Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinulle merkitsi tv-sarja Metsolat?

Vierailija
11.01.2015 |

Aloin nyt viikonloppuna katsomaan monen vuoden tauon jälkeen dvd:ltä

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi, kun sarjaa esitettiin ekan kerran. Tykkäsin jo silloin, vaikken kaikkea ihan tajunnutkaan. Isompana katsoin ensin videolta ja sitten uusinnat 2000-luvulla. Kirjat olen lukufriikkinä lukenut myös, useampaan kertaan. 

Toki Metsolat on osittain aikansa lapsi - kerronta on tähän päivään verrattuna vähän hidasta ja esimerkiksi jotkut tekniset asiat (kuten autopuhelimet) hymyilyttää nyt. Silti sarja on kestänyt aikaa hämmästyttävän hyvin todella laadukkaan käsikirjoituksen takia. Näyttelijätkin on erityisen hyviä, koska siihenhän valittiin sellaisia, jotka eivät olleet aikansa "superjulkkiksia", vaan vähän tuntemattomampia. Nykyään tuntuu, että samat naamat näkyvät kaikkialla. 

Paras kotimainen sarja mielestäni. Katson edelleen youtubesta jakson silloin, toisen tällöin. 

Vierailija
2/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 16:44"]

asiasta toiseen

-olikohan Jaana vela?

-ei tainnut olla yhtään homoseksuaalista henkilöä sarjassa

[/quote]

Ei Kainuussa ole homoja  :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sarja ei merkinnyt minulle yhtään mitään. Maalaisten kepulaisten mielestä varmaan ihana.

Vierailija
4/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:06"]

Tämä sarja ei merkinnyt minulle yhtään mitään. Maalaisten kepulaisten mielestä varmaan ihana.

[/quote]

Minusta sarja oli ihana.

T: kaupunkilainen vihreä

Vierailija
5/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti oli niin ihana

Vierailija
6/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Paska.

Vierailija
7/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Joskus sivusilmällä katsoin kun vanhemmat taisi sitä oikein seuratakin. 

Vierailija
8/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain viime viikolla katsottua taas kerran DVD:ltä läpi. Parhaat jaksot vuosiin 1987-89 sijoittuvat.

Vierailija
9/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana sarja! Oikeaa elämää! Olen katsonut sarjan monta kertaa ja aina Se on vain yhtä hyvä! Aivan sama mitä mieltä muut ovat,mutta minä Tykkään.

Vierailija
10/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras suomalainen sarja mitä on tehty. Tuli katsottua jo silloin kun se tuli ensimmäisen kerran tv:stä.

Vierailija
11/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:38"]

Ei yhtään mitään. Joskus sivusilmällä katsoin kun vanhemmat taisi sitä oikein seuratakin. 

[/quote]

Joo se onkin pikkusen aikuisille (aikuisen tasolla oleville) suunnattu.

Vierailija
12/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sarja. Olen katsonut monesti. Tosin syntyperäisenä kainuulaisena muutamat yksityiskohdat häiritsivät: Kainuussa ei sanota leipäjuusto. Se on ehdottomasti juustoleipä. Lisäksi sitä ei tarjota ruokapöydässä juustona vaan se on nimenomaan kahvileipä. Ja se leikataan vinoneliöiksi.

Kuvitteellinen Hoikan kunta siis sijaitsi Kainuussa. Eikä Kainuussa juuri ole omenapuitakaan...

Vierailija
13/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuutta. Olin ihan lapsi, kun vanhemmat sitä katsoi ja minä mukana. Mieleen jäi erityisesti se, kun joku mies tönäisi raskaana olevan vaimonsa rappuja alas ja sekä nainen että lapsi menehtyivät, olivat kahdessa arkussa hautajaisissa. Mietin tätä silloin, että miten se vauva on laitettu pikkuiseen arkkuun, kun oli vielä vatsassa.

Oli silloin suuri ja mahtava sarja, mutta mitä olen nyt vanhempaa katsonut joitain pätkiä, niin olihan se niin ysärisarja ja nykytekniikkaan verrattuna alkeellinen.

Vierailija
14/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkki oli huippu tyyppi, tais siis erkin hahmo. Itsekin siitä vaikutteita ottanut. Minultakin kun kysyttiin oman kaivinkoneeni hankittuani, että mistäs sinä tuollaisen olet saanut, niin vastasin kuten Erkki... "ei näitä mistään saa, niitä ostetaan"... Kateelliset sukulaiset kun kyselee semmoisiakin.

Vierailija
15/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 16:07"]

Mieleen jäi erityisesti se, kun joku mies tönäisi raskaana olevan vaimonsa rappuja alas ja sekä nainen että lapsi menehtyivät, olivat kahdessa arkussa hautajaisissa.

[/quote]

Sen verran muistat väärin, että kukaan ei tönäissyt Helenaa (Anu Hälvä) vaan hän kaatui itse kehtoa hakiessaan.

16/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen miettineeni, että käyköhän Anu Hälvä edes paskalla?

Vierailija
17/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana sarja. Melkein samaan kategoriaan Hovimäen ja Puhtaiden valkeiden lakanoiden kanssa. Vuosi sitten katsoin sarjan, kun oli yksi harvoista, joka oli youtubessa ja pystyin puhelimella katsomaan lapsia treeneistä odotellessani.

Minua vain harmitti Erkille kirjoitettu surullinen elämä

Vierailija
18/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 16:07"]

Lapsuutta. Olin ihan lapsi, kun vanhemmat sitä katsoi ja minä mukana. Mieleen jäi erityisesti se, kun joku mies tönäisi raskaana olevan vaimonsa rappuja alas ja sekä nainen että lapsi menehtyivät, olivat kahdessa arkussa hautajaisissa. Mietin tätä silloin, että miten se vauva on laitettu pikkuiseen arkkuun, kun oli vielä vatsassa. Oli silloin suuri ja mahtava sarja, mutta mitä olen nyt vanhempaa katsonut joitain pätkiä, niin olihan se niin ysärisarja ja nykytekniikkaan verrattuna alkeellinen.

[/quote]

Muistit väärin, se nainen kaatui ilman kenenkään tönäisyjä koska oli yksin niissä rappusissa kehtoa kantamassa. Niin, ja se lapsi synnytettiin keisarinleikkauksella ja eli hetken.

Niin ja paskat tekniikoista ja niitten alkeellisuuksista koska käsikirjoitus ja näyttelijäsuoritukset on kaiken A ja O. Sillä ei ole mitään väliä kuinka hyvin tekninen puoli on hoidettu jos näyttelijät ja kässäri ei ole kunnossa niin paskaa se on. Esimerkkinä uudet kotimaiset elokuvat joissa tekninen puoli on laadukas mutta loppu yleensä huono koska kässäri, dialogi ja näyttelijät ei.

Vierailija
19/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli just hyvin kuvattu suomalaista melankoliaa, alkoholismi, pettämiset, töissä puurtaminen, vaikka terveys menis, lapsena n.10v. tuli katottua joka jakso, oli niin best.

Vierailija
20/28 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 1993 abina tykkäsin seurata Liisan kuvioita. Aika rohkea veto ostaa Osmon kanssa autiotila.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi