Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minulla Nivelreumaa?

Vierailija
11.01.2015 |

oireet: oikean käden nivel (rystysen ja kynnen välissä oleva koukistaja) turposi, punoitti ja oli arka. Sormeen ilmestyi pieni punoittava patti; kuin hyttysen purema. Yksitellen kaikki nivelet kokivat saman ja patteja ilmestyi muihinkin sormiin. Sitten vasempaankin käteen. Aamuisin nivelet ovat punaiset, kuumat ja jäykät. Oven koputtaminen sattuu julmetusti, jos joku ohimennen koskettaa niveliä se sattuu. Nyt kipu tuntuu myös puristaessa kämmenpuolella.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisinä oireina oli nivelen kutina. Ap

Vierailija
2/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelreumasta kärsiviä paikalla? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan tuo tutkia.

Voi olla myös selkärankareumaa.

Vierailija
4/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Itsellä samanlaisia oireita, diagnoosi nivelpsoriasis. Suosittelen käymään reumatautien erikoislääkärillä, terveyskeskuslääkärillä ravasin vuoden turhaan ilman apua. Sen vuoden aikana sorminiveliin jäi parantumattomia muutoksia.

Vierailija
5/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia oireita. Alkoi 2,5 vuotta sitten kun muutin vetoisaan taloon. Lähtee kesäksi pois ja tulee takaisin kun ilmat viilenee. Tänä talvena on tullut pelkästään pikkurilliin patti, joka on laskeutumassa pois. Olin viikon etelän lämmössä ja se auttoi heti. Käsineitä olen nyt käyttänyt tunnollisesti ja öisinkin viileimmillä ilmoilla laittanut puuvillakäsineet lämmittämään.

Mulle tulee patteja pääasiassa sormen kärkiniveliin siihen lähelle kynttä. Ajoittain ne tulehtuu ja kuumemittarilla mitattaessa on lämmöt hieman koholla.

Lääkärissä olen käynyt ja otettiin verinäyte--> ei reumatekijää ja röntgenissä ei näkynyt mitään.

Teetkö käsillä paljon jotain? Minä olen ahkera tekemään käsitöitä sun muuta sorminäppäryyttä vaativaa. Sormet jatkuvasti rasituksella ja siihen päälle viileä ilma...

Vierailija
6/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta etsittiin reumaa muutamaankin kertaan juuri sormien nivelten kovan kipuilun ja turvotuksen vuoksi. Lopulta syy selvisi: purenta. Puren hampaita kovin yhteen (usein lähes jatkuvasti). Tästä johtuen niskassa kovat jumit eikä nesteet sormissakaan kierrä kunnolla. Syyn löytymiseen meni yli 10v :(

Vierailija
7/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:19"]

Mulla samanlaisia oireita. Alkoi 2,5 vuotta sitten kun muutin vetoisaan taloon. Lähtee kesäksi pois ja tulee takaisin kun ilmat viilenee. Tänä talvena on tullut pelkästään pikkurilliin patti, joka on laskeutumassa pois. Olin viikon etelän lämmössä ja se auttoi heti. Käsineitä olen nyt käyttänyt tunnollisesti ja öisinkin viileimmillä ilmoilla laittanut puuvillakäsineet lämmittämään.

Mulle tulee patteja pääasiassa sormen kärkiniveliin siihen lähelle kynttä. Ajoittain ne tulehtuu ja kuumemittarilla mitattaessa on lämmöt hieman koholla.

Lääkärissä olen käynyt ja otettiin verinäyte--> ei reumatekijää ja röntgenissä ei näkynyt mitään.

Teetkö käsillä paljon jotain? Minä olen ahkera tekemään käsitöitä sun muuta sorminäppäryyttä vaativaa. Sormet jatkuvasti rasituksella ja siihen päälle viileä ilma...

[/quote]

Otettiinko kihtinäyte?

Vierailija
8/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin sormi turvoksissa, punoittaa ja kynnen lähellä olevaan niveleen ilmestynyt patti.

Labrassa ei näy reumatekijöitä, Arcoxia ei tunnu auttavan, kortisonia söin hetken ja ehkä auttoi vähän, mutta oireet palasivat heti kuurin loputtua. Nyt pitäisi taas varata aika lääkärille, mutta ei oikein huvittaisi enää mennä terveyskeskukseen. Tähän pitää saada apua, ennenkuin kroonistuu.

Vierailija
9/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:19"]

[/quote]

Otettiinko kihtinäyte?

[/quote]

Kiitos vinkistä :) Ei otettu kihtinäytettä. Googlasin ja oireet sopii hyvin kihtiin. Samoin psoriakseen niinkuin ylempänä mainittiin.

Vierailija
10/12 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:26"]Minulta etsittiin reumaa muutamaankin kertaan juuri sormien nivelten kovan kipuilun ja turvotuksen vuoksi. Lopulta syy selvisi: purenta. Puren hampaita kovin yhteen (usein lähes jatkuvasti). Tästä johtuen niskassa kovat jumit eikä nesteet sormissakaan kierrä kunnolla. Syyn löytymiseen meni yli 10v :(
[/quote]

Hahhahaa! Ei voi olla totta mitä roskadiagnooseja lääkärit jakelevat. Crackpot stuff.

Vierailija
11/12 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:56"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:26"]Minulta etsittiin reumaa muutamaankin kertaan juuri sormien nivelten kovan kipuilun ja turvotuksen vuoksi. Lopulta syy selvisi: purenta. Puren hampaita kovin yhteen (usein lähes jatkuvasti). Tästä johtuen niskassa kovat jumit eikä nesteet sormissakaan kierrä kunnolla. Syyn löytymiseen meni yli 10v :(
[/quote]

Hahhahaa! Ei voi olla totta mitä roskadiagnooseja lääkärit jakelevat. Crackpot stuff.
[/quote]

7 vastaa. Minulta testattiin vuosien aikana kaikki mahdollinen (reunat, kihdit jne). Mikään ei osunut. Jatkuva staattinen purenta aiheuttaa turvonneiden ja tulehtuneiden sorminivelten lisäksi päivittäisen pääkivun, niska-&hartiaongelmia, hammasongelmia ja vettyneet silmät. Purentalihaksista ja kasvoista näkee että ongelma on kestänyt kauan. Ihan osui diagnoosi ja apuakin oli hoidosta. Tosin ei parannusta.

Vierailija
12/12 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:11"]Moi. Itsellä samanlaisia oireita, diagnoosi nivelpsoriasis. Suosittelen käymään reumatautien erikoislääkärillä, terveyskeskuslääkärillä ravasin vuoden turhaan ilman apua. Sen vuoden aikana sorminiveliin jäi parantumattomia muutoksia.
[/quote]
Meinasin sanoa samaa. Myös minulla nivelpsori ja kysyjän oireet vaikuttavat tutuilta. Tämä tauti ei sitten muuten näy verikokeessa. Onko sinulla muutoksia kynsissä, onko iho-oireita, hilseileekö päänahka pieniltä alueilta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi