Voisiko joku auttaa?
Kyseessä siis hätätilanne ja haluaisin tietää, paljonko annan bensarahaa välille Jyväskylä - Hämeenlinna - Jyväskylä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kulkuvälineestä. Onko kyseessä muuttokuorma isolla autolla, hevoskuljetus vai ihan vaan itse hyppäät jonkun toisen muutenkin matkalla olevan kyytiin.
Laske matkan pituus x polttoaineen kulutus 10l/100 km (jolla kulkee suurempikin auto) x bensan litrahinta.
En ymmärrä näistä mitään, mutta aika isolla farmarilla ajataan siis täältä Jyväskylään. Itsellä ei ole ajokorttia ja minua tullaan hakemaan täältä.
- ap -
Niin, riippuu monesta asiasta. Matkaa on 450km, joten jos joku vie sinut henkilöautolla, niin esim. minun auton keskikulutus on 6l 100km, joten bensaa menee 27l, hinta nykyään noin 2e litra, joten bensat maksavat 54e. Noin. Mutta toki itse maksaisin enemmän, jos joku varta vasten sinut kuskaa.
Jos menet jonkun kyydillä, joka itse tekee omissa asioissaan tuon reisuun, nin hinta puolittuu, itse tarjoaisin 30bensasta. Auto voi toki olla dieselkin.
Asia ehkä kannattaa sopia etukäteen, ettei tule yllätyksiä.
Juna voi olla edulllisempi lippu netistä ostettuna. Kerro vähän tarkemmin.
Pajonko tuossa on matkaa? 250 km yhteen suuntaan??
Tarjoaisin varmaan 50e ja kysyisin kuskilta onko se ok.
40-50 € jos saat kyydin ovelta ovelle. Jos sinut poimitaan tienposkesta ja jätetään tienposkeen, niin 20-40 €
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kulkuvälineestä. Onko kyseessä muuttokuorma isolla autolla, hevoskuljetus vai ihan vaan itse hyppäät jonkun toisen muutenkin matkalla olevan kyytiin.
Laske matkan pituus x polttoaineen kulutus 10l/100 km (jolla kulkee suurempikin auto) x bensan litrahinta.
En ymmärrä näistä mitään, mutta aika isolla farmarilla ajataan siis täältä Jyväskylään. Itsellä ei ole ajokorttia ja minua tullaan hakemaan täältä.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
40-50 € jos saat kyydin ovelta ovelle. Jos sinut poimitaan tienposkesta ja jätetään tienposkeen, niin 20-40 €
Ja tämä siis edellyttäen että kuski on itsekin menossa joka tapauksessa. Jos sinua lähdetään erikseen kuskaamaan, niin summat tuplaantuu. Jos lisäksi raahataan tavaroita, niin hinta nousee.
Ihmisten käsitys hätätilasta on kovin vaihteleva.
Onko kyyti vain sinua varten? Silloin tulisi maksaa myös paluumatkan polttoaine ja vaivanpalkka.
Jos joku lähtee asiasta tähden sinua kuskaamaan eestaas, niin 150€ vähintään.
Puolet taksin hinnasta jos siis kuski tekee orjatyötä eli pari sataa.
Bensan hintaon murto osa auton kuluista.
Tai ehkä korvaat luennoimalla matkan aikana auton omistamisen typeryydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä siis edellyttäen että kuski on itsekin menossa joka tapauksessa. Jos sinua lähdetään erikseen kuskaamaan, niin summat tuplaantuu. Jos lisäksi raahataan tavaroita, niin hinta nousee.
Se onko kuski itse menossa ei minusta kuulu ollenkaan asiaan. Kuskin ei ole mikään pakko ottaa kaveria autoonsa. Omituista ajattelua "kun nyt kuitenkin olet sinne menossa". Tällä periaatteella hölmöjä höynäytetään. Kysyt kuskilta mikä on HÄNEN mielestä sopiva hinta , et täältä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä vähintään 5 tuntia ajamista (meno ja tulomatka) plus bensat. Onpa mahtava korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lähtee asiasta tähden sinua kuskaamaan eestaas, niin 150€ vähintään.
Tilanne on se, että jouduttiin tilaamaan ambulanssi ja mies vietiin sairaalaan. Olen yksin täällä mökillä eikä minulla ole ajokorttia, että pystyisin ajamaan tuo auton kotiin.
- ap -
Paljonko vaadit sähkörahaa kun muutan asumaan kämppäsi?
Turpaan vedän "puolet bensoista" pummeja.
Kalliiksi tuylee kännäys, taksi ottaa viitisen sataa.
Vetikö kirveellä koipee vai pumppuko tilttasi=?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä vähintään 5 tuntia ajamista (meno ja tulomatka) plus bensat. Onpa mahtava korvaus.
Jos kuski olisi tätä mieltä, kysyisin, pitääkö hänelle maksaa esim. tuntipalkkaa ajamisesta vai millainen korvaus olisi ok? Neuvotteluvaraa pitää olla.
Olen itse pienituloinen ja suurin osa ap:n kuvaileman tilanteen kaltaisista keikoista omalla kohdalla on saatu sovittua pienellä kulukorvauksella kun kuski on ollut hommassa mukana auttamisen halusta enemmän kuin tienatakseen. Omalla kohdalla esim. 100e olisi jo ihan maksimi mitä voisin ovelta ovelle -kyydistä maksaa ja jos se ei riittäisi, pitäisi keksiä joku toinen vaihtoehto, esim. julkiset.
-se, jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Kalliiksi tuylee kännäys, taksi ottaa viitisen sataa.
Vetikö kirveellä koipee vai pumppuko tilttasi=?
Ei ollut kännäys vaan sairaskohtaus!
- ap -
50 saattaa juuri ja juuri riittää bensoihin, mutta kohteliasta olisi varmaan antaa jotain vaivanpalkkaa myös