikuiseksi ja sua ottaa kupoliin kun ei anteeksipyyntöjä kuulu. Sen jälkeen riippuen reaktiosta joko elätte onnellisina elämänne loppuun asti, painelette pariterapiaan, tai lähet menee. Tuohon esimerkkiin: jos ei itse pese vaatteitaan eikä kykene antamaan selkeitä ohjeita, niin on paras pitää turpa kiinni "väärin pesusta", varsinkin jos vaatteille ei tapahtunut mitään vahinkoa.

t.Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, oon siitä anteeks pyynnöstä sanonut. Mut vastaus oli tosiaan "kun sä painostat niin en ainakaan haluu sanoo". Kokeiltu juttu

Vierailija
4/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta rauhallisesti silloin, kun ette ole riidoissa. EI RIIDAN AIKANA.

Vierailija
5/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu asiasta rauhallisesti silloin, kun ette ole riidoissa. EI RIIDAN AIKANA. Puhu tyyliin musta tuntuisi, mulle on opetettu, eikö susta...

Vierailija
6/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu on, aina löytyy joku "en osaa" "en tiiä mitä sanoo" selitys..

Vierailija
7/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jäljellä on noi kaks vikaa vaihtoehtoa, tai lisätään nyt siihen palstalla valittaminen ja äijälle nalkutus niin kauan että ehdit tsägällä pyöräyttää kersan ennen kuin mies lähtee kun ei pysty kunnioittamaan sinua kun itket vaan etkä pistä kovaa kovaa vastaan.

Vierailija
8/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 22:40"]Kuule, oon siitä anteeks pyynnöstä sanonut. Mut vastaus oli tosiaan "kun sä painostat niin en ainakaan haluu sanoo". Kokeiltu juttu
[/quote]

Eli kyse on ylpeydestä ja jääräpäisyydestä. Ne onkin sellasia luonteenpiirteitä joita ei noin vaan muuteta. Vaatii kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa lähipiiriltä.

Vierailija
9/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, miehesi ei siis osaa ja hänen on vaikea keksiä toivomiasi sanoja. Miehesi ei ole täydellinen, kuten et sinäkään. Hyväksykää toisenne. Voit ehdottaa, että mies tulisi vaikka halaamaan sinua. Voit kertoa, mitä voisi yrittää sanoa tyyliin valmis malli "sori, ollaan kavereita". Yritä nousta asian yläpuolelle ja yritä tietoisesti tulkita miestäsi myönteisesti.

N 43

Vierailija
10/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei oo lapsia tulossa, tää yks riittää :D

Vierailija
11/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsket heti viedä puhtaat kaappiin ettei mee likaste kans samaa kasaa !

Vierailija
12/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 22:48"]No niin, miehesi ei siis osaa ja hänen on vaikea keksiä toivomiasi sanoja. Miehesi ei ole täydellinen, kuten et sinäkään. Hyväksykää toisenne. Voit ehdottaa, että mies tulisi vaikka halaamaan sinua. Voit kertoa, mitä voisi yrittää sanoa tyyliin valmis malli "sori, ollaan kavereita". Yritä nousta asian yläpuolelle ja yritä tietoisesti tulkita miestäsi myönteisesti.

N 43
[/quote]

Mä yritin vähän samalla tyylillä, me jopa keskusteltiin siitä jos toinen suuttuu niin voi tulla vaan ja sanoa "meni mokaan". Mutta taas se sama "en osaa sillonku tapellaan". Sanoin siihen että myös aamulla sopii sanoa niin jos ei "tappelun" aikana. Mut ei vaan luonnistu

Vierailija
13/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin tollasen miehen (huonotapaisen runescapeluuserin).

Vierailija
14/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 22:36"]

No sanoo äijälle, että olisi syytä kasvaa aikuiseksi ja sua ottaa kupoliin kun ei anteeksipyyntöjä kuulu. Sen jälkeen riippuen reaktiosta joko elätte onnellisina elämänne loppuun asti, painelette pariterapiaan, tai lähet menee. Tuohon esimerkkiin: jos ei itse pese vaatteitaan eikä kykene antamaan selkeitä ohjeita, niin on paras pitää turpa kiinni "väärin pesusta", varsinkin jos vaatteille ei tapahtunut mitään vahinkoa.

t.Mies

[/quote]

Miksi pitää pyytää anteeksi kun ei ole mitään väärää tehnyt?

Vierailija
15/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toiminnastasi: nääs jos sää alat siivoomaan kun riivattu kun mies lähtee kavereitten kans radalle nii kyllä siinä ekana tulee mieleen että mitä sää oikeesti osotat mieltäs.

