Joko teillä on käynyt nuutipukkeja?
Kommentit (12)
Ei ole. Viime vuonnakin kävi vain pari lasta, sitä edellisinä vuosina ei ainuttakaan. On aika kuoleva perinne, valitettavasti.
Oma lapseni ei halunnut lähteä nuuttaamaan. On aika ujo tapaus joten siinä lienee syy.
Nuutipukkeista en ole kuullutkaan, onko sama kuin nuuttipukki?
Mutta siis asun virpomisalueella, täällä sitten pääsiäisenä pikku piltit kiertää ovelta ovelle, talosta taloon.
Siis eikö niille kuulu antaa kaljaa ja alkoholia?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:26"]Nuutipukkeista en ole kuullutkaan, onko sama kuin nuuttipukki?
Mutta siis asun virpomisalueella, täällä sitten pääsiäisenä pikku piltit kiertää ovelta ovelle, talosta taloon.
[/quote]
nää nuuTTipukkikorjaajat on aina niitä jotka ei asu nuutipukkiperinteen alueella. Puhekielessä en ole ikinä kuullut kahdella teellä
Ei varmaan tule enempää. Hohhoijaa, taas saa syödä 26 karkkipussia ihan itse ;D
Viisi suloista tyttöä kävi laulamassa. Kismetit saivat mukaansa ja kiittivät kauniisti:) Ihanaa kun kävi, sillä odotin niitä. Omat lapset kävivät myös nuutittamassa pieninä. Siitä on aikaa jo kahdeksan vuotta. Muistan kuinka hauskaa se heistä oli ja harjoittelivat kaverien kanssa lauluja koulumatkalla. Oli heistä hieno ja hauska juttu :)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 18:26"]Nuutipukkeista en ole kuullutkaan, onko sama kuin nuuttipukki? Mutta siis asun virpomisalueella, täällä sitten pääsiäisenä pikku piltit kiertää ovelta ovelle, talosta taloon. [/quote] nää nuuTTipukkikorjaajat on aina niitä jotka ei asu nuutipukkiperinteen alueella. Puhekielessä en ole ikinä kuullut kahdella teellä
[/quote]
Olen samaa mieltä. Meillä Satakunnassa ne ovat nuutipukkeja, tai oikeastaan nuutipukkei. Nuuttipukki-nimitystä käyttävät kirjakielen puhujat jossain helsingissä.
Hä? Mitä ne on?:D t. oululainen juntti
Nuutipukit ovat samaa sakkia kuin halloween-kiertäjät, paitsi että halloween on typerää amerikkalaista kaupallista shittiä ja nuutipukit omaa suomalaista vanhaa perinnettä. Nykypäivänä he tosin eivät enää räyhää ja tee tihutöitä vaan laulavat Tuiki tuiki tähtönen.
Ei vielä. Karkkeja olen ostanut, joten tervetuloa nuutipukit meillekin.