Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset työajat uutistenlukijoilla on?

Vierailija
12.01.2015 |

Mitä muuta niiden työhön kuuluu kuin se mitä tv:ssä näkyy?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät normaalia uutistoimittajan (vuoro)työtä, 7,5-8 tunnin päiviä. 5 päivää viikossa töitä, 2 vapaata. Uutistoimittajat seuraavat maailman tapahtumia, hankkivat tietoa eri lähteistä, haastattelevat ihmisiä ja sen jälkeen kirjoittavat ne uutiset. Lopuksi he myös lukevat kirjoittamansa uutiset yleisölle joko radiossa tai tv:ssä).

Vierailija
2/4 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika moni tuntuu kuvittelevan, että uutistenlukijat lukevat jonkun toisen heille valmiiksi kirjoittamaa tekstiä. Mutta se ei siis pidä paikkaansa, vaan he kokoavat tekstinsä itse eri uutislähteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:37"]Joo, aika moni tuntuu kuvittelevan, että uutistenlukijat lukevat jonkun toisen heille valmiiksi kirjoittamaa tekstiä. Mutta se ei siis pidä paikkaansa, vaan he kokoavat tekstinsä itse eri uutislähteistä.
[/quote]

Noniin tämä oli kyllä mulle ihan uutta :)

Vierailija
4/4 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi jo ns. suuren yleisönkin luopua termistä uutistenlukija, sillä se lukeminenhan on se ajallisesti vähäisin osa uutistoimittajan työstä. Monet uutistoimittajat tekevät myös usein muitakin juttuja telkkariin tai radioon kuin pelkkiä uutisia, esim. haastatteluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi