Puudutuksen jälkeen toinen kasvonpuolisko roikkuu
Mieheni tuli hammaslääkäristä (tehtiin hammaspuhdistus ja jouduttiin puuduttamaan yhden hammasvälin takia, jotain syvemmälle menevää häikkää siellä) ja puudutettu kasvonpuolisko roikkuu alaspäin, mm. suupielet ja poski. Onko normaalia?!
Kommentit (9)
Siitä on jo neljä tuntia, muttei ole palautunut. No odotellaan ja toivotaan parasta. -ap
Mullakin on ollut ja kesti yllättävän monta tuntia palautua.
Onko tunto siis jo palautunut, mutta kasvot edelleen roikkuu?
Mihin hampaaseen itse toimenpide tehty? Joillain ihmisillä hermot voivat kulkea poikkeuksellisesti hyvinkin lähellä esim viisaudenhampaiden juuria. Tällöin hermo voi vaurioitua vaikka pysyvästi hampaanpoiston yhteydessä. Onko puudute jo haihtunut?
Minulla kestää yleensä kahdeksan tuntia.
Eihän miehellä ole muuta neurologista oiretta, kulkeeko puhe ja onkopuristusvoima yhtä suuri molemmissa käsissä? Roikkuuko silmäkulma?
Nyt alkaa palautua vihdoin! Pelkästään poski ja suupieli roikkui, ei esim. silmäkulma. Huh kun säikähdin, mutta onneksi ilmeisesti turhaan. Ihan vähän vaan vielä näkyvissä tuota, joten eiköhän se palaudu entiselleen. Kiitos vastaajille. -ap
Mulla oli joskus puutunut pitkälle iltaan saakka ja olin myös vähän säikähtänyt, kun koko toinen puoli roikkui silmäluomea myöden. Aamulla herätessä ei ollut enää mitään eli ei kannata hätäillä, palautuu varmasti entiselleen.
Eiköhän se kohta palaudu..