Lihavana on ihan kivaa
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Yllättyneet lihavat kirjoitti:
Ei vielä. Kaikille ylipainoisille tuntuu tulevan aina ihan yllätyksenä rasvamaksa, kakkostyypin diabetes, lonkka- ja nivelvaivat, korkea verenpaine, sydän- tai aivoinfarkti, uniapnea jne.
Ei haittaa vaikka joku tulisi tai vaikka kaikki. Ihan tarpeeksi on tullut elämää elettyä.
Kykenetkö empaattisuuteen? Ajattele edes niitä ihmisiä, jotka joutuvat sinun kilosi kantamaan, kun itse et enää kykene.
Siinä mielessä samaa mieltä, että elämä kyllä helpottui kun lopetin painontarkkailun ja kaikki sellaiset dieettisysteemit ja -yritykset. Mieliteot ja kilot palasi kuitenkin. En ole hoikka nytkään ja olisin paremman näköinen ehkä -5 tai -7kg, mutta helpompaa elämä kyllä on ilman jojoilua, ja kroppa ei mielellään luovuta niitä viimeisiä kiloja. Stressikautena söisin ne kumminkin takaisin. Ja ottaa sit sellaisia seksikumppaneita joita tällainen kroppa miellyttää eikä tarvitse häpeillä. Jos joku arvostelee ulkonäköäni tai toivoo muutosta siihen, niin pistän heti seuraavalle epäonniselle eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. 😄
Minulla kyllä on.
Mulla on huono kunto. Sopivia vaatteita on vaikea löytää. Varsinkin käytettynä.
Kaikki tuntemani laihduttaneet ihmiset (siis ei mistään 5-8 kilon pudotusta vaan oikeasti sellaista 18-30kg) ovat kertoneet miten he häpesivät entistä painoaan, miten heillä oli huono itsetunto, miten he kärsivät huonosta kunnostaan, ja sairauksistaan ja siitä että vaatteita ei löytynyt. Ja miten paljon helpompi elämä on nyt.
Joten pidän aloitusta sokean, kuuron, tunteettoman (mitä siis omaan itseensä tulee) ihmisen kirjoittamana ja säälin häntä syvästi!
Mutta ehkä tuntemasi lihavat tyytyväiset eivät ole vaan puhjenneet kertomaan, että heillä on kaikki ok.
Joku kirjoitti: ”Mutta ehkä tuntemasi lihavat tyytyväiset eivät ole vaan puhjenneet kertomaan, että heillä on kaikki ok.”
Roskapuhetta! Lihavilla ihmisillä ei koskaan ole mikään okei! Kärsineet koko elämänsä haukkumisesta ja huonosta itsetunnosta. Ihan turha tulla tänne selittämään että olisivat muka onnellisia, koska EIVÄT OLE. Ainoa keino heidän auttamisekseen on painon laskeminen normaaliin ja itsetunnon nostaminen. Ja tämä pitäisi aloittaa vielä paljon aikaisemmin!
Vyötärönympärys ei saa naisilla ylittää yli 90 cm ja miehillä 100cm. Ylittäessä nämä rajat, on riski sairastua diabetekseen. Diabetes tuo lisäksi muita liitännäisairauksia, kuten retinopatian, neuropatina, nefropatian, sydän- ja verisuonitaudit, sekä aivohalvaukset. Lisäksi haavat paranevat huonosti. Onhan niitä muitkin sairauksia lihavuuden syynä, kuten uniapnea. Minä pyrin juuri tämän vuoksi pitämään vyötärön ympäryksen alle 90 cm ja mittaan vyötöräni säännöllisesti.
Onhan siinä se, että voi rauhassa keskittyä nauttimaan harrastuksista ja mielenkiinnonkohteistaan, sivistää itseään jne. kun ei tarvitse miettiä, onko viehättävä ja mitä ne muutkin minusta ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärönympärys ei saa naisilla ylittää yli 90 cm ja miehillä 100cm. Ylittäessä nämä rajat, on riski sairastua diabetekseen. Diabetes tuo lisäksi muita liitännäisairauksia, kuten retinopatian, neuropatina, nefropatian, sydän- ja verisuonitaudit, sekä aivohalvaukset. Lisäksi haavat paranevat huonosti. Onhan niitä muitkin sairauksia lihavuuden syynä, kuten uniapnea. Minä pyrin juuri tämän vuoksi pitämään vyötärön ympäryksen alle 90 cm ja mittaan vyötöräni säännöllisesti.
Luvut ovat 80 ja 90. Kts käypähoitosuositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvut ovat 80 ja 90. Kts käypähoitosuositus.
Ehdin hakemaan...
Kaikki tuntemani laihduttaneet ihmiset (siis ei mistään 5-8 kilon pudotusta vaan oikeasti sellaista 18-30kg) ovat kertoneet miten he häpesivät entistä painoaan, miten heillä oli huono itsetunto, miten he kärsivät huonosta kunnostaan, ja sairauksistaan ja siitä että vaatteita ei löytynyt. Ja miten paljon helpompi elämä on nyt.
Joten pidän aloitusta sokean, kuuron, tunteettoman (mitä siis omaan itseensä tulee) ihmisen kirjoittamana ja säälin häntä syvästi!