♥-♥-TAMMENTERHOT perjantaihin-♥-♥
Kommentit (45)
[color=darkviolet]Parempi myöhään ku ei millonkaa. Vaikka en oo oikeestaan mittään saanu aikaseksi ruuan lisäksi niin ei muka kerinny tänne. Tai oon käyny katsastaan kuvia, mutta muuten oon vaan kuuhannu.
*sniif* Ukko lähtee sit huomenna vaihtaan mun Sierran ropposen :/ Mukaan en viiti lähtee, ku menee yhteen suuntaan likemmäs 300 kilsaa. Paikat sais vaan kipeeksi autossa olosta ja ei huvita tulla sen toisen kotteron kyytissä kotio *möks*.
Kattelihan tuo ukko nettiautosta Neoneita. Mut pitäs pierasta jostai muutaman tonni kunnei velkaa viiti kasvattaa. Mua ei yhtään inspiroi talvella körötellä pösöllä, ku se on etuveto. Ei passais valittaa, ku mun tuurilla se jättää mut ja masun tien poskeen viel joku kerta.
[color=blue]Beijaflor [color=maroon]ei sun masukuvassa mitään moitittavaa ollu. Kaikillahan se kasvaa :)
[color=blue]Kiitos kaikille onnitteluista :)
[color=blue]Taneli [color=violet]hyvä, että sun ukko kunnostautu :) Mä yleensä saan kukkina viherkasveja ukolta ja kerran taisin huomauttaa ettei tarvi niitä multasia aina ostaa. Sain peräti sit viime synttäreinä yhtä monta kukkaa ku täytin (!!) :O kieltämättä häkellyin, koska se oli jotain mitä en yhtään osannu kuvitella ikinä saavani.
[color=blue]Sinda [color=maroon]mie ihmettelinki, ku luin tuon mainitsemas kommentin ja ku kohta selailin kuvia toiseen suuntaan niin se oliki kavonnu. Kävi mielessä, ett mitä ihmettä :O
[color=crimson][b]Ardisia[/b], kuviesi laitto siis onnistui. Noissa Luukaksen ultrakuvissa oli näköjään paljon valkoista taustaa mukana, koitan korjata viikonloppuna (siis leikata pelkän kuvan irti ilman valkoista taustaa).
Nyt uni painaa silmiä, joten hyvää yötä!!
Viikonloppuna en varmaankaan ehdi olemaan näin ahkerana, joten kuvien laitossa voi viipyä hieman kauemmin. Mutta sitten jossain välissä...
sinda
Zatu: Niin, en ehkä jotenki oo oikeen tottunu tohon mahaan. Se näyttää ylhäältäpäin erilaiselta:) Vaikka oonki siitä ylpeä ni kuitenki kummittelee mielessä aika paljon se että palautuuko kroppa ikinä yms. varmaan ihan normaaleja ajatuksia.
Blogista: Se oli oikein hieno:) Ihanaa nähdä niitä kuvia siellä. Mäkin alan esiintyy omalla naamalla, kuhan nyt keksin sinne jotain laitettavaa. Niin että paree tulla juttelemaan jos joku tunnistaa;)
Hyi olipas pelottava tää ilman johtolankaa. Onneks mies on tossa sohvalla. En tajua miks aina katon jotain pelottavia ohjelmia ja sit oon ihan ahistunu.
Fobioista: Ampiaiset on täälläkin kammon aihe. Ei oo koskaan pistäny, mut pelkkä pörinäkin saa mut ihan vauhkoks. Ihan kylmät väreet menee kun ajatteleekin..
Nyt hyvää yötä. Huomenna mennään miehen kanssa sinne pienten päivään. Mies nimes ne naperomessuiksi eikä kyllä voi sanoo että kauheen innokkaasti ois lähössä mukaan:)
Beijaflor
Kävin tuolla blogissa katselemassa kuvia (ja yritän huomenna laittaa omiakin), mutta kovin tutuilta näytti nuo sinun kuvat! Eli taitaa sinun vanhemmat ja mun appivanhemmat asua ihan vieretysten :) Aika pieni tämä maailma, kun täälläkin " tuttuihin" törmää! Ja meillä on sitten la:t aika lähekkäin.
