Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua kummilahjaan!

Vierailija
12.01.2015 |

Heippa arvon av mammat! Tarvitsen apua. Olen saamassa kummilapsen. Meitä on yhteensä neljä kummia. Emme ole mieheni kanssa lapsen sylikummeja. Mitä voin hankkia kummilahjaksi hyviä ideoita?

Oli muutama juttu jo mielessä mutta minulle kerrottiin että vain sylikummi antaa sellaiset. esim. kehyksen.

Kiitos jo etukäteen! :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä sylikummi anna kehystä. Jotkut antavat esim. Perinteisen kummilusikan. Parasta olisi, jos tietäisit, mitä muut ovat antamassa. Minusta lasten astiat ja esim. Muumi-aterimetkin ovat kivoja lahjoja. Noita teräksisiäkin ruokailuvälineitä voi halutessaan kaiverruttaa.

Vierailija
2/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehys, Minä vauvana -täyttökirja, kummilusikka tai soittorasia (kaiverrettavia, pyydä tiedot etukäteen suljetussa kuoressa kaivertajaa varten), kirja, unilelu, vaatteita, muoviaterimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttövauvalle ainakin myös sormus tai kaulakorukin kivoja (ne semmoiset vauvalle tarkoitetut). :)

Vierailija
4/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mitä ne haluaa! Mä en esim ikimaailmassa haluais sellasia kehyksiä!! ..ja oon sen aina ääneen sanonutkin (x4).

Vierailija
5/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:15"]

Tyttövauvalle ainakin myös sormus tai kaulakorukin kivoja (ne semmoiset vauvalle tarkoitetut). :)

[/quote]

Turhista turhin lahja. Sitä ei voi edes näyttää vauvalle tai taaperolle tai vielä leikki-ikäisellekään. Ja teini ei todellakaan halua pitää mitään minisormusta kaulassa.

Vierailija
6/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilusikka tai sellane vauva kirja mitä pitää täytellä kaikkee kehityksestä jne :)

Vierailija
7/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin halusin vauvalle ehdottomasti saman vauvakirjan (Kulta aika lapsuuden) mikä oli täytetty minustakin. "Väärä" kirja olisi jäänyt käyttämättä. 

Vierailija
8/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia hyvistä vastauksista! Monta hyvää ehdotusta! :)
Tollanen kirja olisi kyllä kanssa hyvä idea!

ap

Vierailija
9/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lasten aterimet! Ei liian henkilökohtainen tai vanhempien mieltymysten vastainen, mutta käytännöllinen!
Tosin minä en kuulu kirkkoon eli en tiedä mitä perinteisesti kummien kuuluu antaa. Tässä ketjussa esitetyt ehdotukset kuulostavat näin äidin korvaan karmivilta.

Vierailija
10/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakirja on ihan kiva. Niitä vaan saa vähän joka tuutista. Me saimme kolme kirjaa, yhden sairaalasta, yhden tuttavilta ja yhden papilta. Lisäksi olin ehtinyt ostaa itse yhden. Varmista ainakin vanhemmilta että eivät ole jo hankkineet sellaista.

Meillä kaikki kummit muuten kysyi että mitä voisi ostaa/ onko joku jo hankkimassa lusikan... näin vältettiin päällekäisyydet.

Vierailija
11/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat hankkii vauvakirjan usein jo raskausaikana, koska siinä on usein myös raskausaikaan liittyviä kysymyksiä. Siinä mielessä ei mielestäni hyvä idea jos ei ole varmistanut, että sellaista ei vielä ole. Meille tuli useampia.

En myöskään suosittele mitään turhaa koriste-esinettä (soittorasiat yms.) tai varsinkaan mitään tummuvaa hopeaa kuten kehykset ja kummilusikkakin hyödytön.

Meillä mielusimmat kummilahjat oli lasten aterimet. Toiset oli muumiaterimet ja toiset vähän persoonallisemmat, joissa oli kaiverruksetkin. Ne ovat käyttötavaraa, lapselle henkilökohtaiset ja säilyvät pitkään. Sitten kun lapsi opettelee itse syömään, se on hauskempaa henkilökohtaisilla ruokailuvälineillä.

Vierailija
12/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:26"]Kysy mitä ne haluaa! Mä en esim ikimaailmassa haluais sellasia kehyksiä!! ..ja oon sen aina ääneen sanonutkin (x4).
[/quote]

Miten niin "sellaisia" kehyksiä? Eihän sen tarvitse olla sellainen ruma kultakaupan ristiäiskehys! Kehyksiä on vaikka minkälaisia! Todella nättejä hopeisia, aivan yksinkertaisia ilman nallekarhusomisteita jne.

Vierailija
13/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:26"]Kysy mitä ne haluaa! Mä en esim ikimaailmassa haluais sellasia kehyksiä!! ..ja oon sen aina ääneen sanonutkin (x4). [/quote] Miten niin "sellaisia" kehyksiä? Eihän sen tarvitse olla sellainen ruma kultakaupan ristiäiskehys! Kehyksiä on vaikka minkälaisia! Todella nättejä hopeisia, aivan yksinkertaisia ilman nallekarhusomisteita jne.

[/quote]

Hopeiset tummuu ajanmyötä -> liikaa vaivaa kun kotona on muutakin työtä kuin putsailla jotain kehystä.

Vierailija
14/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:09"]

En myöskään suosittele mitään turhaa koriste-esinettä (soittorasiat yms.) tai varsinkaan mitään tummuvaa hopeaa kuten kehykset ja kummilusikkakin hyödytön.

[/quote]

Meillä soittorasia on tosi hyvä. Se on sellainen pöydällä seisova malli, ja sitä soitetaan päivittäin aterioilla. Lapsi kiinnittää huomiota pyöriviin nalleihin sun muihin ja laulelee ja ruoka uppoaa ihan huomaamatta ja kitisemättä.

Vierailija
15/15 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ehdotuksia lapsen vanhemmilta. Saatat samalla kuulla, mitä muut kummit antavat, jos et itse ole ollut heihin yhteydessä. Kukaan ei pidä huonona, jos kysyy etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän