Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 8-vuotiaan pikkuveljeni täysipäiväisenä vahtina 2 viikkoa, tekemistä?

Vierailija
11.01.2015 |

Vanhempamme lähtevät kahdeksi viikoksi lomailemaan Thamaaseen ja minä jään huolehtimaan lapsuuden kodistani, pikkuveljestäni 8v ja siskostani 14v. Olen itse 20 vuotias ja olen muuttanut kotoa jo monta vuotta sitten. 

Sisko varmasti pärjää ja on vaan onnessaan, että porukat lähtevät hetkeksi pois. Tiedän kuitenkin, että pikkuveljelle tulee varmasti ikävä. Olen yrittänyt tässä kehitellä meille tekemistä, että ikävä vähän unohtuisi. Lapsuuden kotini on maalla ja suunnittelin, että mentäisiin minun kotiini kaupunkiin viikonloppuna yhdeksi yöksi ja käytäisiin leffassa ja vaikka syömässä pikaruokapaikassa olisi vähän semmoinen spesiaalimpi päivä. Pikkuveljeni ei oikein harrasta mitään, mutta voisimme käydä esim. uimahallissa. Tietty sitten on se, että pikkuveljen pitäisi uskaltaa mennä yksin miesten pukuhuoneeseen, niin en tiedä uskaltaako. Luistelua, kokkaamista yhdessä, pulkkamäkeä, kaveria kylään nje. 

Yksi ongelma on se, että veli olisi vaikka 24/7 tietokoneella ja pelaamassa jos vain saisi. Haluan pitää tiukasti peliajoista kiinni, mutta sitten voisi olla semmoinen yksi päivä vaikka että saa pelata kaverin kanssa niin paljon kun vain lystää. Kierrän itse paljon kirpputoreja ja olen ostanut tuota kahta viikkoa ajatellen joitakin juttuja mitä voisin vetäistä sitten hihasta, kun tuntuu että tekeminen loppuu. Esim palapeli jota voisimme koota vaikka kaikki yhdessä mukaanlukien naapurissa asuva setäni joka on varmasti mukana mielellään touhuamassa. Sitten pari lasten elokuvaa, diabolo ja joku koottava luurankojuttu. 

Onko teillä mitään ideoita mitä voisimme tehdä? En ole mikään hirveän läheinen ollut sisarusteni kanssa koskaan ja nyt tuntuu vähän hassulle ruveta sijaisäidiksi. Toisaalta tosi kivaa ja hyvä tilaisuus lähentyä. Haluan, että meillä tulee kiva ja rento sisarusviikko ja että pikkuveljellä on turvallinen olo. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa taikatemppuja :)

Vierailija
2/9 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kirjojen lukeminen? Vaikka pikkuveli osaakin jo lukea, niin hänestä voisi olla kiva kuunnella, kun toinen lukee hänelle. Jos haluaa jotain helppoa ja hauskaa, niin Risto Räppääjä voi olla hyvä. Jos taas vähän jännittävämmät jutut ovat ok, niin Hobitti tai Harry Potter (aloita ekasta kirjasta, jos veli ei ole niitä vielä lukenut) on hyvä valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksesi ovat kuotenkin koulussa? Koulun jälkeen syötte välipalan ja teette läksyt, sitten sitä ehkä ehtii vielä jotain tekemään ennenkuin pitää mennä nukkumaan.
Jos pojalle tulee ikävä, voisitko ehkä nukkua hänen kanssaan samassa huoneessa? Vaikka vanhempienne sängyssä?

Vierailija
4/9 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen pariskunta jättää 8-vuotiaan kahdeksi viikoksi ilman vanhempiaan?

On kyseenalaista myös jättää 20-vuotias kahdeksi viikoksi vastuuseen kahdesta alaikäisestä. 20-vuotias on itsekin lähes lapsi.

Vierailija
5/9 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia talvisia ulkoharrastuksia, elokuvia...

Vierailija
6/9 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ihana ja ajattelevainen isosisko :)

Mun pojat ainakin tykkäisi jos tehtäisiin oikein "hurja" jäinen pulkkamäki hyppyreillä (voisi pyytää kavereitakin laskemaan), opettaisit korttipelejä (ei mitään uhkapelejä tietenkään :D), ulos tai sisäänkin joku temppurata, metsäretki kuuman kaakaon kanssa ja nuotiolla makkaraa, jotain kemiallisia kokeita joihin löytyy varmasti netistä ohjeita ja voi tehdä ihan keittiötarvikkeista jne.

Tärkeintä on kuitenkin se, että olet aidosti mukana niissä jutuissa joista HÄN pitää. Olet kiinnostunut hänen asioistaan, annat esitellä mielenkiinnon kohteita ja vaikka yhdessä etsitte niistä lisää tietoa jne. Omista pojistani vanhin on jo siinä iässä, ettei mukamas äitiä tarvitse, mutta näkisittepä ilmeen kun otan jonkin hänen lempikirjansa (tietokirjoja) käteen ja alan selailla ja kysellä kiinnostuneena <3

Vierailija
7/9 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:28"]Millainen pariskunta jättää 8-vuotiaan kahdeksi viikoksi ilman vanhempiaan?

On kyseenalaista myös jättää 20-vuotias kahdeksi viikoksi vastuuseen kahdesta alaikäisestä. 20-vuotias on itsekin lähes lapsi.

[/quote]

No kyllähän 8-vuotiaat voi olla jo tuon aikaa erossa tutussa ympäristössä. Jos heidän setäkin asuu lähellä niin kyllähän siinä on sitten koko ajan joku toinenkin turvallinen aikuinen. Varmasti joka päivä pieni puhelu vanhemmille ja vaikka Skypen avulla myös.

Mutta niin menkää vaikka kirjastoon, uimaan, leffaan. Leikkikää ja pelatkaa lautapelejä. Askarrelkaa ja maalatkaa. Menkää pulkkamäkeen tai luistelemaan. Onhan näitä. Lue aina iltasatu.

Vierailija
8/9 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana isosisko! Olet jo panostanut hoitoaikaan tosi paljon. Nukkumaanmenoaika on varmaan hankalin ikävän kannalta. Siihen voimia, että jaksat esim. kiukuttelun. Varaa jotain kivaa ennen nukkumaan menoa. Esim. luet jotain hyvää kirjaa pikkuveljelle jatkotarinana. Siinä hän saa olla myös sun lähellä.

Vierailija
9/9 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä voisi olla kirppispäivä. Anna veljelle muutama euro tuhlattavaksi.

Yksi voisi olla leipomispäivä. Tee taikina valmiiksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme