Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita hennalla hiuksia värjääviä?

Vierailija
13.01.2015 |

Oletko ollut tyytyväinen? Jos et, niin miksi et?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/13 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään maantienruskeaa tukkaa mustanruskeaksi sekoituksella 1/3 hennaa + 2/3 indigoa. Erittäin tyytyväinen olen :)  Hiukset on paremman kuntoiset kuin edes käsittelemättömänä ja yrttivärit antaa volyymiä hennolle tukalle. Eikä mitään ärsytysoireita kuten sain kemiallisista hiusväreistä: aina ennen kun värjäsin niillä, silmät vuoti ja "henkeen otti" värjätessä ja päänahan ihokin saattoi punoittaa. Henna/indigolla ei mitään oireita.

Nuo syöpäjutut on aika turhia. Olen perehtynyt asiaan ennen kuin ryhtyin yrttivärjäämiseen. Kyseessä oli yllättäen kemiallisia hiusvärifirmoja tuottavien sponssaamat tutkimukset, joissa koe-eläimilel syötettiin hennaa ja sitä laitettiin myös niiden kehoon sisään. Varsinkin maksaan laitetun hennan ympärillle alkoi tosiaan tavallista useammin kasvaa syöpäkasvain. Mutta eihän niitä hiusvärikäytössä niin käytetä, vaan levitetään terveelle iholle ja on siinä vain jokusen tunnin, ei pysyvästi. Eipä ne L'Orealin väritkään varmasti kovinn hyvää syötynä tai kehon sisään asetettuna tekisi. Voisi olla syöpäriskikin jopa isompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaan hennan pieni tuoksukaupasta, tuoretta ja ..tuoksuvaa heh. prisman ja luomukaupan hennat oli kuivunutta kamaa, vesi vaan tirsui niskaa pitkin kelmujen alta.  mustanpunaisen saan indigo-hennaseoksella. lisäksi sekoittelen mössöön joskus kardemummaa, kanelia, kookosöljyä, vadelmaesanssia ja/tai sitruunamehua. 

4-6 vk välein mössötetään. mössö lepää hiuksissa tunnin pari, samalla neulon tai luen ja otan jalkakylvyn. joskus tytär osallistuu hennapuuhaan ja sitten me molemmat istutaan tukka kelmussa jalat sankossa naama naamiossa ja juorutaan. 

ei ole kaksihaaraisia, tukka kiiltää ja ikinä en enää värjää kemikaalimössöillä. vaihdoin hennaan noin viisi vuotta sitten kun lorealin mustapunainen tukkaväri sai aikaan pahaa punaisuutta ja kutinaa hiusrajassa.

ainoa huono puoli on että hius on niin tuhdissa kunnossa ettei pysy kauaa kiharalla.

Vierailija
4/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti ketään...

Vierailija
5/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä värjään S-marketin Satva-hinnalla ja olen ollut todella tyytyväinen. Hiuksissa on huikea kiilto eikä tarvi hoitoaineita koska henna itsessään on rakennepaikkaavaa ainetta.

Vierailija
6/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä värjään jennillä

Vierailija
7/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat syövän.

Vierailija
8/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin mutta en ollut tyytyväinen lopputulokseen. Henna ei tarttunut kunnolla juurikasvuun vaikka kuinka yritin levittää mössön ensin lähelle päänahkaa.

Vierailija
9/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:11"]

Värjäsin mutta en ollut tyytyväinen lopputulokseen. Henna ei tarttunut kunnolla juurikasvuun vaikka kuinka yritin levittää mössön ensin lähelle päänahkaa.

[/quote]

Hiukset kannattaa pestä soodan ja shampoon sekoituksella ennen värjäämistä. Hennaan kannattaa sekoittaa sitruunamehua tai omenaviinietikkaa antamaan potkua. Sitä ei kannata laittaa tulikuumana päähän. Itse laitan hennat yöksi päähän. Ensin hennavelli. Sitten muovipussi ja kierros maalarinteippiä päälle. Loppuhuipentumaksi vanha pipo pitämään päätä lämpimänä. Sänkyyn laitan muovipussit ja vanhan pyyhkeen tyynyn päälle ja muovitetun froteen lakanan päälle.

Vierailija
10/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:07"]

Minä värjään S-marketin Satva-hinnalla ja olen ollut todella tyytyväinen. Hiuksissa on huikea kiilto eikä tarvi hoitoaineita koska henna itsessään on rakennepaikkaavaa ainetta.

[/quote]

Sama, ja maksaa tosi vähän yksi paketti (alle 5e?) ja siitä riittää moneen kertaan :)

Vierailija
11/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 22:46"]

Oletko ollut tyytyväinen? Jos et, niin miksi et?

[/quote]

Minä olen tässä melkein vuoden käyttänyt hennaa hiustenvärjäämiseen,ja olen todella tyytyväinen.Aikaisemmin värjäsin jotain 10 vuotta markettiväreillä ja hiukset olivat tosi huonossa kunnossa.Kasvatin oman värin takaisin,ja kokeilin hennaa.Aivan mahtava keksintö,nyt hiukset ovat terveet ja ei tarvitse huolehtia juurikasvusta,kun voin värjätä riittävän usein(värjään hiukset keskimäärin kerran viikossa).Lisäksi punainen henna ei haalistu samalla tavalla kuin punaiset markettivärit tekivät.

Vierailija
12/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:11"]

[/quote]

Hiukset kannattaa pestä soodan ja shampoon sekoituksella ennen värjäämistä. Hennaan kannattaa sekoittaa sitruunamehua tai omenaviinietikkaa antamaan potkua. Sitä ei kannata laittaa tulikuumana päähän. Itse laitan hennat yöksi päähän. Ensin hennavelli. Sitten muovipussi ja kierros maalarinteippiä päälle. Loppuhuipentumaksi vanha pipo pitämään päätä lämpimänä. Sänkyyn laitan muovipussit ja vanhan pyyhkeen tyynyn päälle ja muovitetun froteen lakanan päälle.

[/quote]

Mä teen yleensä niin,että laitan hennaa päähän ja katson vaikka elokuvan niin ehtii kivasti sen pari tuntia vaikuttaa.Tuleeko parempi tulos jos antaa olla yön yli?Siis voimakkaampi väri tai jotain?Sitruunamehulla olenkin tehostanut hennaa,mutta tuo soodashampoopesu oli uusi tieto,kiitos vinkistä :)

Vierailija
13/13 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 23:07"]

[/quote]

Sama, ja maksaa tosi vähän yksi paketti (alle 5e?) ja siitä riittää moneen kertaan :)

[/quote]

Siis mitä,saako hennaa S-marketistakin?Olen ostanut tähän asti Ruohonjuuresta,jossa se on ylihintaista ja edullista läheisestä etnisestä kaupasta,jossa ei juuri koskaan saa kunnollista palvelua.Pyrin keskittämään ostokset muutenkin S-ryhmään,miltä osastolta hennaa kannattaa etsiä S-marketista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi