En halua kertoa raskaudesta vielä ystävilleni
Ensi viikolla on ystävän kolmekymppiset, kauan odotetut bileet, joita minäkin olen ollut mukana järkkäämässä. Minä plussasin perjantaina vähän "vahingossa" jopa ja luonnollisestikaan en voi bailuissa nauttia alkoholia :D toki tätä tullaan varmasti ihmettelemään ja kyselemään jopa suoraan päin naamaa raskaudesta, mutta en haluaisi kertoa vielä, kun kaikki on vasta niin alussa ja jos juttu leviääkin eteenpäin... Argh, mitä tekisitte?
Kommentit (48)
Itse ehkä valehtelisin antibioottikuurista ja tekisin kerralla selväksi, että en tule tänä iltana juomaan alkoholia yhtään. Tosin oma ystäväpiirini on sellainen, että jos yhdessä kohtaa sanoisin, että ei maistu, niin kohta joku olisi tuputtamassa alkoholia "joko nyt maistuu, ota vaan". Moinen olisi rasittavaa eikä sellaisista juhlista jäisi kovin mukava fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomi-jutut! Ihmiset ihan shokissa jos joukossa on joku joka ei juo alkoholia.
Niin... No, meidän kaveriporukassa on tapana juoda alkoholia, kun joskus harvoin yhdessä pääsemme porukalla jonnekin ja nyt on nämä ystävän kolmekymppiset. Kukaan ei varmaan ole shokissa, mutta saa kyllä ihmiset ihmettelemään, että miksi "Minna" ei juo mitään, ei ottanut edes alkumaljaa.
Älytön ihmetyksen aihe!
Eikä niinkään välttämättä suureleisesti ihmetellä, mutta äkkiäkös ne raskaushuhut lähtee liikkeelle... Varsinkin, kun naiset kyllä kiinnittää tällaiseen huomiota. Jos yhtäkkiä joku "ilman selityksiä" on bileissä vesilasin tai alkoholittoman oluen (kyllä tarkkasilmäisimmät huomaa) kanssa, niin raskauspuheet alkaa. Varsinkin, kun on kyse läheisistä ystävistä, jotka tuntee porukkansa ja näiden juomatavat kyllä hyvin.
Jos et halua mennä sinne raskausarvuuteltavaksi niin koronakaranteeni on aika hyvä tekosyy, (paitsi jos on ilmoittanut kaikille että on jo saanut kaksi rokotusta, onko silloin karanteenia kun eihän edes testata heitä)
Jos haluat, että kaikki arvaa raskauden, puhu lääkekuurista. Jos haluat oikeasti pitää asian salassa, ole kuin normaalisti mutta jätä alkoholi väliin. Kukaan ei katso, meneekö sitä juomaa oikeasti alas vai ei.
Alka hyvä veruke myös se, että seuraavana päivänä on heti aamusta jokin tärkeä meno josta sait kuulla vasta äsken, sellainen meno minne ei voi mennä krapulassa. Esim mummon nimipäiväkahvit, sukulais lapsen kastejuhla tai puolison sukulaisia tulee yllätys visiitille.
Hyvä vinkki on myös ostaa limpparia/mehua ”lantringiksi” ja otat kotoa vajaan viinapullon mukaan. Kukaan ei huomaa ettet lorautakkaan viinaa mukiin, juot vain sen limun/mehun. Vajaa viinapullo muutenkin näyttää siltä koko ajan että siitä olisi otettu, kukaan ei huomaa ettei pullo vaju kun kukaan ei tiedä paljonko siinä oli alunperin. Alkoholittomat siiderit/oluet myös hyvä vaihtoehto, laitat vaan jääkaappiin etiketit taaksepäin varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä edes huomaa? En minä ainakaan tuijota, miten rivakkaan tahtiin kaverin lasi tyhjenee. Vain raskaana olevat kuvittelevat olevansa kaiken keskipisteenä!
Kyllä sen huomaa, jos muut alkaa olemaan jo hyvää vauhtia hiprakaassa ja yksi yllättäen selvinpäin ja hengailee tyyliin vesilasi kädessä. Ap
Ei ne hiprakassa olevat tajua, että joku on selvin päin, ellei sitä itse korosta. Tai jos käytöksesi on ihan erilaista (selvänä istuu nurkassa ja murjottaa, hiprakassa tanssii pöydillä). Ota mukaan muutama alkoholillinen tölkki alkuiltaa varten, kaada sisältö pois vaikka jo kotona. Tämä siksi, että alkuillasta kiinnitetään ehkä tarkemmin huomiota, miyä kukin juo. Myöhemmin alkoholiton siideri / olut / viini menee ihan täydestä.
Ei kannata kieltäytyä tarjotusta lasillisesta, jättää vain vaivihkaa juomatta. Se kieltäytyminen *(jos on epätyypillistä sinulle normaalisti) herättää enemmän huomiota. Lasista voi huomaamatta kaataa hiukan pois ja kulkea se kädessä, myöhemmin jättää sen vain johonkin pöydän kulmalle.
Nuo lääkekuuriselittelyt ovat niin läpinäkyviä, ettei niihin kannata ryhtyä.
Toi oli hyvä vinkki tuo alkottomien siideritölkkien hankkiminen! Kun ainakin rekordeligin alkottomat tölkit on ihan samannäköisiä ku alkolliset! Käyttöön!
Vierailija kirjoitti:
Toi oli hyvä vinkki tuo alkottomien siideritölkkien hankkiminen! Kun ainakin rekordeligin alkottomat tölkit on ihan samannäköisiä ku alkolliset! Käyttöön!
Eiku kopperberg, no jokatapauksessa.
Ei kai se sikiö pienestä määrästä alkoholia tule vammaiseksi? Ei muuta ku perseet olalle!
Vierailija kirjoitti:
Itse ehkä valehtelisin antibioottikuurista ja tekisin kerralla selväksi, että en tule tänä iltana juomaan alkoholia yhtään. Tosin oma ystäväpiirini on sellainen, että jos yhdessä kohtaa sanoisin, että ei maistu, niin kohta joku olisi tuputtamassa alkoholia "joko nyt maistuu, ota vaan". Moinen olisi rasittavaa eikä sellaisista juhlista jäisi kovin mukava fiilis.
Kyllä meidän porukassa on näitä "tuputtajia" - mutta hyvällä tavalla. Ja tiedän, että jos kieltäydyn yhden kerran ottamasta, niin tulee se kysymys "oletko raskaana" :D varsinkin, kun tuolla synttäreillä on sellainen ns. drinkkibaari, joissa on jos jonkinlaista drinkkiä tarjolla ja yksi ravintolassa aiemmin työskennellyt on aina ihan hekumoissa kaikenmaailman drinkkien valmistamisessa... Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, jos olisin ikinä juonut siidereitä. Toki nyt voi olla se hetki, kun alan sidukan ystäväksi. Esimerkiksi yksi lemppareistani Ginger Joe olut on alkoholittomana ihan erilaisessa pullossa... Ap
No kun ei kerran yhtään mikään ehdotettu käy, niin jää pois bileistä. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomi-jutut! Ihmiset ihan shokissa jos joukossa on joku joka ei juo alkoholia.
Voi Kristus miten huono luetunymmärrys sitä voi olla. Ei muuten ole mitään niin junttia kuin se että joka käänteessä muuttaa universaalit ongelmat vain Suomen ongelmiksi. Suosittelen matkustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä edes huomaa? En minä ainakaan tuijota, miten rivakkaan tahtiin kaverin lasi tyhjenee. Vain raskaana olevat kuvittelevat olevansa kaiken keskipisteenä!
Kyllä sen huomaa, jos muut alkaa olemaan jo hyvää vauhtia hiprakaassa ja yksi yllättäen selvinpäin ja hengailee tyyliin vesilasi kädessä. Ap
Ei ne hiprakassa olevat tajua, että joku on selvin päin, ellei sitä itse korosta. Tai jos käytöksesi on ihan erilaista (selvänä istuu nurkassa ja murjottaa, hiprakassa tanssii pöydillä). Ota mukaan muutama alkoholillinen tölkki alkuiltaa varten, kaada sisältö pois vaikka jo kotona. Tämä siksi, että alkuillasta kiinnitetään ehkä tarkemmin huomiota, miyä kukin juo. Myöhemmin alkoholiton siideri / olut / viini menee ihan täydestä.
Ei kannata kieltäytyä tarjotusta lasillisesta, jättää vain vaivihkaa juomatta. Se kieltäytyminen *(jos on epätyypillistä sinulle normaalisti) herättää enemmän huomiota. Lasista voi huomaamatta kaataa hiukan pois ja kulkea se kädessä, myöhemmin jättää sen vain johonkin pöydän kulmalle.Nuo lääkekuuriselittelyt ovat niin läpinäkyviä, ettei niihin kannata ryhtyä.
No, minun täytyy sanoa, että hiprakassa olen kyllä erilainen... Selvinpäin olen paljon hiljaisempi ja rauhallisempi. Ehkä minusta voisi saada sen kuvan, että mökötän nurkassa? Vaikka kyllä osaan pitää hauskaa ihan selvänäkin ja paljon näen ystäviä ihan selvänä, mutta on siinä eroa siihen millainen olen humalassa ja ihan varmasti se huomataan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan jos suurena juomasankarina tiedetty ykskaks lopettaa juomisen.
Ei tarvitse olla mikään suuri juomasankari. Riittää, että on lisääntymisikäinen lapseton nainen, joka ei ole tunnetusti absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
No kun ei kerran yhtään mikään ehdotettu käy, niin jää pois bileistä. Problem solved.
No, en tosiaan halua jäädä pois. Jos jäisin, niin pitäisi olla oikeasti sairas. Kyllä minä "hyväksyin" sen ehdotuksen, että esitän juovani alkoholia ja myöhemmin vaan sanon, ettei maistu enää, mutta jään kuitenkin pitämään hauskaa ja voin sitten jossain vaiheessa sanoa, että "tuli vähän huono olo" ja lähden himaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan jos suurena juomasankarina tiedetty ykskaks lopettaa juomisen.
Ei tarvitse olla mikään suuri juomasankari. Riittää, että on lisääntymisikäinen lapseton nainen, joka ei ole tunnetusti absolutisti.
Näin juuri! Kyllähän sellainen voidaan huomata jopa perheen kesken joulupöydässä, jos aiemmin punaviiniä ruuan kanssa nauttinut kieltäytyy edes siitä yhdestä lasillisesta - jos on siis lisääntymisikäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se yksi on niin idiootti, että ei tajua ottaa alkoholitonta lonkeroa matkaansa?
Itse tein just noin, että otin viinilasin ja olin juovani siitä. Kävin jossain kohtaa salaa kaatamassa osan vessaan. Voithan sä ottaa käsilaukkuun holitonta juomaa ja käydä just vaivihkaa vaihtamassa lasin tai tölkin sisällön holittomaan, niin voit näyttää kuin joisit ihan normaalisti.
Lääkekuurista puhuminen herättää kaikkien epäilykset, kyseessä kun on tavallisin tekosyy. Mieluummin ei mitään numeroa asiasta.
Kun itse jouduin työporukan kanssa baariin, kävin tilaamassa baaritiskiltä alkoholitonta olutta. Kukaan ei kiinnittänyt mitään huomiota.