Apua! Pelottaa, etten läpäise autokoulun 3.vaihetta
Vaikka en mikään urpo ole. Osaan liikennesäännöt ja osaan ajaa, mutta en osaa liikkua ahtaissa parkkihalleissa tai parkkeerata kaupan pihassa autojen väliin. Tai siis osaan, jos kovasti yritän mutta usein menen aina reunaan tai kauemmas, koska en halua pyöriä siinä muiden tukkona useita minuutteja.
Nyt minulla on autokoulusta tulossa 3. eli syventävä vaihe ja 2 tuntia arvioitavaa ajoa odottaa. Voivatko he evätä minulta lopullisen ajokortin, jos en ole mikään mestari parkkeerauksissa? Inssin suoritin ihan ekalla kerralla. Elämäni on kiinni tästä ajokortista.
- Stressaaja
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:23"]
Ai, sellainenkin on? Nimim. autokoulusta 20 vuotta.
[/quote]
Kyllä, nykyään joutuu suorittamaan 3 vaihetta saadakseen 15 vuotta voimassaolevan kortin.
Minkä vaiheen suorittavat muuten ne vanhukset, joilla ajokortin voimassaoloaika umpeutuu? Yleensähän he eivät enää läpäise sitä.
Älä stressaa, mulla oli se just viime viikolla. En ollu ajanut 1,5 vuoteen ja hyvin meni. Kannattaa mainita, että et oo ajanu paljoo ja jännittää vähän. Hyvin se menee :)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:24"]
Kyllä, nykyään joutuu suorittamaan 3 vaihetta saadakseen 15 vuotta voimassaolevan kortin.
[/quote]
Vau, aina sitä oppii jotakin uutta. Minun ajokorttini on vuodelta 1984 ja kortin tekstin mukaan se on voimassa 70-vuotispäivääni asti. Tosin uusi ajokorttilaki sanoo, että nämä vanhat ajokortit ovat voimassa enintään 18.1 2033 asti, mutta silloinkin minä olen 67 täyttänyt - jos niin kauan elän, tietenkin. 45-vuotiaana ehdin viedä näkötarkastuksesta todistuksen poliisilaitokselle, mutta sitä ei vissiin nykyisin tarvitse tehdä, ei ainakaan viime marraskuussa 45 vuotta täyttänyt ystäväni enää joutunut sitä tekemään.
Itse ajoin juuri 2.vaiheen ja sain pysyvän kortin, itse kävin autokoulun niillä vanhoilla säännöillä eli kaksivaiheinen. Mitä tuohon 3.vaiheeseen sisältyy?
Korttia ei voi enää ottaa pois, ellet aiheuta oikeasti suurta vaaratilannetta/liikenneonnettomuutta.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:48"]Itse ajoin juuri 2.vaiheen ja sain pysyvän kortin, itse kävin autokoulun niillä vanhoilla säännöillä eli kaksivaiheinen. Mitä tuohon 3.vaiheeseen sisältyy?
Korttia ei voi enää ottaa pois, ellet aiheuta oikeasti suurta vaaratilannetta/liikenneonnettomuutta.
[/quote]
Tämä 3. Vaihe on juurikis se sama minkä sinä olet käynyt äskettäin
Ai, sellainenkin on? Nimim. autokoulusta 20 vuotta.