je suis charlie
Onko ne kuvat hauskoja naurattaako ne?onko niiden tarkotus naurattaa vai tehdä vaan pilkkaa?ja pilkkaako ne vaan allahia vaan koko niiden uskontoa?kertokaa mulle.
Kommentit (11)
Mielensäpahoittajat menkööt imemeään tissiä.
Je Suis Charlie!!!
"onko niiden tarkotus naurattaa vai tehdä vaan pilkkaa?" Miten nuo kaksi asiaa kieltävät toisensa?
Islamia kuuluukin pilkata. Itse asiassa islamia pitäisi pilkata kaikkein eniten, että oppisivat olemaan ihmisiksi.
Ensinnäkään mitään allahia ei ole olemassa ja toiseksi, islam on niin vittumainen uskonto, että sen pilkkaaminen on suorastaan kansalaisvelvollisuus.
Suomessa ei saisi julkaista tällaista lehteä. Koko lehti yhtä vihapuhetta. Pienemmästäkin rasistisesta pilasta joutuis meillä tilille. Kenenkään uskontoa,ihonväriä,rotua,sukupuolista suuntautuneisuutta,kansallisuutta, vammaa tai sairautta ei saisi halventaa. Siitä on oltava laki jokaisessa sivistyneessä maassa. Lehden painaminen olisi pitänyt kieltää Ranskassa.
Näiden ihmisten ampuminen oli erittäin tuomittavaa ja syylliset saatava tilille tapahtuneesta.
Yleensä kaikkien uskovaisten pilkkaaminen on kivaa. Varsinkin muslimien, lestojen ja hellarien. He kun ovat sellaisia vajakkeja ettei heidän kasetti kestä...:D
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 04:00"]
Suomessa ei saisi julkaista tällaista lehteä. Koko lehti yhtä vihapuhetta. Pienemmästäkin rasistisesta pilasta joutuis meillä tilille. Kenenkään uskontoa,ihonväriä,rotua,sukupuolista suuntautuneisuutta,kansallisuutta, vammaa tai sairautta ei saisi halventaa. Siitä on oltava laki jokaisessa sivistyneessä maassa. Lehden painaminen olisi pitänyt kieltää Ranskassa.
Näiden ihmisten ampuminen oli erittäin tuomittavaa ja syylliset saatava tilille tapahtuneesta.
[/quote]
"Kenenkään uskontoa,ihonväriä,rotua,sukupuolista suuntautuneisuutta,kansallisuutta, vammaa tai sairautta ei saisi halventaa."
Otetaan tosta sun listasta pois uskonto, niin olen täysin samaa mieltä. Nuo kaikki muut on sellaisia ominaisuuksia, joille ihminen ei voi mitään ja niitä ei saakaan halventaa. Mutta uskonto ei ole mikään muuttumaton ominaisuus ihmisessä, uskonto on ajatus ja ajatuksia pitää saada kritisoida ihan vapaasti.
Uskontojen kritisoiminen on täysin sallittua ja jopa suotavaa.
Islamofobiaa tarvitaan lisää ja paljon. Terroristeille ei saa antaa periksi.
Olen aina ihmetellyt että mitä pahaa siinä islamofobiassa oikeen on. Miksi kaikkia muita uskontoja saa kritisoida ihan vapaasti mutta silloin kun islamia kritisoi niin se on jotain islamofobiaa? Isalmofobia pitäisi olla yleinen asenne, niin uskonnot ei pääse määräilemään.
Hauskoja, jos "pilkka ei osu omaan nilkkaan", ikäviä jos pilkan kohde on joku itselle tärkeä asia ( ellei sitte osaa nauraa itselleen ja otta vitsin vitsinä ). Pilkkaa on ollut uskonnoista (muistakin kun islamista), puolueista ja kai oikeastaan aika monesta muustakin asiasta.