Maksatko itse sähkölaskun vai maksaako kela?
Kommentit (31)
Nyt vielä itse, parin vuoden päästä kun jään eläkkeelle niin Kela.
Maksan ihan itse. Kuten kotivakutukseni.Vuokrani .Puhelin ja netti. Olen oneliseti työtäni tehdyllä ja saadulla Työ- eläkellä.En siis nosta sosiaali tukia.Siinä etuoiketettu on halpa Helsingin kaupungin vuokra asunto.Kiitolinen asumismuodostani. Naisen työeläke kuitenkin pienempi aina kuin miehen. Yksin asuvavan maksan kaikesta yksin. Kun ei miestä ,ei leskeneläkettäkään. Halitsen rahan käytön. Et tupakoi en kapakoi,en risteile,en tee lomamatkoja.Kampaaja mikä se on? Joten teen rankat valinat mihin rahani käytän ja juuri siksi:Pärjään omalla eläkelläni.Perintöä ei jää kun kuolen, mutta ei jää velkaakaan. Sekin on hyvä asia!
Että joku maksaa sähkölaskun ihan itse 😂
Voi jee, tässä saa kyllä maksella koko elämänsä ihan itse ja siihen päälle verojen ja erilaisen hyväntekeväisyyden muodossa vielä muidenkin elämiä.
Toivottavasti mahdollisimman moni pyrkisi olemaan oman elämänsä herra, vaikka jossain vaiheessa tukea tarviikin.
?? Kela ei ole koskaan maksanut meidän laskuja
Olen saanut KELAsta äitiyspäivärahaa. Ei kai se ihmisten laskuja maksa?
Itse maksan laskuni. Sinkku talous joten asiat itse hoidan.
Täällä missä asun ei ole mitään kelaa laskuja maksamaan. Ihan itse maksan sähkön ja monet, monet muut laskut ja maksut, oijoijoi. Oliskohan pitänyt jäädä Suomeen?
Kela maksaa. Opiskelen kyllä nyt, joten toivottavasti parin vuoden päästä itse.
tia.a68v.mummo kirjoitti:
Maksan ihan itse. Kuten kotivakutukseni.Vuokrani .Puhelin ja netti. Olen oneliseti työtäni tehdyllä ja saadulla Työ- eläkellä.En siis nosta sosiaali tukia.Siinä etuoiketettu on halpa Helsingin kaupungin vuokra asunto.Kiitolinen asumismuodostani. Naisen työeläke kuitenkin pienempi aina kuin miehen. Yksin asuvavan maksan kaikesta yksin. Kun ei miestä ,ei leskeneläkettäkään. Halitsen rahan käytön. Et tupakoi en kapakoi,en risteile,en tee lomamatkoja.Kampaaja mikä se on? Joten teen rankat valinat mihin rahani käytän ja juuri siksi:Pärjään omalla eläkelläni.Perintöä ei jää kun kuolen, mutta ei jää velkaakaan. Sekin on hyvä asia!
Vielä jos sivistäisit itseäsi ja opettelisit kirjoittamaan suomen kieltä. Aloita vaikka yhdyssanoista.
Kela gold maksaa sähkön, vuokran (mitä jää maksettavaksi asumistuen jälkeen), veden, puhelimen, lääkkeet, matkakortin ja kotivakuutuksen. Sen lisäksi saan 230 e/kk käyttörahaa, jolla ostan ruoat.
En maska ite kEla maksaa säkölaskun
Vuokran, sähkön , vakkuutuksen ,puhelimen laskun ja vsi maksun maksaa Kela. Sitten saan 680e kuusa toimeentulo tukea siihettäin päälle. Asun käpylässä ja hyvin tulen toimeen.
Riskiit miehet kelaa itselleen omat sähköt että pysyy kossut kylmänä.
Vierailija kirjoitti:
Kela gold maksaa sähkön, vuokran (mitä jää maksettavaksi asumistuen jälkeen), veden, puhelimen, lääkkeet, matkakortin ja kotivakuutuksen. Sen lisäksi saan 230 e/kk käyttörahaa, jolla ostan ruoat.
Aika vähän jää käyttörahaa, -40% alennettu tt-tuki?
Kela maksaa sähköt ja tonnilla muutakin . Saan kans 660e kuussa lisäksi toimeentulo tukea. Eikä tarvii käydä töissä.
Itse.
Tietenkin.