Arvostakaa sitä, että teillä on terveet lapset
se on suunnaton lahja ja rikkaus! Kun meille syntyi sairaan lapsen jälkeen terve lapsi, sen vasta huomasi, miten paljon helpompaa elämä on, kun on terve lapsi. Vaikka oli ennen sairaan lapsen syntymää jo saatu yksi terve lapsi, silti kun tämä kolmas lapsi syntyi, oli se arvostus ja kiitollisuus siitä, että lapsi on terve, jotain aivan erilaista mitä ensimmäiseltä lapselta.
Vaikka on toki tuo sairas lapsi myös todella tärkeä ja rakas, mutta sen fyysisen työn, ja henkisen raskauden määrä on niin eri kun on sairas lapsi. Etenkin se henkinen puoli, se vie mehut. Fyysisellä puolella voi muut auttaa, mutta itse on koettava se kaikki tuska sydämessään kun näkee oman lapsensa kärsivän.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:29"]Hei, ethän itsekään osannut arvostaa ensimmäistä tervettä lastasi, vasta sairaan lapsen jälkeen toisen terveen lapsen kohdalla, miten luulet, että tää sun aloitus toimisi terveiden lasten vanhemmille? Jotenkin noloa.
[/quote]
Mitä noloa siinä on?? Tuskin kukaan sitä samalla tavalla ymmärtää arvostaa ennenkin on oikeasti kokenut millaista on elämä sairaan lapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:29"]Hei, ethän itsekään osannut arvostaa ensimmäistä tervettä lastasi, vasta sairaan lapsen jälkeen toisen terveen lapsen kohdalla, miten luulet, että tää sun aloitus toimisi terveiden lasten vanhemmille? Jotenkin noloa. [/quote] Mitä noloa siinä on?? Tuskin kukaan sitä samalla tavalla ymmärtää arvostaa ennenkin on oikeasti kokenut millaista on elämä sairaan lapsen kanssa.
[/quote]
No, niinpä juuri, joten turhaa käskeä ihmisiä arvostamaan terveitä lapsiaan. Samalla vois kehoittaa, että arvostakaa, jos lapsillanne on omat huoneet, kun omassa perheessä joudutaan jakamaan vuosia, arvostakaa terveyttänne, kun mulla on syöpä... arvostakaa sitä ja tätä...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:29"]Hei, ethän itsekään osannut arvostaa ensimmäistä tervettä lastasi, vasta sairaan lapsen jälkeen toisen terveen lapsen kohdalla, miten luulet, että tää sun aloitus toimisi terveiden lasten vanhemmille? Jotenkin noloa. [/quote] Mitä noloa siinä on?? Tuskin kukaan sitä samalla tavalla ymmärtää arvostaa ennenkin on oikeasti kokenut millaista on elämä sairaan lapsen kanssa.
[/quote]
just näin! ja osasin arvostaa ensimmäistä lastani, että oli terve. MUTTA, se arvostus sitä tervettä lasta kohtaan nousi VALTAVASTI sen sairaan lapsen jälkeen!
ap
Sairas lapsi on suru ja koskettava asia myös lähiomaisille. Ei niitä tuskia ja huolia kanna vain äiti ja isä. Moni ymmärtää, vaikkei itse synnyttäisikään.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:39"]
[/quote]
No, niinpä juuri, joten turhaa käskeä ihmisiä arvostamaan terveitä lapsiaan. Samalla vois kehoittaa, että arvostakaa, jos lapsillanne on omat huoneet, kun omassa perheessä joudutaan jakamaan vuosia, arvostakaa terveyttänne, kun mulla on syöpä... arvostakaa sitä ja tätä...
[/quote]
huoneen jakaminen on pieni asia elämässä. Miksi ei ihminen voisi herätä arvostamaan sitä tervettä lasta tai omaa terveyttään. Miksi kaikki pitää itse kokea ennen kuin osaa arvostaa? Onko se niin paha, jos joku vähän herättelee ajattelemaan toisin?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:41"]
Sairas lapsi on suru ja koskettava asia myös lähiomaisille. Ei niitä tuskia ja huolia kanna vain äiti ja isä. Moni ymmärtää, vaikkei itse synnyttäisikään.
[/quote]
tämä kyllä aivan totta. Moni huolehtii ja elää mukana, kantaa huolta myös. Mutta sen tuskan ja huolen kantaa äiti ja isä monin verroin suurempana, mitä se vierestä katsova. Valitettavasti. Kun ei tarvitsisi kenenkään sitä tuskaa kantaa.
ap
Hei, ethän itsekään osannut arvostaa ensimmäistä tervettä lastasi, vasta sairaan lapsen jälkeen toisen terveen lapsen kohdalla, miten luulet, että tää sun aloitus toimisi terveiden lasten vanhemmille? Jotenkin noloa.