Asioita, joita olet ihmetellyt tyyliin miksi ihmeessä näin toimitaan?
Listataan tähän asioita joita olet ihmetellyt, että miksi ihmeessä näin pitää olla tai miksi tehdä jokin selkeästi ratkaistava asia (mistä kaikki hyötyisi) mahdollisimman hankalaksi.
Kommentit (29)
Miksi todella fiksuja ja mukavia yksinäisiä on niin himputin paljon joista aika moni kaipaa sitä ikiomaa kumppania - ja silti he eivät kohtaa toisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidetään oikeudenmukaisena sitä, että kun teen itse työtä ja rikastun, niin siitä on pakko antaa myös sellaiselle joka työtä ei halua tehdä?
Niin esim sopeutumiseläkkeinä. . . .
Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus muka ei ole palkinnon arvoinen ekoteko?
Miksi maailmassa on aina ihmisiä jotka käyttävät surutta sen viimeisen vessapaperin jättämällä pekkän tyhjän hylsyn jälkeensä seuraavaa varten.
Psykoterapiaan pääsyn mahdottomuus. Eihän syöpääkään katsota miten pahaksi se pääsee vaan puututaan heti. Trauman kanssa painivat saa pärjätä itsekseen ja oireet pahenee.
Veistä haavassa kiertää epäpätevät puhelinauttajat, joiden möläytykset kummittelee pitkään. Kieltävä vastaus terapiahakemukseen haistattelee lääkärillekin. Juuri psykiatriapuolella ja Kelassa on kaikkein pahimmat käyttämässä valtaa huonossa hapessa oleviin.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku Berner aikoinaan pääsi päättämään mm. taksiyrittäjien toimeentulosta?
Miten ihmeessä ja millä referensseillä hän siihen asemaan valikoitui?
Se että taksikuski raiskaa ei ole enää pääotsikko vaan "näitähän nyt sattuu".
Miksi julkisella ei haluta mitata ferritiiniä, vaikka anemia on hyvin yleinen naisilla ja olisi helposti korjattavissa?
Miksi pitää itse maksaa työkuluja, ja sitten sinulle maksetaan ne kuittia vastaan takaisin? Oletuksena on, että kaikilla on varaa maksaa niitä.
Miksi pidetään oikeudenmukaisena sitä, että kun teen itse työtä ja rikastun, niin siitä on pakko antaa myös sellaiselle joka työtä ei halua tehdä?