Mies ei halua lasta
Olen 35-vuotis nainen ja seurustelee noin kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa, jolla on kaksi lasta aikaisemmasta liitosta. En ole koskaan erityisemmin halunnut lapsia ja mies on tehnyt selväksi, ettei halua lisää lapsia. Nyt pohdin, että pilaanko elämäni jos jatkan tässä suhteessa, jossa jään varmasti lapsettomaksi?
Kommentit (38)
No, sinun pitää päättää haluatko lapsia vai et ja päättää sen jälkeen kenen kanssa haluat elää elämääsi. Kukasn muu ei voi päättää puolestasi.
Riippuu ihan siitä haluatko sä lapsia vai et.
Jos omat lapset ovat sinulle ykkösjuttu, tuo mies ei ole sinua varten. Katkeroidut, koska et tule saamaan lapsia hänen kanssaan.
Toisaalta ei myöskään ole taattua että saisit lapsia jonkun muunkaan miehen kanssa. Munasoluissasi saattaa olla vikaa tai miehen spermassa tai sitten ette vaan onnistu yhdessä.
Sinuna miettisin tarkkaan ensisijaisesti sitä, että kuinka syvästi tuo nykyinen suhde tyydyttää sinua kaikilla tasoilla. Mikäli et ole niin onnellinen hänen kanssaan kuin realistisesti ajatellen voisit ajatella olevasi jonkun miehen kanssa, suhteen tulevaisuus kannattaa punnita.
[quote author="Av Mamma" time="11.01.2015 klo 13:58"]
Jos omat lapset ovat sinulle ykkösjuttu, tuo mies ei ole sinua varten. Katkeroidut, koska et tule saamaan lapsia hänen kanssaan.
Toisaalta ei myöskään ole taattua että saisit lapsia jonkun muunkaan miehen kanssa. Munasoluissasi saattaa olla vikaa tai miehen spermassa tai sitten ette vaan onnistu yhdessä.
Sinuna miettisin tarkkaan ensisijaisesti sitä, että kuinka syvästi tuo nykyinen suhde tyydyttää sinua kaikilla tasoilla. Mikäli et ole niin onnellinen hänen kanssaan kuin realistisesti ajatellen voisit ajatella olevasi jonkun miehen kanssa, suhteen tulevaisuus kannattaa punnita.
[/quote]
Mikään mies ei voi korvata omia lapsia. Tämä on se pointti mitä ap:n täytyy miettiä. Vielä ei ole liian myöhäistä, mutta muutaman vuoden päästä voi jo olla.
Eipä sinullakaan kauheasti aikaa enää ole lapsia hankkia, etenkään jos miestä aiot vaihtaa ja vielä seurustella sen miehen kanssa ennen lapsia...
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:00"]
Eipä sinullakaan kauheasti aikaa enää ole lapsia hankkia, etenkään jos miestä aiot vaihtaa ja vielä seurustella sen miehen kanssa ennen lapsia...
[/quote]
Ihan hyvin on, olen samassa tilanteessa kuin ap ja vasta suunnittelen eroa nykyisestä miehestäni.
En osaa itse varmaksi sanoa, että haluanko lapsia. Mutta haluaisin kuitenkin, että se olisi mahdollista. Nyt se tuntuu mahdottomalta. Ja juuri tuota katkeroitumista pelkään. Tuntuu, että mies on kovin itsekäs. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:00"]
[/quote]
Ihan hyvin on, olen samassa tilanteessa kuin ap ja vasta suunnittelen eroa nykyisestä miehestäni.
[/quote]
Ei minusta. Eroat 35v, hyvällä tuurilla löydät miehen 1-2 vuoden sisään. Seurustelua pari vuotta ja ikää onkin jo lähes 40v ja sitten vasta alat suunnittella lapsia. Hyvältä kuulostaa...
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:00"]
[/quote]
[/quote]
Ei kannata kauhean kauaa enää suunnitella.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:00"] Eipä sinullakaan kauheasti aikaa enää ole lapsia hankkia, etenkään jos miestä aiot vaihtaa ja vielä seurustella sen miehen kanssa ennen lapsia... [/quote] Ihan hyvin on, olen samassa tilanteessa kuin ap ja vasta suunnittelen eroa nykyisestä miehestäni. [/quote] Ei minusta. Eroat 35v, hyvällä tuurilla löydät miehen 1-2 vuoden sisään. Seurustelua pari vuotta ja ikää onkin jo lähes 40v ja sitten vasta alat suunnittella lapsia. Hyvältä kuulostaa...
[/quote]
Huomattavasti paremmalta kuin eläminen varmasti lapsettomaksi jäävässä suhteessa :DDDD Suomessa jo viidennes ensisynnyttäjistä on yli 35-vuotiaita. 40-vuotiaat tekevät länsimaissa ihan yleisesti vielä lapsia, terveitä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:00"] Eipä sinullakaan kauheasti aikaa enää ole lapsia hankkia, etenkään jos miestä aiot vaihtaa ja vielä seurustella sen miehen kanssa ennen lapsia... [/quote] Ihan hyvin on, olen samassa tilanteessa kuin ap ja vasta suunnittelen eroa nykyisestä miehestäni. [/quote] Ei minusta. Eroat 35v, hyvällä tuurilla löydät miehen 1-2 vuoden sisään. Seurustelua pari vuotta ja ikää onkin jo lähes 40v ja sitten vasta alat suunnittella lapsia. Hyvältä kuulostaa...
[/quote]
Huomattavasti paremmalta kuin eläminen varmasti lapsettomaksi jäävässä suhteessa :DDDD Suomessa jo viidennes ensisynnyttäjistä on yli 35-vuotiaita. 40-vuotiaat tekevät länsimaissa ihan yleisesti vielä lapsia, terveitä lapsia.
[/quote]
Ei sen yleistyminen siitä sen parempaa tee.
On ihan normaalia ettei mies halua lasta. Se kuitenkin vaikeuttaa elämää moninkertaisesti eikä siitä voi luopua kuten koirasta.
Pilaat elämäsi, et välttämättä lapsettomuudella, mutta uhraamalla kotisi ja vapaa-aikasi toisen naisen toosasta päivänvalon nähneiden penikoiden käyttöön. Se jos mikä katkeroittaa, et tule saamaan mitään koskaan takaisin kakaroilta tai niiden äidiltä, jolla on perheenäiteihin verrattuna ruhtinaallisesti vapaa-aikaa ilmaisesta hoitopaikasta johtuen. Etsi joku tasoisesi mies, voitte sitten yhdessä miettiä haluatteko perheen vai elättekö yhdessä molemmat lapsettomina. Aivottomasti lisääntyneet pentutehtailijat leikkiköön keskenään, niihin ei tavallisen ihmisen kannata sekaantua kuin äärimmäisessä puutteessa.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:02"]
En osaa itse varmaksi sanoa, että haluanko lapsia. Mutta haluaisin kuitenkin, että se olisi mahdollista. Nyt se tuntuu mahdottomalta. Ja juuri tuota katkeroitumista pelkään. Tuntuu, että mies on kovin itsekäs. Ap
[/quote]
Ei hän ole itsekäs. Hänellä on jo lapsia. Mutta sinä et voi säästää ja syödä kakkua, vaan sinun pitää päättää haluatko vai et. Miten se sinua lohduttaisi, että voisit 10 vuoden päästä ajatella, että sinulla olisi ollut mahdollisuus saada lapsia, vaikka et olisi sitä käyttänyt? Harva saa lapsia vahingossa.
Sen olen huomannut, että ne jotka eivät ihan oikeasti halua lapsia eivät jossittele asialla eivätkä siis kadukaan kun on myöhäistä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:02"]
[/quote]
Ei hän ole itsekäs. Hänellä on jo lapsia. Mutta sinä et voi säästää ja syödä kakkua, vaan sinun pitää päättää haluatko vai et. Miten se sinua lohduttaisi, että voisit 10 vuoden päästä ajatella, että sinulla olisi ollut mahdollisuus saada lapsia, vaikka et olisi sitä käyttänyt? Harva saa lapsia vahingossa.
Sen olen huomannut, että ne jotka eivät ihan oikeasti halua lapsia eivät jossittele asialla eivätkä siis kadukaan kun on myöhäistä.
[/quote]
Eikö se ole itsekästä, että kieltäytyy hankkimassa lapsia sen vuoksi, että itsellä jo on?
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:02"]
[/quote]
[/quote]
Eikö se ole itsekästä, että kieltäytyy hankkimassa lapsia sen vuoksi, että itsellä jo on?
[/quote]
Ei ole itsekästä olla hankkimatta lapsia vain toisen mieliksi, jos ei niitä itse halua. Ja mieshän on jo melko iäkäs vauvan isäksi, nelivitonen, joten on täysin ymmärrettävää, että vauvaperheen elämä ei enää innosta.
Vaihda miestä tai
tee meihelle lapsi ja elä yksin
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:02"] En osaa itse varmaksi sanoa, että haluanko lapsia. Mutta haluaisin kuitenkin, että se olisi mahdollista. Nyt se tuntuu mahdottomalta. Ja juuri tuota katkeroitumista pelkään. Tuntuu, että mies on kovin itsekäs. Ap [/quote] Ei hän ole itsekäs. Hänellä on jo lapsia. Mutta sinä et voi säästää ja syödä kakkua, vaan sinun pitää päättää haluatko vai et. Miten se sinua lohduttaisi, että voisit 10 vuoden päästä ajatella, että sinulla olisi ollut mahdollisuus saada lapsia, vaikka et olisi sitä käyttänyt? Harva saa lapsia vahingossa. Sen olen huomannut, että ne jotka eivät ihan oikeasti halua lapsia eivät jossittele asialla eivätkä siis kadukaan kun on myöhäistä. [/quote] Eikö se ole itsekästä, että kieltäytyy hankkimassa lapsia sen vuoksi, että itsellä jo on?
[/quote]
Ei. Hän on miettinyt mitkä hänen resurssinsa ovat ja hän kertoo sen sinulle avoimesti. Itsekästä häneltä olisi pitää sinua suhteessa antamalla sinun pitää valheellista toivoa yllä kunnes on liian myöhäistä. Etkä pääse mihinkään sillä, että syyttelet miestäsi. Tee itse oma päätös ja toimi sen mukaan. Itsekäs olet sinä kun haluaisit, että hän muuttaa mieltään sinun takiasi.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 14:00"][quote author="Av Mamma" time="11.01.2015 klo 13:58"]
[/quote]
Mikään mies ei voi korvata omia lapsia. Tämä on se pointti mitä ap:n täytyy miettiä. Vielä ei ole liian myöhäistä, mutta muutaman vuoden päästä voi jo olla.
[/quote]
Kyllähän tuo nyt on aika myöhäistä, pelkästään jo iän puolesta (35v! ). Ja siihen päälle ero, uuden miehen löytyminen + tutustuminen ja raskautuminen....
Pilaat elämäsi, lopeta suhde.