Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei tueta Suomessa lapsien tekoa?

Vierailija
01.11.2021 |

Valitetaan että lapset vähenee.
https://yle.fi/uutiset/3-12160879

Silti itsenäiset äidit joutuvat itse maksamaan yksityisellä hedelmöityshoidosta kymmeniä tuhansia.

Kyse ei ole hedelmättömyydestä, vaan sitä etteivät ole löytäneet miestä joka suostuu lasten tekoon. Eikö yhteiskunta voisi tukea itsellisiä äitejä tulemaan raskaaksi?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jossain Intiassa ihmiset mieluummin kuolevat nälkään kuin muuttavat tänne hyvien sosiaalietuuksien piiriin? Mikä pakko se on jumittaa syntymämaassaan ko. tilanteessa?

Vierailija
22/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo nyt yksi maailman parhaista tukijärjestelmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raiskauksilla on varmasti merkittävä osuus syntyvyyteen."

Lähde?

Vierailija
24/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei mua tarvitse tukea hedelmöityshoitojen kanssa. Helppoahan se on paksuksi pamahtaa vaikka yhden illan hoidolle jos haluaa raskaaksi, mutta elämää pitäisi miettiä pidemmälle.

Esimerkiksi kun tässä maassa ei töitä ihmisille riitä, puhumattakaan että jos töitä on niin palkalla hädin tuskin itseään elättää, niin mitenkäs lapset elätät?

Huono palkka, pätkätöitä. Ei tässä kannata lapsia hommata.

Vierailija
25/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tukea: poistamalla avioliiton ulkopuolella syntyviltä henkilöiltä elanto-oikeuden.

Sukusolujen myynti tuntemattomille tulisi vastaavasti kieltää.

Vierailija
26/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raiskauksilla on varmasti merkittävä osuus syntyvyyteen."

Lähde?

En tiedä onko kukaan tutkinut. Intuitiivisesti voisin kyllä väittää näin. Ei Afrikassakaan vaimolta varmana kysytä, haluaako se kahdeksan lasta.

Vierailija
27/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elanto-oikeus poistuu, ts. elatusvelvollisuus poistuu, ihmiset voivat todennäköisemmin olla olemassa. 

Vierailija
28/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveet kaatuu kirjoitti:

Juu ei mua tarvitse tukea hedelmöityshoitojen kanssa. Helppoahan se on paksuksi pamahtaa vaikka yhden illan hoidolle jos haluaa raskaaksi, mutta elämää pitäisi miettiä pidemmälle.

Esimerkiksi kun tässä maassa ei töitä ihmisille riitä, puhumattakaan että jos töitä on niin palkalla hädin tuskin itseään elättää, niin mitenkäs lapset elätät?

Ei Sómalitkaan murehdi tommosista turhista jutuista kun porsivat sen 10 kersaa, niin miksi sä?

Vierailija
29/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveet kaatuu kirjoitti:

Ei Sómalitkaan murehdi tommosista turhista jutuista kun porsivat sen 10 kersaa, niin miksi sä?

Ei kai sitä tarvitse huolehtia, jos työttömänä 10 lapsen äitinä olisi varaa ajella penskat tarhaan ja kouluun uudella Audilla ja vaatettaa lapset merkkivaatteilla

Suomalaisena näin ei vain ole.

Vierailija
30/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaan sitä etteivät ole löytäneet miestä joka suostuu lasten tekoon" Miten v#¤ussa sait käännettyä tuon miesten viaksi? Naisten kasvaneet vaatimukset miehiä kohtaan on suurin syy ettei perheitä perusteta ja lapsia synny. Jos syyllistä lapsikatoon haetaan, niin se ei todellakaan ole miehet.

Vierailija
31/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vielä pitäis tukea? On päivähoito koulu yms. Kait ny jokaisen itse pitäisi osallistua lapsensa aiheuttamiin kuluihin? Ellei oo mahiksia ni jättää munsut tekemättä.

