Suututtaa tämä uudistus!
Siis ihan oikeasti... Tämä palsta oli minulle sellainen, johon pystyin aina avautumaan kaikesta. Luin muiden avauksia, enkä välitä, olivatko ne provoja vai eivät, jos ne vain olivat mielenkiintoisia. Ja myönnän, minäkin tein joskus provo-aloituksia! Mutta tämä ihan oikeasti ottaa päähän. Toivon, että huomenna ylläpito on tullut järkiinsä ja poistanut tämän uudistuksen.
Kommentit (47)
Mä olen kyllä ihan samaa mieltä. Olen oikeasti saanut täältä apua aika arkaluontoisiinkin asioihin. Kyllä kuitenkin loppuen lopuksi ne provot kuolee omaan tyhmyyteensä. Anonymiteetin suojissa ja sitä kuitenkaan väärinkäyttämättä olen saanut tosi tärkeää tukea TEILTÄ asioihin, joista en todellakaan muualla voisi puhua. Järkeviä, ajatuksia täynnä olevia vastauksia, joista näkee, että ihminen on tekstin takana.
Mutta olkoon tämä nyt sitten kuin mikä tahansa keskustelupalsta. Vähän kai tyhmää, mutta tuntuu jotenkin haikealta.
Mua suututtaa kanssa! Jos on halunnut puhua asiaa, niin sitä vartenhan on kaikki muut keskustelipuolet, on ollut odotus, synnytys, taapero, kriisi ja seksisivut ja sen lisäksi on av-puoli niille, jotka haluavat keskustella ilman nimimerkkiä. Mitähän maisnostajat tykkäävät lukijamäärän romahdettua?
Pitääpä kai sitten lukea vain vanhoja keskusteluja. Ap (ainiin, mutta eihän tuota nikkiä tarvitakaan enää)
Miksi arkaluontoisista asioista ei voisi kysyä tai pyytää apua jatkossakin? Oletteko valinneet ristimänimenne nikiksenne vai mikä on ongelma?
Se idea on juuri anonyymina kirjoittelu. Voit avata pahimmat kipupisteesi kansalle ja ne arimmatkin asiat.
Mulla ihan oikeasti tuntuu masennus.
Ja yksinäinen kun oon.
[quote author=" Vierailija " time="10.01.2015 klo 00:23"]
Miksi arkaluontoisista asioista ei voisi kysyä tai pyytää apua jatkossakin? Oletteko valinneet ristimänimenne nikiksenne vai mikä on ongelma?
[/quote]
Joku tuttu voi yhdistää. Jos sama nimimerkki on luonut monta keskustelua elämästään, niin kyllä joku jossain vaiheessa tunnistaa. Ap (kyllä, pakko silti käyttää tuota, en raaski luopua)
No, ei vilkaista sitten nimimerkkejä. Kirjotellaan kuten ennenkin.
[quote author="vierailijako" time="10.01.2015 klo 00:25"]
No, ei vilkaista sitten nimimerkkejä. Kirjotellaan kuten ennenkin.
[/quote]
Hyvä idea, mutta eipä taida monelta onnistua. Ap
Palsta postaukset muuten väheni selvästi samantien kun tuli rekisteröitymispakko.
[quote author="sibir" time="10.01.2015 klo 00:24"]
[/quote]
Joku tuttu voi yhdistää. Jos sama nimimerkki on luonut monta keskustelua elämästään, niin kyllä joku jossain vaiheessa tunnistaa. Ap (kyllä, pakko silti käyttää tuota, en raaski luopua)
[/quote]
Näkeekö täällä siis jotenkin helposti kaikki saman nimimerkin kirjoitukset pötkössä (sori, en jaksa tutustua palstan ominaisuuksiin aiempaa tarkemmin)?
t. 6
Niin ja senkin kyllä lisäisin vielä, että minusta koko AV on ihan ilmiönäkin ollut mielenkiintoinen. Siis kun näkee laidasta laitaan ajatuksia ja kun ihmiset ikään kuin testaa toisiaan, rajoja ja omia mielipiteitään. Musta on ollut kiva tuulettaa vähän radikaalejakin ajatuksia perusteluineen joissain itseä kiinnostavissa keskusteluissa ja tarttua provosoiviinkin kommentteihin. Heti tulee sellainen tylsä suodatin päälle tästä, väkisin miettii liikaakin ja se aito ajatus unohtuu. Blaah.
[quote author=" Vierailija " time="10.01.2015 klo 00:33"]
[quote author="sibir" time="10.01.2015 klo 00:24"]
[/quote]
[/quote]
Näkeekö täällä siis jotenkin helposti kaikki saman nimimerkin kirjoitukset pötkössä (sori, en jaksa tutustua palstan ominaisuuksiin aiempaa tarkemmin)?
t. 6
[/quote]
Luultavasti ei, mutta nimimerkki saadaa jäädä jollekin mieleen. "Joo, toi olikin se sibir jonka mies lähti toisen naisen matkaan!". Ap
[quote author="immaria" time="10.01.2015 klo 00:34"]
Niin ja senkin kyllä lisäisin vielä, että minusta koko AV on ihan ilmiönäkin ollut mielenkiintoinen. Siis kun näkee laidasta laitaan ajatuksia ja kun ihmiset ikään kuin testaa toisiaan, rajoja ja omia mielipiteitään. Musta on ollut kiva tuulettaa vähän radikaalejakin ajatuksia perusteluineen joissain itseä kiinnostavissa keskusteluissa ja tarttua provosoiviinkin kommentteihin. Heti tulee sellainen tylsä suodatin päälle tästä, väkisin miettii liikaakin ja se aito ajatus unohtuu. Blaah.
[/quote]
Veit kirjaimet näppikseltäni. Ap
Aktiiviset ja kärkkäästi kommentoivat ihmiset muistetaan eri keskusteluista ja niiden perusteella päästään aika lähelle todellisen henkilön henkilöllisyyttä. Ja vaikka ei henkilöllisyys selviäisi, niin keskustelijat voivat muistaa eri keskusteluista; että tuo oli se lääkäri ja nyt se valittaa kuukauden kestänyttä mahakipua..outoa kun ei mene lääkäriin, tai toi on 2-vuotiaan tarhalapsen uraäiti, joka matkustelee 100 päivää vuodessa ja nyt se antaa lastehoitovinkkejä.. Millähän kokemuksella jne.
Mitä vit :D Se tästä palstasta sitten.
Niinpä. Ja vielä numerotarkistuksenkin vaatii, vaikka kirjautunut... Huoh.
[quote author="Sateenvarjokeitin" time="10.01.2015 klo 00:43"]
Niinpä. Ja vielä numerotarkistuksenkin vaatii, vaikka kirjautunut... Huoh.
[/quote]
Mitä? Minulla ei vaadi! Ap
Se on kyllä varmaan totta, että varsinkin jos jollekulle on sattunut jotain harvinaisen, poikkeuksellisen kammottavaa (/kivaa) ja haluaisi kysyä neuvoja tilanteeseen, nimimerkki varmaan jää monelle helposti mieleen juuri tilanteen poikkeuksellisuuden vuoksi. Tämä vähentänee juuri näiden aiheiden käsittelyä palstalla. Muilta osin en ainakaan itse viitsi painaa mieleeni, kuka on kuinkakin monen lapsen äiti ja kuka vasta yrittämässä lasta ja muita arkipäiväisiä yksityiskohtia. Tosin sellaisiakin kirjoittajia varmasti on, jotka viitsivät..
Itseäni on ärsyttänyt tilanteet, joissa menen puolustamaan jotakuta tyyppiä, jota palstalla joukolla mollataan, ja heti ilmestyy ketjuun veikkailijoita joiden mielestä olen tuo puolustamani tyyppi. Sellaiset väitteet olisi varmasti helpompi tehdä tyhjiksi jos nimimerkit ovat käytössä. Nythän tuolla jo joku hekumoi, kuinka "itsekehua harrastavat" bloggaajat tulevat nyt kärähtämään. Hänelle voi olla järkytys huomata, että kehujien tai puolustajien joukossa on kuin onkin myös (ja uskoakseni useimmiten pelkästään) muita kuin kehuttava henkilö itse.
Ja ei, en ole itse bloggaaja tai muukaan sellainen henkilö, jota olisi koskaan tällä palstalla haukuttu. En vain pidä tuollaisesta halpahintaisesta morkkaamisesta, etenkään silloin kun sitä tehdään silkasta morkkaamisen innosta niin, että asiaa haukkujen takana on vähän tai ei lainkaan.
Voi arkaluontoisista kysyä ja keskustella, mutta siinä helposti menee nick sitten roskikseen koska on helppo profiloida kysyjä kaivamalla aiemmat viestit ja se vaikuttaa vastauksiin.
Esimerkki: Kysyn neuvoja vaikka mt-ongelmiin (tai lääkkeiden väärinkäyttöön, suklaanhimoon, lyövään puolisoon, ylivelkaantumiseen, ...) ja myöhemmin kysyn tai kirjoitan jotain lapsiin liittyvää.
Äkkiä vastauksena tuleen kuittia aikaisempien viestien perusteella.
Niin ikävää, että tämä foorumi merni :(
Aivan.