Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko teistä että olette huonoja keskustelijoita?

Vierailija
14.01.2015 |

Olen monesti ajatellut että en osaa olla ihmisten kanssa ja että juttuni ovat hieman outoja. Ja kun keskustelu ajautuu alueelle johon minulla ei ole suurta kiinnostusta, niin lopulta käy niin että joudun teeskentelemään kiinnostunutta ja silloin homma menee pieleen. Tuttujen kanssa nyt voi höpöttää mitä vain, mutta vieraiden ihmisten kanssa minulla on usein vaikuksia päästä samalle aaltopituudelle.

Pitkään ajattelin että minussa on jotain vikaa ja että muiden ihmisten jutut ovat niitä oikeita ja fiksuja ja omani ovat vain omituista höpöttelyä. Mutta välillä sitä törmää ihmisiin joiden kanssa keskustelu on aivan luonnollista. Voi sanoa mitä sylki suuhun tuo ja toinen reagoi juuri oikealla tavalla. Eli miksi pitää itseään huonona keskustelijana, jos kerran osa ihmisistä ymmärtää heti mistä on kyse? Tietysti enemmistö saattaa vähän ihmetellä, mutta ei kai enemmistö aina määrittele ihmstä täysin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii Se on jännä ku joittenki kanssa on Nii helppo olla ja puhua vaikka onki tuntematon ja joittenki kaa on Nii hankalaa ja vaivaantunut olo. En tiiä mistä sit johtuu.

Vierailija
2/2 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan ajatella sitenkin, että jos keskustelu tuntuu kankealta, se johtuu myös siitä, että toisella keskustelijalla ei ole kykyjä tulla sinua vastaan. Keskusteluhan on vieraiden kanssa jonkinlainen kompromissi. Siis sellaista tunnustelua, että yritetään etsiä sellaista keskusteltavaa, josta ollaan samaa mieltä tai ainakin juttelu on helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan