Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain toimeentulotukipääksen helmikuun loppun asti! Täydet toimeentulotuet vaikka vuokrani ylittää kunnan vuokranormi

Vierailija
02.11.2021 |

Ihana vapaus, ei tarvitse stressata tuista ollenkaan neljään kuukauteen!! 500e täysi käyttöraha per kuukausi : )

Onko muilla sattunut yhtä hyvä käsittelijä kohdalle tässä kuussa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töitä!

Vierailija
2/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä!

Täällä Helsingissä ei oikein ole tarjolla töitä, joista voisi saada palkkaa jolla pääsisi nettohyötynä tukia korkeammalle.

Millään 8,91e tuntipalkalla ei elä, varsinkin kun siitä vähennetään verot.

Joten ensin pitäisi luoda niitä työpaikkoja joita hakea.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi myös noin kun olin työtön. Sain sen maksimin, oliko 6kk niin ettei tarvinnut laittaa toimeentulotukihakemusta. On kyllä vapauttavaa. Sain sittemmin töitä.

Vierailija
4/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä!

Täällä Helsingissä ei oikein ole tarjolla töitä, joista voisi saada palkkaa jolla pääsisi nettohyötynä tukia korkeammalle.

ap

Oisko kuitenkin niin, ettei sulla oo mitään koulutusta parempiin hommiin?

Vierailija
5/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sain duunin ja ihan hyvän palkan. 3500 e per kk

Vierailija
6/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan uteliaisuudesta katsoa tuo laskuri, mä voisin kans hakea tuota, mutta en ole ikinä vaivautunut tekemään. Laskurin kukaan saisin yli tonnin!

Vierailija
7/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä!

ap

Jep, siksi koska vuokrat ovat niin korkeita.

Jos Kela maksaa 800e vuokran, ja 500e käyttörahaa kuukaudessa + sähkölaskun ja pari muuta, niin siinähän pääsee samaan vastan jollain 1350e+ nettotuloilla (ottamatta huomioon kustannuksia työmatkoista, vaatteista ja ruoasta)

Vierailija
8/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran vuodeksi

Vierailija
9/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahalta tuntuu katsoa kun itselle ei jää mitään 500e käyttörahaa vaikka kokopäivä työssä ja töihin kuljen pyörällä ja lounaaksi syön yhden banaan eli aika säästeliästä tyyliä vietän.

Vierailija
10/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä!

ap

Jep, siksi koska vuokrat ovat niin korkeita.

Jos Kela maksaa 800e vuokran, ja 500e käyttörahaa kuukaudessa + sähkölaskun ja pari muuta, niin siinähän pääsee samaan vastan jollain 1350e+ nettotuloilla (ottamatta huomioon kustannuksia työmatkoista, vaatteista ja ruoasta)

mulla helsingissä noin 1100 netto eikä tukia eikö käyttörahoja

Vierailija
11/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa avata toimen tili. Sitten nostat siitä 500e 300e ja laitat säästötilille. Sitten haet vielä täydentävän toimeentulotuen ja tadaa saat 400e vielä lisää. Varaa ihmeessä myös aika sosiaalineuvojalle. Suomessa on monia tukia mistä itekkään en edes tiennyt. Ne kertoo mitä kaikkea voit hakea ja auttaa hakemusten teossakin eikä maksa mitään

Vierailija
12/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene töihin, elä sen mukaan mihin on varaa? Muuta sellaiseen paikkaan, jossa sinulla on varaa asua?

Hieno järjestelmä tämä sosiaaliturva, tilapäisiin, akuutteihin tilanteisiin. Mutta että kannustetaan rahaa jakamalla ihmisiä jättämään asiansa ratkaisematta. Toisaalta, onko se oikeasti mielekästä elämää, että jokapäiväinen leipä on jonkun hakulomakkeen takana, sen sijaan että nostaisi palkkaa työstä, jonka on tehnyt. 

Vierailija
13/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten todellisessa maailmassa mun työmarkkinatuki on 520 euroa ja asumistuki 320 . Vuokra 470 euroa.

Toimeentulotuki 60 euroa.

Vierailija
14/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene töihin, elä sen mukaan mihin on varaa? Muuta sellaiseen paikkaan, jossa sinulla on varaa asua?

Hieno järjestelmä tämä sosiaaliturva, tilapäisiin, akuutteihin tilanteisiin. Mutta että kannustetaan rahaa jakamalla ihmisiä jättämään asiansa ratkaisematta. Toisaalta, onko se oikeasti mielekästä elämää, että jokapäiväinen leipä on jonkun hakulomakkeen takana, sen sijaan että nostaisi palkkaa työstä, jonka on tehnyt. 

Miksi tarvitsisi mennä töihin? Meillä on sosialistinen hallitus ja sosialistinen yhteiskunta. Minulla on täällä täysi oikeus olla tekemättä työtä ja ne ketkä tekevät ihan oikein siitä myös maksavat. Voit muuttaa halutessasi johonkin toiseen maahaan niitä töitä tekemään jos muiden auttaminen ei kiinnosta

Vierailija
15/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten todellisessa maailmassa mun työmarkkinatuki on 520 euroa ja asumistuki 320 . Vuokra 470 euroa.

Toimeentulotuki 60 euroa.

Ja miksikö en mene töihin

En ole päässyt edes haastatteluun toukokuun jälkeen vaikka on kaksi koulutusta, hyvät suosittelijat ja 18 vuotta työkokemusta.

Vierailija
16/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa juhlaa, 500 € kuussa, tuohan on ihan pikkusumma, eihän sillä pärjää kuin max viikon.

Vierailija
17/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä!

ap

Jos ei helsingistä löydä suomessa töitä niin ei sitten mistään.

Vierailija
18/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä jos tuo elämä antaa sinulle tyydytystä? Itse opiskelen maisteriksi ja aion hakea töitä. 

Vierailija
19/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No veikkaanpa että sun pitää käydä töissä melkein joka arkipäivä ja lomaa on tyyliin 5vko vuodessa. Ite täyttelen halemukset kerran kuussa ja nekin on jo esitäytettyjä. Mulla on vapaa aikaa ja voin tehdä juuri mitä haluan. En kaipaa töihin.

Vierailija
20/23 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin...Mitä pitää kirjoittaa hakemukseen jotta antavat usean kuukauden kerrallaan?

T: ei-sossupro

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi