Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka olen köyhä ja elän kädestä suuhun, miksi pitäisi silti (aina) ostaa sitä halvinta pahaa kahvia ja on hirveä synti ostaa joskus vaikka suklaapatukka?

Vierailija
02.11.2021 |

Pitäisikö elämästä tehdä vieläkin ankeampaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan hyvää kahvia vaikka olenkin persaukinen. Olen vain opetellut pärjäämään vähemmällä kahvilla. Juon sitä ainoastaan aamuisin. Hyvä aamukahvi on parempi kuin monta kuppia kuraa päivässä.

Vierailija
22/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sinä päätät, mihin rahasi laitat. Jos joku siitä nillittää, älä anna sille arvoa. Aina löytyy ihmisiä, jotka tunkevat nokkansa toisten asioihin. Antaa heidän mussuttaa, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet kahvin kotona, voit välillä ostaa parempaakin kahvia. Niiden erot on kuitenkin senttejä per päivä.

Kuulin tapauksesta, jotka ihmetteli miten ihmisten rahat riittää ruokaan., kun kahdella töissäkäyvällä oli vaikeuksia. Söivät AINA ulkona valmista ruokaa. Ei ihme, ettei rahat riittäny. Rutiini on mikä ratkaisee. Jos on hyvä rutiini, joskus voi törsätäkin.

Mummo ihmetteli aina, että miksi valitetaan että "rahat ei riitä edes leipään". Sanoi että köyhän pitäis tietää, että leipä on kallista vatsantäytettä. Parempi tehdä oikeita ruoka-annoksia, niin vatsa täyttyy halvemmalla.

Vierailija
24/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään kaikkein halvimmasta, eli xtra kahvista. Harmi vaan, että sen hinta pompsahti yhtäkkiä melkein kaksinkertaiseksi. Maksoi siis aiemmin 1,49 € 500g ja nyt sen hinta onkin yhtäkkiä 2,59 € :( Halvimmillaan se maksoi joskus parisen vuotta sitten 1,10 € paketti.

Vierailija
25/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, eihän se kenellekään kuulu, miten rahasi käytät, jos itse olet tehnyt tietoisesti valintasi, ja kannat niistä vastuun. Syöt pizzaa viikonloppuna ja puuroa mukisematta muina päivinä jne. Mutta jos valitat rööki suussa, miten rahat eivät riitä, tai kori täynnä kallista moskaa, miten terveys prakaa ja rahat eivät riitä, niin kyllähän siinä ihmettelee kuulija, jos on yhtään täyspäinen.

Vierailija
26/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elät juuri niin kuin haluat, älä ota kaikkia netin keskusteluja niin vakavasti.

Samaa mieltä elä itsesinäköistä elämää.Juo sitä kahvia mitä haluat ja syö sitä suklaata mitä haluat! Ei ole keneltäkään pois ne ,eikä oma elämäsi kuulu muille. Ryhdistäydy!

Vierailija
27/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas tykkään kaikkein halvimmasta, eli xtra kahvista. Harmi vaan, että sen hinta pompsahti yhtäkkiä melkein kaksinkertaiseksi. Maksoi siis aiemmin 1,49 € 500g ja nyt sen hinta onkin yhtäkkiä 2,59 € :( Halvimmillaan se maksoi joskus parisen vuotta sitten 1,10 € paketti.

nyt on pakko sanoa hyi mitä kuraa tuo. Rainbowin tumma paahto on hyvää. Kyllä sitä kalliimpia tulee kokeiltua mutta aina palataan rainbowiin.

Vierailija
28/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin kyse määristä. Täälläkin palstalla näkee monesti aloituksia tai kommenteja joissa perheellä pienet tulot. Rahoja kuitenkin laitetaan joka kuukausi isoja summia ruokaan, herkkuihin, tupakkaan, alkoholiin ja veikkaukseen. Kun täytyyhän elämässä olla jotain extraa. Tässä vaiheessa kannattaa niitä omia kulutustottumuksia vähän tarkastella.

Mutta kyllä, vaikka olisit pienituloinen. Mutta kuukauden budjetti pysyy kasassa. Kenenkään mielestä ei ole huono asia jos ostat sen vähän kalliimman kahvipaketin ja kerran viikkoon suklaapatukan. Itsekin kun opiskelin, oli suurin luksus arjessa hyvä kahvi. Yleensä sitten mieluummin jätin jonkun baarikerran välistä tai tein extra vuoron. Jottei tarvinnut ostaa sitä halvinta kaupasta.

Vierailija
29/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään, kunhan hoitaa laskut ym. ajallaan. Eikä valita ettei rahat riitä vaikka lapsen lääkkeisiin tai mitään ei jää ikinä säästöön. Mutta jos sen vähän ylimääräisen haluaa käyttää vaikka suklaapatukkaan, mikäs siinä.

Vierailija
30/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan Pirkkaa olin köyhä tai rikas, mutta Pirkan Costa Rica -kahvi on toistaiseksi paras kahvi jota olen tähän mennessä juonut ja peittoaa helposti Kultakatriinat, Presidentit ja Juhlamokat.

Vierailija
31/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhän tule saada mitään mikä maistuu suussa hyvältä. Säästäkää!

Ne herkut säästetään hyväosaisille jotka mässää surutta veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
32/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa just itse mietin, kun muovikassia taskuun viikkasin seuraavaa käyttöä varten, että naapurin emäntä vei muovikasseja ison kassillisen roskiin - kun on kuulemma päässyt kertymään. On kuulemma noloa kaivaa kassi taskusta kun kaikki LUULEE että on köyhä. Näin hän minulle asiaa perusteli, kun vähän ihmettelin. Itse asiassa hän on PA ja sossusta hakee rahansa. Minä olen varakas - mutta siltikin ajattelen, mihin rahani laitan, enkä koe kassin uusiokäyttöä ollenkaan nolona. Päinvastoin.

Ehkä huono esimerkki, mutta moni varakas on myös aika nuuka ts. miettii mihin ne rahansa laittaa.

Mutta en minä suklaapatukkaa tai hyvää kahvia keneltäkään kiellä. Siitä vain - sen rahan voi säästää jostain muusta ”ei niin tärkeästä”.

Vierailija
33/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjuuten sinä olet syntynyt ja kurjuudessa tulet kuolemaan. Köyhän elämä kun ei ole paskan väärti. Varakkaat syntyvät varakkuuteen komeina, kauniina hymyilevinä menestyjinä. Varakkaat halveksuvat köyhiä enemmän kuin mitään muuta.

34/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä (länsimaisilla mittareilla) ja vain aniharvoin syön ruokaa, josta en oikein tykkää. Yleensä syön edullista hyvää ruokaa, joskus jopa kallista hyvää ruokaa.

Minulla ei mene rahaa muuhun, esim. matkailuun, harrastuksiin, päihteisiin, autoon tms.

35/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa hävikkiruokakaupoista, kuten Matsmart ja Fiksuruoka. Siellä on usein kahvia sentilläkin ja muutenkin hienoja kahveja halvalla.

Suklaapatukoita myös.

Ei tartte stressata syömiseen ja herkutteluun menevää rahaa, kun sieltä ostat.

Vierailija
36/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltatko ap? Siitähän se v""lu vasta alkaakin kun köyhä polttaa!

Syytä onkin. Tupakointi on idiotismia ja sitä harrastava ansaitsee kaikki pahat kommentit.

Vierailija
37/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko joku sulle siellä kaupassa saarnaamaan "Soo, Soo, älä osta suklaapatukkaa, se on synti"? Vai omatuntoko soimaa?

Tietysti teet omilla rahoillaan mitä haluat. Kunhan et loppukuusta itke ja valita miten rahat on loppu, kaappi tyhjä ja seuraavan kerran rahaa tulee vasta viikon päästä.

Vierailija
38/38 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse ole tuota mieltä. Jokainen ansaitsee mielihyvää ja hemmottelua. Määrä ja ajoitus ratkaisee. Ei sitä keskituloisillakaan ole varaa aina kaikkein parhaimpaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme