Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En JAKSA nousta aamulla ylös

Vierailija
13.01.2015 |

Helvetti että menee itselläkin hermo itseeni! En vaan pääse yksinkertaisesti ylös sängystä ja kouluun! Tai pääsisin, jos olisi kuolemanpakko. Esimerkiksi työharjoittelujen aikana näin on ollut, ja olenkin saanut ne aina hoidettua kunnialla loppuun. Mutta koulu... Kun ei kukaan välttämättä kysele perään, niin on helppoa jäädä kotiin(ARGH!).
Minulla on todettu aiemmin vakava masennus, mutta kesäloman aikana koin tervehtyväni tarpeeksi jaksaakseni taas jatkaa opintoja. Jaksoinkin tähän asti suht hyvin, mutta jälleen on jakso, kun en vaan jaksa MITÄÄN. Päivät menee sängyssä maaten ja netissä ollen, hyvä kun ruokaa jaksaa käydä jääkaapilta. Mitä perkelettä teen?? Haluan todellakin viimein valmistua tämän vuoden aikana, mutta ei hyvältä näytä. :-(
En kaipaa niskasta kiinni-kommentteja, sitä hoen itsellenikin koko ajan. Helpommin sanottu kun tehty. Haukkumistakaan en kaipaisi, tarpeeksi paska olo muutenkin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa. "Heitän" itseni aina sängystä ulos lattialle ja pakkaan illalla laukun valmiiksi ja laitan seuraavan päivän vaatteet esille, että mun on helppo laittaa ne päälle. Yhtä helvettiä herätä aamulla. Olen niin loputtoman väsynyt, että saatan itkeskellä koko aamun. Mutta sitten kun pääsen liikkeelle, ei ole niin paha enää. Ei ole niin masentava olo, kun pääsen ihmisten ilmoille.

Vierailija
2/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin teen minäkin, sillä erolla etten tästä lattialle uskalla tiputtautua kyllä. :D Huoh.. Taas olen jäänyt kotiin, ja vaikka nyt olen jälleen päättänyt että huomenna menen VARMASTI, niin huomenna ahattelen taas että huomenna lupaan mennä. Voi junalauta!
-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio vaikuttaa paljon ja se kuinka paljon nukut. Ei ole väliä nukutko 7,5 vai 9 tuntia, mutta jos yrität herätä ns. kesken unisyklin, on vaikea nousta ja olet tokkurassa pitkään. 90 min taisi olla aikuisen yksi unisykli ja siinä välissä olisi hyvä herätä. Jos menet nukkumaan vaikka klo 12, heräät 7,5h. En tiedä miten onnistuu tuo käytännössä, kun minä en ainakaan nukahda samantien. Lue noista unisykleistä ja unenmäärästä netistä. On myös ok nukkua vaikka 6 h tai vähemmänkin, mutta olet väsynyt, jos heräät kesken unen. 

Vierailija
4/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä koulusta saa olla jatkuvasti poissa? Yliopisto?

Vierailija
5/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mene HETI kilpirauhas kokeisiin ettei ole vajaatoimintaa. kuulostaa lähes minulta, mutta minä kävin väkisin koulun ja harjoittelun, kotiin ku tulin, nukahdin ulkovaatteet päällä pöydän ääreen yms.. minulla oli diagnosoitu vakava masennus. kunnes 4 vuotta terapiassa käytyäni sattumalta eri vaivaa tutkiessa (sylkirauhasen turpoamisen syytä) ultrattiin myös kilpirauhanen, minulla selvisi syöpä. ja kun sain sitte lääkityksen, helpotti myös masennus ja se valtava väsy. Ei kokonaan mutta todella paljon helpotti.

ja eräällä ystävälläni on ollut usean vuoden masennusta, ahdistusta yms. ja nyt hän meni yksityiselle käymään ja vaati kilpirauhaskokeet yms, ja hänellä oli vajaatoimintaa ja sokeri arvot pielessä. sanoi, että nyt on eri olo kun on lääkitys aloitettu.

Voimia! Olisiko sinulla ketään ystävää joka sinut sinne kouluun hakisi aamusta? Tai mikä olisi sinulle itselle hyvä porkkana jonka asettaisit, että jaksa käydä koulun loppuun. tai asetat aina parin viikon päähän tavoitteen, (saan ostaa itselle uuden paidan kun käyn kuukauden koulussa) yms..

Vierailija
6/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites jospa menis vaikka ajoissa nukkumaan? :) auttaa kummasti

Vierailija
7/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutko yöllä vai valvotko? Syötkö vitamiinipitoista ruokaa? Paljonko harrastat liikuntaa viikossa? Entä montako minuuttia tai tuntia päivässä olet ulkona? Onko masennuksesi edelleen päällä?

Vierailija
8/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit auto, kuvittelisitko kulkevasi ilman bensaa ja huoltoja? Tämä ei ollut ilkeilyä vaan ihan vaan yritys herättää sinut ajattelemaan, olisiko syytä luoda paremmat olosuhteet tai sitten hyväksyä se, ettei jaksa.

9/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä? Verikokeet olisi hyvä ottaa ja hakea apua masennukseen. Jos saat opintotukea niin ei tule kelaltakaan niin paljoa huutia kun on lääkärintodistus.

Vierailija
10/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, pääsen nukkumaan klo.23 ja pitää herätä klo.4:30. Viiden jälkeen bussipysäkille ja 5:30 olen jo bussissa. Koulumatkat vie noin 2,5h/suunta. En jaksa...

Vierailija
11/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 07:48"]Ruokavalio vaikuttaa paljon ja se kuinka paljon nukut. Ei ole väliä nukutko 7,5 vai 9 tuntia, mutta jos yrität herätä ns. kesken unisyklin, on vaikea nousta ja olet tokkurassa pitkään. 90 min taisi olla aikuisen yksi unisykli ja siinä välissä olisi hyvä herätä. Jos menet nukkumaan vaikka klo 12, heräät 7,5h. En tiedä miten onnistuu tuo käytännössä, kun minä en ainakaan nukahda samantien. Lue noista unisykleistä ja unenmäärästä netistä. On myös ok nukkua vaikka 6 h tai vähemmänkin, mutta olet väsynyt, jos heräät kesken unen. 

[/quote]

Lataa play-storesta 90night sovellus, laskee sun puolesta noi unijaksot ja on ilmainen, ainakin androidilla.

Vierailija
12/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi, kun tein selkeän rutiinin aamuun, siis kirjoitin siihen minuutilleen mitä teen milloinkin. Lisäksi menen nykyään joka päivä samaan aikaan nukkumaan. Koneelle roikkumaanjäämisestä on aivan liikaa kokemusta.. monia kokonaisia päiviä mennyt jopa syömättä, kun ei vaan jaksa lähteä kauppaan. Mun on pakko pitää tiukka rutiini, muuten lipsun heti tekemään kaikkea mitä ei pitäisi.

13/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 08:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 07:48"]Ruokavalio vaikuttaa paljon ja se kuinka paljon nukut. Ei ole väliä nukutko 7,5 vai 9 tuntia, mutta jos yrität herätä ns. kesken unisyklin, on vaikea nousta ja olet tokkurassa pitkään. 90 min taisi olla aikuisen yksi unisykli ja siinä välissä olisi hyvä herätä. Jos menet nukkumaan vaikka klo 12, heräät 7,5h. En tiedä miten onnistuu tuo käytännössä, kun minä en ainakaan nukahda samantien. Lue noista unisykleistä ja unenmäärästä netistä. On myös ok nukkua vaikka 6 h tai vähemmänkin, mutta olet väsynyt, jos heräät kesken unen.    [/quote] Lataa play-storesta 90night sovellus, laskee sun puolesta noi unijaksot ja on ilmainen, ainakin androidilla.

[/quote]

Löytyy myös ihan selainpohjainen laskuri. http://sleepyti.me/mobile/ tai http://sleepyti.me/

Vierailija
14/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helpottanut väsymyksern kuun olen ottanut ramavitiä (apteekista) muutaman viikon joka päivä. Tulee pirteämpi olo heti. Ja sulje se netti. Jos kotona on liian mukavaa, niin ei tule edes mieli lähteä ulos.

Vierailija
15/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:48"]

Mulla on helpottanut väsymyksern kuun olen ottanut ramavitiä (apteekista) muutaman viikon joka päivä. Tulee pirteämpi olo heti. Ja sulje se netti. Jos kotona on liian mukavaa, niin ei tule edes mieli lähteä ulos.

[/quote]

Joo siis ehdottomasti unirtymi kuntoon, vitamiineja purkista ja hedelmistä, liikettä lihaksille ja raitista ilmaa. Jos tätä ei pysty tekemään tai ei auta kahdessa viikossa, lääkäriin. 

Vierailija
16/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, onpa tullut paljon ihania viestejä! :-) Kiitos kaikille.
Kilpirauhaskokeet on otettu, kaikki kuulemma OK. Käytän Venlafaxinia edelleen masennukseen, mutta vaikka olen lääkäreille sanonut ettei tehoa riippumatta annoksen koosta niin silti sitä vain määräävät. Kyseisen lääkkeen pitäisi kuulemma olla PIRISTÄVÄ. Eipä toimi minulla, ei sitten yhtään.

Nukkkmisesta ja syömisestä vielä. Ei ole väliä nukunko 2 vai 12 tuntia, olen silti kuolemanväsynyt, jos täytyy nousta ennen kymmentä. Nyt olen valehtelematta nukkunut parin päivän aikana n. 38h/48h. Eli siis oikeastaan koko ajan joko lepään tai nukun. En ole ylipainoinen, päinvastoin paino on pudonnut alipainon puolelle. Syön "normaalisti", perus kotiruokaa, mutta vihanneksia tms. en syö lainkaan, inhoan niitä yli kaiken vaikka olen koittanut niihin puolen vuoden ajan totutella aiemmin. Marjoista tykkään, mutta niitä ei ole varaa ostaa.
-ap

Vierailija
17/19 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 17:20"]

Oi, onpa tullut paljon ihania viestejä! :-) Kiitos kaikille. Kilpirauhaskokeet on otettu, kaikki kuulemma OK. Käytän Venlafaxinia edelleen masennukseen, mutta vaikka olen lääkäreille sanonut ettei tehoa riippumatta annoksen koosta niin silti sitä vain määräävät. Kyseisen lääkkeen pitäisi kuulemma olla PIRISTÄVÄ. Eipä toimi minulla, ei sitten yhtään. Nukkkmisesta ja syömisestä vielä. Ei ole väliä nukunko 2 vai 12 tuntia, olen silti kuolemanväsynyt, jos täytyy nousta ennen kymmentä. Nyt olen valehtelematta nukkunut parin päivän aikana n. 38h/48h. Eli siis oikeastaan koko ajan joko lepään tai nukun. En ole ylipainoinen, päinvastoin paino on pudonnut alipainon puolelle. Syön "normaalisti", perus kotiruokaa, mutta vihanneksia tms. en syö lainkaan, inhoan niitä yli kaiken vaikka olen koittanut niihin puolen vuoden ajan totutella aiemmin. Marjoista tykkään, mutta niitä ei ole varaa ostaa. -ap

[/quote]

No ei ole ihme jos et jaksa, kun et syö vihanneksia tai marjoja ollenkaan! Syötkö sitten niidenkin edestä juureksia? Tuskin. Nyt ruokavalio kuntoon ja äkkiä. Ei kukaan jaksa ilman vitamiineja!

Vierailija
18/19 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu viimiset 3 viikkoa just tollanen olo kuin aloittajalla. Laskuja ja postia tullut mutten jaksa edes avata kirjeitä saati tietokonetta kun sekin on rikki. Uus mielialalääke nyt menossa ja etsitään keinoja millä saisi elämäniloa tähän paskaan arkeen. Tuntuu ettei kelpaa mihinkään

Vierailija
19/19 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on ollu viimiset 3 viikkoa just tollanen olo kuin aloittajalla. Laskuja ja postia tullut mutten jaksa edes avata kirjeitä saati tietokonetta kun sekin on rikki. Uus mielialalääke nyt menossa ja etsitään keinoja millä saisi elämäniloa tähän paskaan arkeen. Tuntuu ettei kelpaa mihinkään

Luulenpa että lääkkeet vielä lisäävät väsymystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän