Kiuru kertoo miten saadaan lisää sotehenkilöstöä
Tässä Kiurun ratkaisut:
1. Perustetaan työryhmä
"Kiuru sanoo ottavansa aivan ytimeen "sen verran hallittavan porukan, että myös tulosta tulee"."
2. Luodaan yhteinen kansallinen tilannekuva.
3. Digitalisaatiota tarvitaan lisää.
No niin, problem solved.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitaja saa lisää, niin lääkäri vaatii myös.
Ja kaikki muutkin ammatit..
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon hoitajat teillä on lomia vuodessa?
Lomia on sen verran kun työehtosopimukissa on sovittu.
Oletan että hoitajilla julkisella puolella on KVET sopimus, eli Kunnallisten viranhaltijoiden ja työntekijöiden työ-ja virkaehtosopimus.
Itse olen julkisella töissä, ja tuota sopimusta noudatetaan.
Siinä on tarkoin määritelty lomat ja vuorotyön säännöt ja korvaukset. Ja pitempään on ollut töissä, sitä pitempi loma on. Itse on tehnyt töitä julkiselle puolelle ja minun lomapäivät ovat vuodessa 38 päivää.
En ole hoitaja vaan muissa tehtävissä julkisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki muutkin ammatit..
Lääkäreillä ja hoitajilla on aivan erilaiset työehtosopimukset. He kuuluvat aivan eri liittoihin.
eiköhän kommari kiurun ole aika jo siirtyä p-korean tiedotus livertäjäksi. kyllä menee loppukin usko ay ja demari toimintaan kun noita katsoo kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei lisää liksaa tipu niin sitten lisää vapaaa-aikaa. Mutta ei hoitajien liitot tee mitään.
Hmm mitenhän se kiire helpottuu tällä kun entistä enemmän hoitsuja on vapaalla ja lisää työntekijöitä ei saada mistään?
Onhan hoitajajilla jo nytkin keskimäärin melkein 3 viikkoa enemmän vuosilomaa kuin esimerkiksi yksityisellä sektorilla. Ihan kuntasektorin tilastoista näkyy tuo fakta.
Vierailija kirjoitti:
Piikkipakko jos tulee niin romahtaa koko systeemi. Tämä on varma tieto.
Tuttu on rokotettu kahdesti ja ilmoitti viikonloppuna, että kun piikkipakko tulee, niin rokotetutkin lähtevät, koska kukaan ei jaksa jäädä töihin vajaamiehityksellä.
Kyllä on taas niin pölöt jutut ministerillä että huh huh…