Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävä ilmiö jalankulkijoissa - kääntyvää autoa ei väistetä

Vierailija
09.01.2015 |

Hemmetti että ottaa päähän nää ihme pällistelijät, jotka tuntuvat oikein ODOTTAVAN että suojatielle kääntyvä auto tulee sieltä ja joutuu pysähtymään. Sitten ei edes mennä reippaasti yli vaan meinataan mennä monta kertaa ennen kuin oikeasti ylitetään se tie. Ja ylityskin suoritetaan laahustamalla tien yli mahdollisimman hitaasti.

Ettekö ihmiset tajua, että kääntyvät pitäisi päästää rauhassa kääntymään, ettei liikenne tukkeudu? Sen takia kääntyvillekin palaa YLEENSÄ vihreät yhtä aikaa kuin jalankulkijoille. Näin ainakin Lahdessa.

Ja menkää herra jumala edes reippaasti tien yli, jos siihen on pakko puskea. Ärsyttää laahustajat kun samalla vaivalla voisi ottaa muutaman juoksuaskeleen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa tuntuu olevan näitä omia systeemejään. Nykyisin siitä onneksi pääsee ohitustietä ohi.

Vierailija
2/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijalla on kyllä väistämisvelvollisuus tilanteessa, jossa molemmille palaa yhtäaikaa vihreä valo. Toki ripeä yienylitys olisi suotavaa, jos mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän olet suorittanut ajokorttisi? Vai onko sitä suoritettukaan?

Vierailija
4/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan uskalla ylittää tietä, ennen kuin näen että tuloillaan oleva auto joko selvästi menee ohi tai pysähtyy kokonaan. Liian usein on meinannut käydä niin, että autoilija sitten yhtäkkiä päättääkin mennä ensin ja saan säikkyä alle jäämistä.

Vierailija
5/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meetkö takas autokouluun. Siellä nimenomaan painotetaan, että kääntyvä autoilija väistää jalankulkijaa!!

Vierailija
6/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jalankulkijalle palaa vihreä valo, niin autoilija odottaa kiltisti ja kiihtymättä omaa vuoroaan, eiks niin?

Vierailija
7/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:58"]

Minä en ainakaan uskalla ylittää tietä, ennen kuin näen että tuloillaan oleva auto joko selvästi menee ohi tai pysähtyy kokonaan. Liian usein on meinannut käydä niin, että autoilija sitten yhtäkkiä päättääkin mennä ensin ja saan säikkyä alle jäämistä.

[/quote]

Minäkin olen miettinyt jo kauan, että mitä ihmettä on nämä apinat, jotka hidastelevat omituisesti ennen suojatietä, mutta joista ei oikeasti ota selvää että meneekö se nyt vai päästääkö se minut ohi.

Vierailija
8/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntyvän autoilijan tulee väistää risteävän tien kevyttä liikennettä olipa valoja tai ei. Paitsi tietysti mikäli kevyellä liikenteellä on punainen valo.

Vierailija
9/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois jättää auton kotiin ja jatkaa jonkin aikaa apostolin kyydillä. Vois maailmankuva avartua.

Vierailija
10/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:58"]

[/quote]

Minäkin olen miettinyt jo kauan, että mitä ihmettä on nämä apinat, jotka hidastelevat omituisesti ennen suojatietä, mutta joista ei oikeasti ota selvää että meneekö se nyt vai päästääkö se minut ohi.

[/quote]

Jarruttaminen kuluttaa enemmän energiaa kuin hidastaminen.

Vierailija
11/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:58"]

[/quote]

[/quote]

Eipä oikein uskalla mennä, jos autoilijalla ei ole tilannenopeus hallussa eli ei voi luottaa siihen, että autoilija ei ajaisi päälle.

T. Itsekin autoileva

Vierailija
12/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tää mentaliteetti että jalankulkijan pitäisi muka olla syvästi kiitollinen että pääsee ylittämään tien rauhassa.

Ei siinä hemmetti kenenkään tarvitse alkaa juoksemaan.

Vierailija
13/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripeästi aina ripsuttelen tien yli. Monesti kääntyvällä autolla on hurja tilannenopeus, etten mä siihen eteen ehdoin tahdoin syöksy testaamaan, että pysähtyyköhän tuo..

Että kyllä se toisinaan tulee olemaan sellaista pykimistä, kun osa autoilijoista ovat niin pirun olevinaan citymaastureidensa kanssa. Mahtailevat ja pärtsyyttävät.

Ihan on näiden autoilijoiden moka, että jalankulkijat empii ja pelkää mennä tien yli.

Vierailija
14/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:55"]

Hemmetti että ottaa päähän nää ihme pällistelijät, jotka tuntuvat oikein ODOTTAVAN että suojatielle kääntyvä auto tulee sieltä ja joutuu pysähtymään. Sitten ei edes mennä reippaasti yli vaan meinataan mennä monta kertaa ennen kuin oikeasti ylitetään se tie. Ja ylityskin suoritetaan laahustamalla tien yli mahdollisimman hitaasti.

Ettekö ihmiset tajua, että kääntyvät pitäisi päästää rauhassa kääntymään, ettei liikenne tukkeudu? Sen takia kääntyvillekin palaa YLEENSÄ vihreät yhtä aikaa kuin jalankulkijoille. Näin ainakin Lahdessa.

Ja menkää herra jumala edes reippaasti tien yli, jos siihen on pakko puskea. Ärsyttää laahustajat kun samalla vaivalla voisi ottaa muutaman juoksuaskeleen.

[/quote]

apina, tuo mistä vaahtoat kuuluu perusliikennesääntöihin. 

kääntyvä väistää lähes aina, erityisesti suojatiellä olevia ihmisiä, erityisesti kun niillä on vihreä valo.

t. m46 

Vierailija
15/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks meinasin jäädä auton alle kun ripeästi kävelin vihreillä yli ja kääntyvä auto kaahasi lähes päälle. Joten odotan, että auto pysähtyy.

Vierailija
16/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vitsailee, eikö vaan? :D tai sitten kyllä huolestuttaa, jos ei. 

Vierailija
17/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Sitten vielä pitää kättä nostaen kiitellä autoa. Suomessa on kyllä aika töykeä liikennekulttuuri.

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 21:04"]

Mua ärsyttää tää mentaliteetti että jalankulkijan pitäisi muka olla syvästi kiitollinen että pääsee ylittämään tien rauhassa.

Ei siinä hemmetti kenenkään tarvitse alkaa juoksemaan.

[/quote]

Vierailija
18/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina heilautan kättä, hymyilen ja nyökkään, kun auto pysähtyy. Tällätavoin sama autoilija todennäköisesti pysähtyy muillekin. Koen, että toimin kohteliaasti ja ei se käsi mulla siitä kulu vaikka kuinka vilkuttelisin.

Vierailija
19/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä satuin kerran paikalle, missä oli ambulanssi vilkut päällä pysähdyksissä ja auto parkissa. Poliisi oikein kirjasta näytti, että kääntyvä auto väistää kevyen liikenteen kulkijoita, jos molemmilla palaa vihreät. Ei siinä vissiin pahasti käynyt, kun ei paikalllislehdessäkään ollut asiasta mitään myöhemmin, onneksi. Ko. risteyksessä tulee joskus pahoja kolareita. 

Vierailija
20/20 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kävellessäni käyttäytyä mahdollisimman autoilijaystävällisesti, mutta ei siinä kauheesti uskalla hyppiä eteen jos auto tulee kovalla nopeudella, vaikka auto olisikin väistämisvelvollinen. Kummalle käy törmäyksessä pahemmin, autolla vai jalankulkijalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä