Onko kasvissosekeitto kevyttä syötävää, jos siihen laittaa kermaa?
Onko kasvissosekeitto kevyttä syötävää, jos siihen laittaa kermaa?
Kommentit (12)
No riippuu varmaan kerman määrästä. Liraus joo, purkillinen pieneen kattilaan ei.
No jos vaikka viiteen litraan laittaa 2dl, niin on. Jos taas laittaa ton 2dl neljään desiin, niin ei ole niin kevyttä.
Mitä siihen sitten laitetaan, jos ei kermaa? Ei pelkkä juuresvelli kenenkään nälkää pidä.
Käytä puntarilla ennen ja jälkeen, simple!
Kasvissosekeitto on noin 40 kaloria sata grammaa. Ruokaa pidetään kevyenä tai kohtuullisena jos kalorimäärä on noin 100 per sata grammaa. Kermaa voi lisätä.
Raskaammat ateriat on usein 150-250 kaloria/100g.
Jos ajatellaan kevyttä ateriaa niin noin 500 kaloria voisi kokonaisuudessaan olla. 1000-1500 on usein ne raskaat ateriat. Ja jos syöt sen minkä kulutat niin usein noin 2000 kaloria päivässä.
Jos sitä ruokaa vielä voi rehellisesti sanoa kasvissosekeitoksi eikä kasvissoseella maustetuksi kermaksi, todennäköisesti on kevyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siihen sitten laitetaan, jos ei kermaa? Ei pelkkä juuresvelli kenenkään nälkää pidä.
No itse laitan linssejä ja kookosmaitoa. Ja päälle krutonkeja ja siemeniä.
sulatejuustoa sekaan on parempaa kuin kerma.
Vierailija kirjoitti:
sulatejuustoa sekaan on parempaa kuin kerma.
Molempi parempi
Vierailija kirjoitti:
Mä en laita kermaa, smetanaa, koskenlaskijaa tms mun keittoihin ja on todella täyteläisiä ja pitää nälkää hyvin. Linssikeittoon laitan kookosmaitoa, se on ainoa
Jos sulla on sosekeitossa vaikka sipulia, valkosipulia ja paahdettua myskikurpitsaa mausteineen niin varmasti lähtee nälkä.
Kun ei ole revittänyt vatsaa mätöllä niin keitot on oikein hyvää ruokaa.Mun mies on 100kg eikä näe nälkää vaikka syökin lounaaksi keittoja monta kertaa viikossa. Ottaa sopan kanssa 1 ruisleipä- tai näkkärisiivun, minä rn tarvitse sitäkään.
Eilen tein kaalikeittoa tuoremakkaramuruilla. Törkeän hyvää ja ruokaisaa
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitto on noin 40 kaloria sata grammaa. Ruokaa pidetään kevyenä tai kohtuullisena jos kalorimäärä on noin 100 per sata grammaa. Kermaa voi lisätä.
Raskaammat ateriat on usein 150-250 kaloria/100g.
Jos ajatellaan kevyttä ateriaa niin noin 500 kaloria voisi kokonaisuudessaan olla. 1000-1500 on usein ne raskaat ateriat. Ja jos syöt sen minkä kulutat niin usein noin 2000 kaloria päivässä.
Mulla normiateriat on n 300kcal, esim eilen 200g villisikapataa ja pieni määrä 100g valkosipuliperunoita. 500 kaloriin joudun syömään jo jotain mättöä, esim 1/2 pizzan.
Riippuu kerman määrästä.