Vierailija
32/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan kun valitetaan alhaista syntyvyyttä tehdään väkipakolla systeemiä, jossa lapset menevät päiväkotiin 6 kk iässä ja poistetaan kotihoidontukea. Voisi olla niin, että jos lapsen molemmat vanhemmat ovat suorittaneet suomalaisen peruskoulun, niin perhe saisi 1400 e/kk alle 5v lapsen hoidosta. Tuolla summalla voisi maksaa lapsen päivähoitopaikan, palkata hoitajan tai hoitaa itse.

Vierailija
33/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymiehet ovatlapsia itse. P ornosaiteilla roikkuvia loo sereita.

Vierailija
34/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on jo nyt yksi maailman parhaista tukijärjestelmistä.

Juuri näin ja meillä on varaa maksaa sitä tukea myös virolaisten työntekijöiden perheille viroon ja he lisääntyvät kiitettävästi. Täällä maamuutt. ovat ainoa lisääntyvä ryhmä, koska suomalaiset ei tee edes väestöä ylläpitävää lisääntymistä.

Vierailija
35/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vielä pitäis tukea? On päivähoito koulu yms. Kait ny jokaisen itse pitäisi osallistua lapsensa aiheuttamiin kuluihin? Ellei oo mahiksia ni jättää munsut tekemättä.

Puolison tuet otetaan huomioon tuissa. En voi ns jäädä koti äidiksi kun miehen palkka on 2200€. Jos oltaisiin molemmat erillään ja toimeentulotuella niin saataisiin yli 2200€ helposti. Liikaa byrokratiaa. Nyt esim tienataan 3350€. Minä toimeentulotuella eri osoitteessa ja hän töissä eri osoitteessa kanssani.

Tuollainen systeemiltä varastava toiminta on moraalitonta ja se pitäisi tehdä rankaistavaksi. Häpeä!

Vierailija
36/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheverotus käyttöön ja lapsista tuntuva verovähennys. Tämä tukisi ennenkaikkea työssäkäyviä, jotka empii toisen, tai kolmannen lapsen suhteen taloudellisten seikkojen takia. Lapsiperheistä yksilapsisia on 43 prosenttia, kaksilapsisia 39 prosenttia ja kolmilapsisia oli 13 prosenttia ja lopuissa neljästä ylöspäin . Pitäisi kannustaa näitä jo lapsen saaneita hankkimaan lisää lapsia.

Jos prosentit olisikin yksilapsisia 33%, kaksilapsisia 43% ja kolmilapsisia 19% ei mitään syntyvyys ongelmaa olisi. Miten saadaan yksilapsinen perhe hankkimaan toinen ja kaksilapsinen kolmas? Tämä pitää ratkaista ja ne tuntuvat verovähennykset auttaisi. Rahakin palautuu kiertoon, koska kaikista eniten kuluttaa lapsiperhe jossa vanhemmat käy töissä.

Vierailija
37/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 20 vuotta töissä olleena ja veroja maksavana lapsettomana olen kyllä ihan kiitettävästi osallistunut muiden kersojen hoitomaksuihin, lapsilisiin, terveydenhuoltoon ja koulutukseen.

Et ole. Miksi minun lasteni pitää hoitaa sinuakin vanhana? Kyllä se niin on, että tätä vauhtia hoitajia ei riitä kaikille vanhoille ja siinä vaiheessa ei voi olettaa, että minun lapseni hoitaa sinua ja minä olen heitteillä. Tee lapsia.

Vierailija
38/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se liian helppoa.

Vierailija
39/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kun valitetaan alhaista syntyvyyttä tehdään väkipakolla systeemiä, jossa lapset menevät päiväkotiin 6 kk iässä ja poistetaan kotihoidontukea. Voisi olla niin, että jos lapsen molemmat vanhemmat ovat suorittaneet suomalaisen peruskoulun, niin perhe saisi 1400 e/kk alle 5v lapsen hoidosta. Tuolla summalla voisi maksaa lapsen päivähoitopaikan, palkata hoitajan tai hoitaa itse.

Ihan umpihullu ajatus maksaa tuollaiset summat kotiin jäämisestä.

Vierailija
40/49 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään kaipaa lisää riehuvia kakaroita seinän taakse, muuttaisivat sikiäjät omakotitaloihin kun ei siitä porukasta ole elämään hiljaisesti.