Kesällä meidän tyttö kovasti leikki sun poikien kanssa, joten siitä tunnistin heidät hyvin. Eipä olla heinäkuun jälkeen appivanhemmilla käytykään, täytyisi taas ryhdistäytyä...
ariella
Pikaisesti, ollaan reissussa!
Sinda: e-mail osoite kuvia varten: niuku.nauku@hotmail.com.
Ihana päästä katsomaan kuvia, ja yritän mahdollisimman pian laittaa omiakin tulemaan:)
tikru ja tiuhti 21+2
[color=99CCCC]Eilinen ilta meni hurahtamalla niin ettei koneelle edes kerinnyt. Vaikka itse muistuttelin että tullaanhan sitten kertomaan ultrakuulumisia... No, onneksi [b]Sunmom[/b] olit ollut aktiivinen ja onnea hienosta 4D-käynnistä.
[color=CCCCCC]Heti omaan napaan, kun oli niin tärkeä päivä. Sukupuoli ei valitettavasti selvinnyt, kun vaavi piti niin siveästi jalat tiukasti yhdessä (ainakin silloin kun sitä yritettiin katsoa). Epäilen kyllä että lääkäri olisi sen jossain välissä huomannut, kun vauva kuiteski liikkui niin paljon. Vaikutti meinaa melko nihkeältä kertomaan ylipäätään. No, tärkeintä oli että kaikki kunnossa. Vauva vastaa edelleen noin 4-5 päivää isompaa kuin lask.ajan perusteella, mutta la:ta ei lähdetty muuttamaan. Np-ultrassahan se vastasi 13+3 vaikka oli 12+5, samaa tahtia on kasvanut. Painoarvio oli 435 g ja tosiaan kaikki mitat oli keskikäyrän yläpuolella/yläkäyrällä. No, jospa ei ainakaan mene 2 vk yliaikaiseksi. Ihana kokemus oli, kyllä se parisuhdettakin lämmittää tollainen yhteinen hieno kokemus. Itse en ehtinyt kysymään juuri mitään, kun mies oli koko ajan äänessä kyselemässä. Puristi mun kättä niin ettei meinannut veri kiertää :) Mutta voipi olla että käymme vielä yksityisellä tai 4D:ssä, kun Helsingin reissua olisi pariinkin otteeseen tiedossa. Ehkä vähän turhamaista, mutta eniten kaipaan että saisi vauvasta sellaisen persoonan jos tietäisi sukupuolen, niin voisi olla helpompi rakentaa sitä sihdetta vauvaan... Mutta katsotaan. Tosiaan tuo sukupuolen tarkistus tuli vasta ihan lopussa mieleen, koko ajan vaan jännitin että kaikki on ok ja en edes meinannut muistaa kysyä kumpi se ois.
[color=FFCCCC][b]Blogi[/b], valokuva-albumi juttu näyttää saavan kannatusta eniten ja sitä minäkin olen mieltä. Pidetään keskustelu täällä kun tämä näyttää sujuvan niin hyvin ja rakennetaan siitä blogista vain albumi kuville ym. sälälle. Koitan kehitellä tässä vaikka tämän päivän aikana jotain...onko muilla ehdotuksia vai lähdenkö tekemään sinne vuodatus.netiin? Sähköpostilista kuulostaa kans kivalle, voisihan sen perustaa siihen rinnalle, niin voi yksityiskohtaisempia juttuja vaihtaa siellä, jos haluaa.
[color=FF99CC][b]Hieronnasta[/b], kyllä mulla on ainakin useampi kaveri käynyt hierojalla raskausaikana. Jos tuolissa ei pysty olemaan, kuulemma kyljelläänkin maaten onnistuu. Fysioterapeutti kaveri sanoi että vain nilkoissa olisi akupisteet joilla voisi synnytys käynnistyä ja niitä jokainen hieroja osaisi varoa? Itselläkin niskat kaipaisi kovasti hierontaa ja aion kyllä mennä.
[color=CC99CC][b]Mary[/b], vai R-alkuisia nimiä..no, miten olisi[/color] [color=deeppink]
Rianna, Ronja, Roosa, Rosa, Reetta, Riina, Rinja, Raisa[/color] [color=skyblue]Robert, Roni, Richard, Rasmus, Rene, Renne, Roope
[/color] (itse valitsisin Rianna ja Rasmus) Mulla tulee aikanaan tosi kova valinnanvaikeus, nimiä on niin ihana keksiä (oon harrastanut sitä ehkä noin 15-vuotiaasta lähtien eli puolet elämästä...heh) ja mulla on piiiitkät listat. Onneksi miehelle kelpaa lähes joka toinen :) :)
[color=9999CC][b]Ardisia[/b], voi kiitos tuosta linkistä www.svenskanamn.se, just tollaisia hieman ruotsalaiseen vivahtavia nimiä rakastan! Nyt eiku selaamaan tuota linkkiä... :)
[color=6699CC][b]Fobioista[/b], mulla ei varsinaisesti oo fobioita, mutta pelkään kyllä ampiaisia! Mua ei oo koskaan pistänyt ja en tiiä miten kävisi, olisiko yliherkkä ja hengitystiet turpoais umpeen tai jotain... Lisäksi meillä on noita lyttykuonokoiria ja jos ne nielaisee kurkkuun ampiaisen ja se pistää sinne, se on henki pois :( Vanhassa asunnossa tuli paljon amppareita sisälle ja töistä tullessa niitä mönki puolitajuissaan lattialla. On varsinainen ihme ettei koirat popsineet niitä suuhunsa, tai mistä sitä tietää, mutta ainakaan ei mitään sattunut. Nyt ei onneksi oo niistäkään riesaa, hämähäkkejä myös inhoan, yöks, mutta voin tappaa niitä vaikka paljain käsin, kunhan saan ne hengiltä.
[color=3399CC]Noista yhteisöistä vielä. Mä oon ollut jo kauan aikaa tietty noissa koirakeskusteluissa, missä kaikki tuntee toisensa muutenkin ja sitten täällä vauvapalstalla perustetussa Lokapöksyt-ryhmässä. Siirryttiin Yahooseen noin vuosi sitten ja täytyy sanoa että kaikki on sujunut parmemin kuin hyvin. Ollaan laitettu omia kuvia, hääkuvia, ultrakuvia, perhekuvia jne. ja löytyy joakisen osoite ja puh.numerotiedot. Suurin osa on tavannutkin, mä en vielä kun harmikseni oon ainoa pohjoisessa asuva. Mutta tarkoitus on ja puhelimessa oon puhunut. Eli tavoitteena olikin tehdä tällainen ryhmä, että tavataan ja tutustutaan. Siellä on kiva jutella ja tulee kirjoitettua paljon sellaista mitä ehkä ei viitsisi kavereille face-to-face kertoa tai kysyä tyhmiä. Terkkuja vaan kaikille Lokapöksyille, jos täällä vierailette! :)
Nyt suunvuoro toisillekin....
[b]Sinda & Nipsu[/b] rv 20+6[/color]
[color=darkviolet]Ihan käsittämätöntä miten tää aika on menny näinki äkkiä. Eilen illalla menin jo ennen kymmentä nukkumaan, ku olo oli niin nuutunu. Siihen taisin selälleen nukahtaa, ku taputtelin masua ja sain vastauksia takasi :)
Kirjotan tähän vähän puolivälin beibeistä (17-20): [color=orangered]Silmäripset ja kulmakarvat muodostuvat ja sikiön ihon suojaksi muodostuu lapsenkina. Lihasten ja niitä aktivoivien hermojen väliset yhteydet ovat vakiintuneet, ja syntymätön lapsi käyttää niitä yhä enemmä. Vaikka lääkärit puhuvat sikiöstä syntymään saakka (ja vasta silloin siittä tulee kliinisessä mielessä lapsi), äidin tunnettua lapsensa liikkeet ensimmäistä kertaa hänen on vaikea ajatella sitä muuna kuin lapsena.
Malesiassa äidit uskovat perinteisesti, että syntymättömästä lapsesta tulee lopullisesti ihminen 20. raskausviikolla ja sitä ennen sen sanotaan jakavan äitinsä hengen.
[color=darkviolet]No, en mä oo missään vaiheessa puhunu sikiöstä. Jotenkin kylmä sana, kun puhutaan uudesta elämän alusta. Ukothan ei tätä tunnetta voi kokea ja eivät siten ymmärtää sidettä mikä äitillä on syntymättömään beibiin. Kyllähän ukot kumminkin elää hengessä mukana, mutta mä tunnen selittämättömän tunteen, miten sen sanois, että tunnen sen jo kuka sisälläni on. En siis kuvaile sitä tunnetta, kun tunnen liikkeet. .ymmärtääkö joku mitä mie yritän pukea sanoiksi :O
[color=blue]Sunmom [color=violet]hyvä, että ultrareissu meni hyvin ja mitään vakavaa ei löytyny. Vaikka harvinaistahan se olisikin.
[color=blue]Sinda [color=maroon]ja onnittelut myös sulle hyvin menneestä ultrareissusta. Mulla ei muuten oo sun mailiosotetta. Aattelin sitä tapaamista niin, jos siittä vois maileitse enempi sumplia. Äitiliinin kans oli jo vähä puhetta.
[color=darkviolet]Harvinaista akka ei keksi mitä leikkiä. Meen lukeen sille kirjan ja katotaan mitä keksitään.
Z ja Säde [size=3]20
[color=996699]Meikätyttö oli nopea ja tässä kahvitunnin (ja muutaman työminuutin) lomassa perustin sen blogi-albumin. Pohjakuvaa ei meinannut oikeen löytyä, mutta katellaan ja vaihdetaan, jos löytyypi parempi.
[b]Zatu[/b], onnea puolivälin saavuttamisesta! Mun s-posti on sinda75@netti.fi Kirjoitelkaa [b]Äitiliinin[/b] kanssa sinne, niin voin sitten vastata omasta " virallisesta" sähköpostista, omalla nimellä :) Ymmärräm tuon miten tuntee sen sisällä olevan vauvan, kai se on joku henkinen yhteys..? Mäkin aina ajattelen että äidillä ja vauvalla on sellainen maaginen yhteys muutenki ku napanuoran kautta. Harmi kun isät kokee ainoastaan ultran ja potkut konkreettisesti, meillä ei vielä edes potkut tunnu päällepäin :( Mutta aletaampa suunnittelemaan sitä tapaamista!
[b]BLOGIOHJEITA[/b], kun kerran sen albumin perustin, niin laitan nyt tähän muutaman " säännön" . Lähettäkää minulle sähköpostia niin kerron blogin osoitteen ja salasanan. Olisi
erittäin suotavaa
että jokainen laittaisi mukaan jonkun kuvan, voi olla esim. lemmikin, lapsen tmv. kuva tai vaikkapa sarjakuva tai muu itteä miellyttävä kuva, niin saadaan albumiin täytettä. Mutta en nyt (ainakaan heti) lähde rajaamaan pois niitä jotka ei kuvia laita, kun se olisi epäreilua niitä kohtaan joilla ei oo skanneria/digikameraa. Laittakaa nyt kovasti ideoita tulemaan mitä sinne voi laittaa jne. Kuvia voi myös kommentoida siellä blogissa, ihan helppoa.
Jos haluat laittaa ultrakuvan, mutta et näkösälle nimiä ym. (ainakin OYSin kuvassa lukee) niin voin " sutata" arkaluontoiset tiedot pois ennen kuvan julkaisua (näin tein omalle ultrakuvalle). Ja muistakaa että niitä masukuvia voi ottaa myös niin ettei oma pää näy, jos niin haluaa :) Minusta olisi ainakin kiva vertailla masujen kokoa.
[b]Varaan oikeuden poistaa kuvat/sulkea blogin, jos väärinkäytöksiä ilmenee.[/b]
Eli; lähettäkää mailia sinda75@netti.fi ja saatte paluupostissa osoitteen ja salasanan. Muutaman kuvan olen jo lisännyt ja koitan saada eilisen ultrakuvankin skannattua piakkoin. Oikeudet annetaan vain tässä ryhmässä kirjoitteleville eli Tammenterhoille. Laittakaa paljon ideoita ym. ja toivon paljon kuvia! [b]Mary[/b], laitahan se sarjakuva, tai joku muu kellä se jo on, niin laitetaan kaikkien näkösälle!
terkuin Sinda
Sinda: Se oli nopeeta! Laitoin sulle viestiä.
Sunmom: Onnittelut ultrakuulumisista, ja pikku-Prinssistä! Mäkin haluun jo Brunolle, menis nyt nopsaan toi 10 päivää!!!
Fobioista: Ötökät ja varsinkin ampiaiset on kamalia. Muakaan ei ole amppari koskaan pistänyt ja siksi pelkään niitä hillittömästi.
Omaan napaan kuuluu sitä samaa kuin ennekin. Laitan kuvia heti kun saan Sindalta tarvittavat tiedot ja jos osaan käyttää sitä blogia :)
RV 21+3
[color=maroon]minäkin laitoin sulle postia :) Kiitos nopeasta toiminnasta, siinä ei tosiaan kauan nokka tuhissu ;)
[color=blue]Mary [color=violet]kiitos postista :) piristi päivää
[color=blue]Peloista [color=maroon]laivareissut jää ehkä ikuisiksi kuvitelmiksi, koska se vesi :/ oon kyllä uskaltautunu pienempiin veneisiin ja jopa osaan jotenki rentoutua niissä. Jospa se vesipelko pikku hiljaa lievenee. .
Pimeästä en oo koskaan perustanu. Tätä akkaa ei säkkipimeään saa kävelylle yksin. Hyvä, jos taskulampun kera uskaltautuu. .
[color=darkviolet]Mä en ikävä kyllä pysty ultakuvia laittaan blogiin. Ei oo skanneria, vaikka oon käsi näissä hommissa niin sen oon käsittäny, ett tuo pitäs olla, eikö. . *istuu sormi suussa*. .
Tänään pitää kyllä ottaa omasta masusta kuva, ku pyöreä päivä on kyseessä. Ei oo tullu yhtään kuvaa otettua tästä outokummusta.
En saa sulle mailia perille, tulee aina takaisin??
Muille lähettelin jo postia, nyt " joudun" jatkamaan töitä hetkisen... :)
Sinda
Niin se viikko on taas vierähtäny.Kiva että saatiin tää blogi-asia kuntoon ja tosiaan toivottavasti mahollisimman moni laittaa masu kuvan ainakin :) Ja pian sit vaavikuvia kans..Jotenkin luulen et tää loppuraskaus menee nopeesti ku on joulut ja kaikki täs tulossa niin on muuta ajateltavaa.
Miehellä on kans vapaa viikonloppu niin ei varmaan tuu paljoo koneella istuskeltua,keksin varmaan muutakin miellyttävää tekemistä ;) Nyt lähetään maalle katsomaan kissanpentuja ja siellä sitä sit muutama tunti vierähtääkin.
Ihanaa lukee teiän kuulumisia ultrista,toi 4d on varmaan aika mahtava kokemus.No ehkäpä niitäkin kuvia pääsen kurkkaamaan blogin kautta :)
Mä oon vähän kans harmissani jos mies ei muista mua sellasina päivinä kun pitäis,vaikka yleensä ei muistakkaan.Osaa toki hyvin muistuttaa ahkeraan kun synttärit lähestyy,mut olis ihanaa kun muistais ihan ite..
Joo nyt mä meen tekemään lähtöä..kun ei näin aamusta oikein ajatus kulje.Tuun iltasella katsomaan millasen jättipinon ootte saaneet aikaseks taasen =)
T:Isa ja masukki 20+5
[color=dark red]Nopeaa toimintaa Sinda =) Lähetinkin sulle jo meiliä!
Tukivöistä, mullakin on se anitan mammabelt mikä taisi olla äitiliinillä (kö). Se on kyllä hyvä, vielä en ole sitä tarvinnut. Ainoastaan itsestäni tuntui sitä käyttäessä ettei vauva päässyt liikkumaan, mahassa oli aivan hiljaista kun pidin sitä (siis ed. raskauksissa) ja kun otin pois alkoi mieletön jumppa? Aina sama juttu.
Sindalle ja Sunmonille paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja Sunmonille extra onnea pikkuprinsisstä! On se mun mielestä vaan tärkeää saada tietää JOS itse haluaa! Mustakin olisi kiva tietää kun on tää poikatunne, saisi sitten valmentautua tyttöön, vaikka sen tiedän kokemuksesta että äkkiä sen hyväksyy.. Meille luvattiin tyttö rakenneultrassa rv. 36 ja arvaas hämmästyttiinkö kun tytöllä olikin pippeli! En meinannut silmiäni uskoa =) Mut äkkiä siitä toipui. Muistan vaan että itkin (synnytyshormooneissa) että kun sille raukalle on punainen tutti... (niinkun hän nyt itse välittäis yhtään =) ) Hyvin maistui se punainenkin tutti!
Zatulle onnea puolestavälistä!!!
Fobioista: pelkään puukkoja ihan hirveesti. Tottakai käytän niitä, mutta hyvin varoen ja olen ihan hysteerinen niitten kanssa ettei lapset saisi niitä käsiinsä. En voi ymmärtää anoppia jolla on puukot laatikossa taaperokorkeudella, siellä pelkään aina että jotain sattuu. Lisäksi laitan aina puukot terä alaspäin esim. astianpesukoneeseen. Sitten pelkään korkeita paikkoja.
Kauhee nuha, nukuin tän yön toisessa huoneessa etten herättäis miestä ja lapsia, mutta olo on hirvee, soitin neuvolaankin ja sanoin etten tule sinne tartuttamaan, niin terkkarilla oli juuri ollut sama tauti ja sanoi että saa tulla jos jaksaa. Eli puoli yheltä neuvolaan. Kauheeta kuinka väsynyt mä oon... Mies oli eilen töissä kl. 22 asti ja tänäänkin joutuu olemaan ainakin pari tuntia illalla... Hyi! Meillä kävi tuttava eilen joka puolen tunnin päästä sanoi että nyt hän lähtee kotia kun ei kestä tätä meteliä enempää... Lapset riehui (täällä satoi) oltiin oltu sisällä koko päivän ja ne oli ihan mahottomia, itki, tappeli ja huusi. Mua hävetti ja ajattelin että se ajattelee nyt ett miten tuo muka selviää vielä yhdestä! No se oli sellainen päivä!
Vointeja kaikille!
nenn 23+6
[/color]
[color=darkred] pitääs kokeilla että oliko se tuo väli mikä teki sen ettei toiminut...[/color]
[color=A020F0]Ihania R-nimiä!! Taisi niiden seasta löytyäkin mieleinen!! Pitää nimeä maistella -onpa tässä aikaa. Olen tykännyt Rea nimestä, mutta kun sen merkitys tuolla hurreissa... Sitten tykkäsin Ria nimestäkin ja meidän koira oli Rita (ja poitsukoira oli Reetu, se oli tosin sattumaa kun tuli meille 8-vuotiaana, joten ei omavalinta).
Haaveilen samalla koirastakin, kun tuo Rita piti lopettaa keväällä :( Mulla oli jo eileen puhelin kädessä kun näin, että lehdessä myytiin 2-v narttua, mutten sitten soittanutkaan...
Tyhmä kysymys: missä sijaitsee Bruno, jossa käyttä 4D ultrassa? Onko se kallis paikka? Nettisivuja?
[b]Sinda[/b]
Kiitos blogista!!! Joo oo sä siinä semmonen " emäntä" niin tulee samalla vähän kattottua ettei sitä kukaan ulkopuolinen käytä tms.
Laitankin sulle heti postia, sen sarjiksen ja sitten laitan sulle viime viikolla otetun ultrakuvan meitin vaavista! Täytyy kyllä sanoa, että vaavi on hieman pelottavan näköinen -ei siis ihme, että jonkun mies oli alieniksi sanonut *hih* -
Sattuu juuri " katsoa kemaraan" ja kasvon luut oikein loistavat valkoisina ja ihan kuin hällä olis joku levee virnistys naamalla :>
[b]Hierronnasta vielä[/b]
Tuommosesta nettilinkistä silloin niistä aku-pisteistä sun muusta kivunlievityksestä luin:
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
Teillä kun on niitä hierojaystäviä, niin koittakaahan kuriittanne kysyä niiltä tuosta jutusta onko aivan humpuukia!? Tuntui kauhian uskottavalta.
Tuolla beibi-idean sivuilla on muutenkin tosi paljon kaikenlaista tietoa, jota ei ainakaan mulle oo koskaan tullut missään vastaan. Niinkun nyt nuo riippumattosängyt, aiva oli järkeenkäypää kun luki niistä ja kuinka ne rauhoottaa rauhatoonta vaavia. Tiedä sitten " oikeassa elämässä" kun kellään mun tutulla ei semmosia oo käytös. Sen tosin tiedän, että itte muksuna oon pitkät tovit ulkona nukkunu riippumatossa tosi sikeitä unia =)
[b]ONNEA ZATULLE[/b]
20veee eiku kkkk eiku vvvvkkk zynttäreistä!! Mäkin silloin (katto ny, oikein niinku siitä olis pitkäkin aika -hah hah) taputtelin mahaan -0,5 vuotissynttärionnittelut!! Kävin oikein kaffilassa kahviilla -TIETYSTI PORKKANALEIVOKSEN SÖIN!! hei, mutta tänään vois taas käydä Zatun vaavin kunniaksi, eikö ?!? -kyllä herkkuperse syitä löytää-
Kerro muuten het kun se kantokauluri tulee, itte kans sitä meinaan katsoin että voisi olla kätevä! Sukulaistyttöni käytti kakkosensa kanssa koko ajan kantoliinaa ja tykkäsi kovaa siitä. Sanoi vaan, että on tärkeää osata sitoa oikein, muuten tulee paikat kipeiksi.
Oon muutes samaa mieltä siitä sikiö-sanasta. Jotenki tunteeton, jopa toukka alkuaikoina tuntui paljon paremmalta, vaikka se taas ulkopuolisen korvaan kuulosti varmaan hirveältä =). Nyt on jotenski vakiintunut tuo vaavi.
Nyt ette kyllä naura, mutta meillä on yritetty kuunnella sillä wc-paperin hylsyllä sydänäääniä !! On kuulkaa koomisen näköistä puuhaa ;-()
Mutta ei kuulu, ei. Sen verran sitkeitä ollaan, että aiotaan kyllä kuunnella niin kauan että kuuluu! Kerron sitten het teille =)
Vinkki muuten nuista blogikuvista: jos ette omista skanneria, niin esim. ultrakuvista voi napata digikameralla kuvan ja lähettää sen. Ei tosin tule yhtä terävä, mutta esim. mun lähettämä kuva on semmonen. Kannattaa käyttää sitä makrokuvausta (mun kamerassa kukka-logo).
[b]Fobiat[/b]
Aika erikoista, kun mäkin Sindan tavoin kammoan amppareita. Meillä meni asia semmoseksi, että meitin edesmenneestä sakemannista -siitä Ritasta- tuli ampparivahti. Se joskus 5 vanhana hoksas, että mä pelkään niitä ja se alkas päivystään ettei mun lähelle tuu pörriäisiä. Olihan se tietysti koomisen näköistä, kun koira menee nurmikolla siksakkia haukkuen ja välillä uhkaavasti muristen, ihan selvästi jahtaa jotain.. Siinä olis hätäisempi naapuri soittanu koissulle pehmustetun auton... Sillä oli tuuria, ettei sitä ampunut kertaakaan amppari.
No sitten on tuo pimeä, jota pelkään. Ei siis tavallinen iltapimeä tms mutta jos vaikka menee jonnekin portaikkoon ja sammuu valot yhtäkkiä, siitä on leikki kaukana. Parkkihallit ja sen semmoset ovat kauhupaikkoja just sen takia. Kauhu -ihan oikea semmoinen- iskee samantien ja jähmettää koko kropan ja aivot.
Sitten tulee perjantaikevennys, joka on kylläkin aivan tosi asia ja tapahtuu koko ajan kun tätä kirjoittelen =)
Eileen kun tein töitä tän koneen ääres (niinku nykki *hihittää*) tuli tuohon näytölle kärpäänen. Ihan sellaanen tavallinen. Emmä sitä hätyytelly kun siinä pysyi mutta hetken päästä havahduin kun se hyppeli sillälailla kummallisesti edestakaisin pitkin näyttöä. Mä hokasin, että se seuraa tuota hiiren kursoria kun sitä siirtelin!!! Niin teköö nykki, aiva käsittämätööntä!
Ja kummä tiän notta te ette kummiskaa mua usko tai ainakin ootta kauhian huolestuneita mun pääkopasta, niin laitoon kuvan tilanteesta! Sinda saa laittaa sen sinne blogiin!! Kun oikeen tarkoon kattotta niin se elukka löytyy kuvan oik.yläkulmasta!
Eli on siis aivan ilmeisen selvää, että ATK kärpäänen voikin purra, nyt se on todistettu että niitä on ensinnäkin olemassa -ainakin yx tää EP:llä!
[/color]
Mary 21+2
[color=blue]Mary [color=maroon]hmm saisinkohan mie ultrakuvasta otettua kuvan niin ku neuvoit. Ei näy kukkaa mulla olevan. .pitänee lukee käyttöohjeita, kuhan saan aikaseksi.
Mä tosiaan jahkasin sen kantokaulurin kans, ku ei siinä esittelyssä oikeen käy ilmi miten se toimii. Ei oikeen suositellu vastasyntyneelle, ku se voi hukkua siihen eli toivon ens syksynä sitä käyttäväni. Koska tuohan on liian lämmin, jos no lämmintä ;D Otin sellasen version, ett siinä on beibille huppu muttei mulle. Ja vetoketjun aikovat laittaa, jos niillä on :O että saa kaulurit irti toisistaan. Arveli tulevan viikolla 38 eli parisen viikkoa menee. Pitää tesmata sitä jonku kaverin lapsosella. .
Ukko katto mua vähä kieroon, ku menin sen tykö yks ilta seistä tönöttään ja pidin vessapaperihylsyä masulla. Ei se mitään kuullu ja tarkotus on tehä toi, ku oon selällään. Se jäi sillon tekemättä. .
Jaa, että hiirtä seuraava kärpänen :O no tässä linkki (lapset tykkää) missä kissa seuraa hiirtä ja laittakaa kajarit päälle ja kuunnelkaa mitä se katti sanoo, ku hiiri sen päällä tai ihan ulottumissa kauan.
http://www.broenink-art.nl/maukie2.swf
[color=darkviolet]Nyt on masu kuvattu ja akasta laitoin kans otoksen meneen Sindalle. Siinä akka on yhen haaveensa päällä. .
Kävin kurkkaa blogin. Toimiiko se siis niin että kuvat lähetetään Sindalle postitse ja hän lisää ne sivuille???
[color=68228B]Unohdin aivan kertoa, että kävin eilen ekaa kertaa bailatino tunnillla ja oli kuulkaa aivan mahtavaa!! Siitä mahtava laji, kun siinä ei yhtään hypitä ja tehdään mukavia kiertoja keskivartalolle ja sekä käsille että hartioille tulee paljon jumpaa myös ja venyttelyä!
Muutenkin tykkää siitä musiikista ja tykkään tommosesta jumpasta jossa on joku " juoni" eli tässä nuo askelkuviot joita pitää opetella.
Täytyy nyt toki mennä oman kropan mukaan, näytin ainoa isomahainen olevan porukassa. Yhtäkkiä ei tuntunut ollenkaan liian rankalta. Mutta kyllä aamulla silti väsytti aivan vietävästi =)
[/color]
Mary edelleen....
[color=996699]Lisäilin uusimmat kuvat blogiin.
[b]Ardisia[/b], sun mailit tuli perille mutta kuvia en saa jostain syystä auki? Olisiko liian isoja (vaikka ei pitäisi periaatteessa vaikuttaa)?
Kuvia ei oo pakko pienentää itse, mutta olisi suotavaa niin ei mene heti maili tukkoon.
[b]HUOM!![/b], on tosi kiva että blogiin on kommenoitukin ahkerasti, mutta otan periaatepäätöksen että kaikki kommentit on laitettava täällä käytettävällä nikillä että jokainen tietää kuka kommentoi... Jouduin siksi poistamaan yhden kommentin, siitä oli ehkä epähuomiossa jäänyt nimi pois. Mutta on reilua kaikille (varsinkin kuvan lähettäjälle) että tiedetään kuka kommentoi, eiks niin?
Kivaa kun ootte olleet ahkeria lähettämään kuvia ja kommentoimaan, itsekin saa siitä inspistä olla ahkerana :) (ja nyt ihan " luvan kanssa" kotona ollessa...)
Sinda