Mää olin nuorena meinaa samanlaine ja tossa tarttee ymmärtää antaa toiselle tilaa nääs ja lopettaa vaan pätemine. Vois helpottaa jos jatkossa keksisit ittellesi jotain rentouttavaa ohjelmaa ekkä hyökkäisi tollai kimppuun.

Jos vaatesäilytys/siisteys on ongelma niin ne kannattaa ratkasta suunnittelemalla toimivampi systeemi.
Kotiinpalaavana juhllijana sinäkään tuskin pitäisit tuollaisesta vastaanotosta.

Tilanne saattaa jopa kertoa miten muutenkin teillä on vaikeaa?

Vierailija
16/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 23:07"]Riippuu toiminnastasi: nääs jos sää alat siivoomaan kun riivattu kun mies lähtee kavereitten kans radalle nii kyllä siinä ekana tulee mieleen että mitä sää oikeesti osotat mieltäs.

Mää olin nuorena meinaa samanlaine ja tossa tarttee ymmärtää antaa toiselle tilaa nääs ja lopettaa vaan pätemine. Vois helpottaa jos jatkossa keksisit ittellesi jotain rentouttavaa ohjelmaa ekkä hyökkäisi tollai kimppuun.

Jos vaatesäilytys/siisteys on ongelma niin ne kannattaa ratkasta suunnittelemalla toimivampi systeemi.
Kotiinpalaavana juhllijana sinäkään tuskin pitäisit tuollaisesta vastaanotosta.

Tilanne saattaa jopa kertoa miten muutenkin teillä on vaikeaa?
[/quote]

Siis täh? Jos koen helpommaks siivota sillon kun mies on muualla, niin suhteessa on jotain vikaa? :D Tykkään siivota omassa rauhassa, kuulokkeet täysillä. Ja mies ei heti kotiin tullessaan alkanut naputtaa vaan kuule vasta illalla monen tunnin jälkeen..
Ap

Vierailija
17/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaushistorian tutkinta menossa?

Vierailija
18/21 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 22:48"]No niin, miehesi ei siis osaa ja hänen on vaikea keksiä toivomiasi sanoja. Miehesi ei ole täydellinen, kuten et sinäkään. Hyväksykää toisenne. Voit ehdottaa, että mies tulisi vaikka halaamaan sinua. Voit kertoa, mitä voisi yrittää sanoa tyyliin valmis malli "sori, ollaan kavereita". Yritä nousta asian yläpuolelle ja yritä tietoisesti tulkita miestäsi myönteisesti.   N 43 [/quote] Mä yritin vähän samalla tyylillä, me jopa keskusteltiin siitä jos toinen suuttuu niin voi tulla vaan ja sanoa "meni mokaan". Mutta taas se sama "en osaa sillonku tapellaan". Sanoin siihen että myös aamulla sopii sanoa niin jos ei "tappelun" aikana. Mut ei vaan luonnistu

[/quote]

Anna siis asian olla. Älä jää kieriskelemään siinä. Huomaa miehesi hyvät teot ja kauniit sanat. Anna tilaa. Anna hänen olla rauhassa, kunnes rauhottuu. 

Vierailija
19/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 22:48"]No niin, miehesi ei siis osaa ja hänen on vaikea keksiä toivomiasi sanoja. Miehesi ei ole täydellinen, kuten et sinäkään. Hyväksykää toisenne. Voit ehdottaa, että mies tulisi vaikka halaamaan sinua. Voit kertoa, mitä voisi yrittää sanoa tyyliin valmis malli "sori, ollaan kavereita". Yritä nousta asian yläpuolelle ja yritä tietoisesti tulkita miestäsi myönteisesti.   N 43 [/quote] Mä yritin vähän samalla tyylillä, me jopa keskusteltiin siitä jos toinen suuttuu niin voi tulla vaan ja sanoa "meni mokaan". Mutta taas se sama "en osaa sillonku tapellaan". Sanoin siihen että myös aamulla sopii sanoa niin jos ei "tappelun" aikana. Mut ei vaan luonnistu

[/quote]

Anna siis asian olla. Älä jää kieriskelemään siinä. Huomaa miehesi hyvät teot ja kauniit sanat. Anna tilaa. Anna hänen olla rauhassa, kunnes rauhottuu. 
[/quote]

Siis mun pitäis antaa miehen rauhottua sillon kun oon ite vihanen ja toinen haluu vaan päästä tilanteesta pyytämättä anteeks?

Vierailija
20/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pese miehen pyykkiä jos ei osaa laittaa pyykkikoriin. Ja lopeta myös anteeksi pyytely, ei tarvitse sinunkaan osata. Ehkäpä mieskin sitten tajuaa kun puhtaat vaatteet loppuu tai sitten vain jätät sen sian

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi