Mitkä olisi tilavat rattaat/yhdistelmät?
Hei!
Kysyisin teiltä viisaammat vinkkejä oikeasti tilaviin rattaisiin/ yhdistelmiin. Mieluummin kuitenkin yhdistelmät.
Meillä on nyt brion 2013 vuonna uutena ostetut vaunut ja vajaa 1v poika (isokokoinen) ei niissä enää mahdu kunnolla nukkumaan.
Enää ei raaski uusia ostaa, mutta voisin yrittää käytettyjä etsiä, kun vain tietäisin mitä etsiä.
Emmaljungat ilmeisesti on ainakin yleensä tilavia ja hyviä? Niitäkin monenlaisia, joten mitä te suosittelisitte?
Ajatus siis, että samat vaunut menisi sitten myöhemmin seuraavallakin lapsella.
Heittoaisa, pitkälle vanhemmalle ergonomiset, kevyet työntää myös sorateillä ja lumessa.
Kommentit (13)
Vaunukopan jouduin ottamaan pois jo kun poika oli 5kk. Semmonen toppapussi meillä oli ensin rattaissa, mutta sekin on nyt kaapissa, kun ei mahdu. :/
On siis talja pehmusteena pohjalla ja sitten vain viltti peittona (ja toki toppapuku on päällä).
Mutta joutuu olemaan ihan supussa vaunuissa, eikä kädet mahdu kropan viereen, vaan joutuu pitämään niitä "koholla". Sitten tuskailee, kun ei saa käsiään mihinkää mukavasti. :/
-ap
Mun lapset tais kans nukkua kädet ylhäällä. Mut rattaat on tosiaan kapeutuneet 10v aikana. Silloin 15v sitten ne oli isompia ja leveämpiä.
Niin ei kai se mitään varsinaisesti haittaisi, vaikka kädet olisi ylhäällä, mutta poika itse tuskailee niiden kanssa. Hartioista siis jumittaa eniten. :/
Mutta on muutenkin tosi ahtaat vaunut kaikinpuolin. :/
Mitkä niistä emmaljungista on niitä isompia malleja? :)
Mitä jos kävisit ihan kaupoilla katsomassa? Tai yrität verrata valmistajien sivuilla.
Toki kävisin kaupoissa, jos niitä täälläpäin olisi..
Valmistajien sivuilta olen yrittänyt katsoa, mutta monessa kerrotaan vain mitat kasassa. Ja muutenkin kun se sisämitat on vain yhdestä kohdasta (kapeimmasta). Mua kiinnostaisi mihin käytännössä lapsi parhaiten mahtuisi.
-ap
Hitsi kun en yhtään tiedä merkkiä mutta vähän aikaa sitten näin jotkut kolmirenkaiset "juoksurattaat", joiden ratasosa näytti valtavan suurelta, siis se kuomun alla oleva alue, myös leveyssuunnassa
Gesslein f6:t on parhaat yhdistelmät mitä olen nähnyt/kokeillut. Aika tilava oli pehmeä kantokoppakin, meidän keskovertokokoinen poika mahtui hyvin nukkumaan kopassa vielä yli 1-vuotiaana. Rattaisiin mahtui hyvin nukkumaan 3-vuotiaana.
Mountain buggy urban junglet on aika tilavia
emmaljungat ei oo ytään sen isompia vaikka esim edget on isot mitoiltaan. niiden sivuilta näet mitat, se makuuosan pituus on tismalleen sama n 92cm.
ainoastaan yksi poikkeus, eli ne kuppi-istuimet. niiden pituus on 104cm eli niihin mahtuu isokin lapsi (keskiverto 4v on 104cm pitkä..). toinen on phil&tedsin rattaat, meillä sovitettiin kerran isosiskoa ja ekaluokkalainen mahtui istumaan kuomun alle. ne menee pikkusiskolla koko ratasiän..
Onkohan ne leveydestä kuitenkin isompia?
Eniten siis ahdistaa tällä hetkellä leveydestä, kunnes meinaa hartiat mahtua mukaan. :/
Googlaa vaikka phil&teds toddler ja ota kuvahaku
Siis nukkuuko se poika kopassa vai ratasosassa? Mä itse olen isoja lapsia nukuttanut ihan rattaissa, ostanut joko tyyliin ison eisbärchenin tai muuten heittänyt peiton päälle. Mut koppaa en ole käyttänyt 6kk jälkeen.
Emmaljungan rattaissa on ainakin tilaa, niissä isommissa. Mun emmaljungat oli minior edget joita varmaan ei enää edes ole, kun se oli vuoden 2001 malli.