Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen! Pystytkö kutsumaan itseäsi ylipainoiseksi?

Vierailija
12.01.2015 |

Kun puhut itsestäsi, oletko ylipainoinen, pulska tai läski? Vai puhutko itsestäsi esim. muodokkaana, kurvikkaana tai "hieman pulleana"? Itse nimittäin olen ylipainoinen (bmi 30) ja kyllä minä suoraan sanon, että läskihän minä olen. Yksi iso kumpu ei tee minusta "kurvikasta" ja vaikka pyöreä onkin muoto, niin en menisi sanomaan itseäni muodokkaaksi. Pyöreä pullero olen ja se siitä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski.

Vierailija
2/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn, mutten ymmärrä miksi sen pitäisi olla minun tärkein määrittävä ominaisuuteni. En esittele itseäni vain ylipainoisena tai aloita keskustelua vaikka viranomaisasiassa, töissä, pankissa, postissa jne kertomalla ensimmäisenä painoindeksiäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:01"]Läski.
[/quote]
Siis sanon itseäni surutta läskiksi. En myöskään mitenkään selittele painoani painavilla luilla, vaan sanon ihan suoraan, että rakastan syömistä, teen ihan liian hyvää ruokaa ja syön ihan liikaa.

Vierailija
4/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:02"]Pystyn, mutten ymmärrä miksi sen pitäisi olla minun tärkein määrittävä ominaisuuteni. En esittele itseäni vain ylipainoisena tai aloita keskustelua vaikka viranomaisasiassa, töissä, pankissa, postissa jne kertomalla ensimmäisenä painoindeksiäni. 
[/quote]

En tarkoittanut, että pitäisikään esitellä itsensä. Vaan, kun asia tulee puheeksi niin mitä silloin sanot? "Nuo minishortsit eivät näyttäisi päälläni, koska olen niin sopivasti ihana/muodokas" vai "ylipainoinen/lihava". Kumman valitset?

Vierailija
5/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*näyttäisi hyvältä päälläni, siis.

Vierailija
6/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen, mutta silti tiimalasivartaloinen.

7/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano läskiksi, koska ylipainoa on kilon verran. Aiotaan ukon kans kyllä laihduttaa pian.

Vierailija
8/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

84kg/168cm.

Pläski.

Vierailija
9/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:02"]

Pystyn, mutten ymmärrä miksi sen pitäisi olla minun tärkein määrittävä ominaisuuteni. En esittele itseäni vain ylipainoisena tai aloita keskustelua vaikka viranomaisasiassa, töissä, pankissa, postissa jne kertomalla ensimmäisenä painoindeksiäni. 

[/quote]Sama juttu. Ja kun olin ylipainoinen, en sitä asiaa mainostanut ja muille ruikuttanut, vaan olin sinut painoni kanssa. En ollut myöskään mikään pallo, vaan paino oli jakautunut tasaisesti. Jos joku sana pitäisi kuitenkin valita, niin olin ehkä mielessäni ylipainoinen ja vähä karkeammin reitevä ja persevä. Syksyn aikaan sain painoa pois sen 12 kg ja siinä lähti myös mm. jenkkakahvat.

Vierailija
10/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole läski siinä merkityksessä miltä se kuullostaa eli pelkkää hyllyvää. Olen ylipainoinen mutta lihasten takia myös kiinteä, mikään ei lölly. Eli vaikka ylipainoinen sitten. Mutta en kyllä sitäkään sanaa käytä. Ehkä sanon, että ei noi sopisi mulle. Eiköhän se keskustelun toinen osapuoli ihan sanomattakin ymmärrä miksi. Enkä oikein tajua miksi meitä ylipainoisia pitäisi haukkua? Läski ei ole kiva sana. En nyt ainakaan itse hauku itseäni, ihan älytöntä.

Vierailija
11/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen läski ja voin myös sanoa sen kenelle vaan ääneen. Minua taas ottaa päähän kun joka ikinen yrittää neuvoa mitrn voi laihduttaa. Turpa kiinni vaan. Kyllä minä osaan laihduttaa teoriassa ja käytännössä mutta kun tällä hetkellä ei kyllä kiinnosta yhtään. Painoa ei ole niin paljon että se vaikuttaisi paljonkaan terveyteen ja kahden lapsen työssäkäyvänä yh:na on muutakin tekemistä kun vahdata kiloja.

Vierailija
12/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa ulkoilu- ja urheiluvaatteita. Kysyin myyjiltä aina, että löytyykö tällaiselle läskille mitään. Bmi 42, ei löydy norm. Urheilukaupoista. Eihän meidän tarvitse liikkua. ;-)
Hukkaputkille, anorektikoille ja läpipaskoille oli vaatteita metreittäin.
Tää ylipainoinen läskihän provosoitui ap.n viestistä... :-D

Vierailija
13/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lihava. Mutta en läski. Läski on rasvakudosta. Minulla voi olla läskiä, mutta en voi olla läski. 

Vierailija
14/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pystyn. Olen erittäin ylipainoinen ja se on ongelma, terveysongelma varsinkin, mutta myös psyykkinen. Tiedostan sen ja olen myös hakenut siihen lääkäriltä apua. Mutta en tunne tarvetta julistaa sitä millään printti-T-paidalla "Olen läski".

Kuinka niin? Mitä väliä sillä on miten ylipainoinen itseään nimittää? Pitääkö varmuuden vuoksi haukkua itseään mahdollisiman rumasti, ettei vain hetkeäkään kävisi mielessä että on olemassa ihmisarvo ihran alla?

Vierailija
15/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen lihava, ylipainoinen, läski. Enkä edes keskustelisi kenenkään kanssa, että miltä minishortsit näyttäisivät ylläni. Kamalalta -sen tietää keskustelemattakin. Ja miksi sellaisia edes pitäisin/haluaisin pitää, hyvänen aika...

Vierailija
16/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:39"]

Kävin ostamassa ulkoilu- ja urheiluvaatteita. Kysyin myyjiltä aina, että löytyykö tällaiselle läskille mitään. Bmi 42, ei löydy norm. Urheilukaupoista. Eihän meidän tarvitse liikkua. ;-) Hukkaputkille, anorektikoille ja läpipaskoille oli vaatteita metreittäin. Tää ylipainoinen läskihän provosoitui ap.n viestistä... :-D

[/quote]

Mä kysyn urheiluliikkeessä että löytyykö mun hehtaari ahterille täältä ulkoiluhousuja. Olen kokoa 40/42 ja valikoima on huomattavasti huonompi kuin hoikemmille.

Vierailija
17/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:07"]Olen ylipainoinen, mutta silti tiimalasivartaloinen.
[/quote]
kateelliset alapeukuttaa. :D ei kaikki oo omenavartaloisia.

Vierailija
18/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ylipainoinen voi olla tiimalasivartalo :D kunnon itsepetosta väittää niin. Jos on perseestä läski ja hartioista läski sekä vyötäröltä vähän vähemmön läski niin ei se todellakaan ole tiimalasi. Takaan ettei löydy yhtään kuvaa jossa läski ja oikea tiimalasi yhdistyisi

Vierailija
19/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ylipainoinen, mutta muut ihmiset kokevat usein itsensä läskittelyn kiusallisena tai itsesäälinä, joten tyydyn sanoihin kuten pullukka tai tukeva. Bmi:ni tosin on "vain" 26,5.

Vierailija
20/26 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta ja seurasta. Tutussa seurassa olen läski ja muodolisemmassa tilanteessa voin sanoa olevani ylipainoinen. Jos lihavuutta pitää jotenkin sievistellä niin voi ilmaista olevani runsas.

En vaan ymmärrä että mitä toiseten itse kantamat kilot kuuluu muille? Luuleeko laihat oikeasti että lihava ei tiedä olevansa lihava ja hänelle on syytä huomauttaa asiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän