Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkkä ystävyys vai exässä roikkuminen?

Nykyinen
03.11.2021 |

Olen ollut vuoden yhdessä nykyisen kanssa. Hänellä on kaksi koiraa eksänsä kanssa. Vaihtelevat koiria, eikä siinä ollut mitään. Puolen vuoden seurustelun jälkeen alkoi epäilys heräämään.

Hän muun muuassa lähti viettämästä joulua luotani, koska hänen piti ajaa eksänsä luo 3 tunnin matka hakemaan koiraa. Hän myös kielsi minua tulemasta mukaan yhteen koira tapahtumaan ja sanoi menevänsä yksin. Myöhemmin minulle selvisi, että olikin siellä eksänsä kanssa. Tämän jälkeen kysyin mitkä tämä välit tähän eksään on. Selitys oli, että ovat eronneet kolme vuotta sitten, mutta pitävät yhteyttä vain koirien takia.
Valetta oli, myöhemmin selvisi, että ovat tehneet eron jälkeen paljon yhdessä. Melkein päivittäisiä soittoja, yhteisiä lomamatkoja asuntoautolla, toistensa luona yötä oloa, samassa sängyssä nukkumista, hänen tavaroitaankin on eksän luona...

Mutta hän oli ollut myös yötä eksänsä luona kun olimme seurustelleet jo puoli vuotta. Minulle ei oltu kerrottu mitään. Hänen eksänsä oli myös häneen luonaan viettänyt aikaa. Hän ei myöskään kertonut eksälleen mitään minusta tai siitä että seurustelee.
Kerroin hänelle, että ymmärrän jos haluaa pitää eksänsä elämässään, mutta minun juttuni tällänen ei ole, enkä halua tälläistä parisuhdetta jossa eksä tulee mukana. Hän suuttui ja haukkui minut, soitti eksälleen kertoakseen minusta ja siitä ettei voi enää olla yhteydessä häneen. Sitten valehteli minulle, ettei enää pidä yhteyttä eksäänsä ja se on kaikille ok, hänen eksälleen myös.

Kolmen kuukauden päästä minulle selvisi, että sekin oli vale. Homma oli jatkunut samana selän takanani ja hän oli luvannut viedä eksälle koiran kylään. Kysymys oli pelkästään siitä, että eksä halusi tavata koiraa. Suostuin sitten tähän ja veimme koiran hänelle. Eksä ei suostunut edes tervehtimään minua. Seisoin ulkopuolisena katsomassa kun he ilakoivat perheenä koiriensa kanssa...

Tässä on muitakin käänteitä, mutta olen muun muuassa kuullu häneltä kuinka hän tuntee syyllisyyttä eksänsä jättämisestä, se on hänen paras kaveri. Olen katsonut kun hän itkee eksänsä takia, puhuu heistä perheenä ja koirat ovat heidän lapsiaan ja he ovat isä ja äiti. Kuinka hän ei halua satuttaa eikä loukata eksäänsä, mutta minua haukkuu ja loukkaa ja valehtelee. En kuulemma ole sen arvoinen, että hän luopuisi eksästään... Ja sitä rataa...
Tämän lisäksi hänestä minä olen vain ongelma. Tämä kaikki on kiinni vain egostani, epävarmuudestani ja mustasukkaisuudesta.

Mitä mieltä? Olenko kohtuuton jos minusta meno ei ole reilua minua kohtaan? Etenkin jo kerroin ettei tämä ole minun juttuni. Kuulostaa eksästä roikkumiselta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla