Asiakas haukkui töissä
minut tällä viikolla aika ikävästi, haukkuminen meni asiattomuuksiin. Huomenna töihin meno ja jo vähän ahdistaa että mitähän kommenttia taas on tulossa. Missä menee raja mitä tarvitsee sietää töissä..?
Kommentit (22)
Ikävää! Henkilökohtasuuksia ei tarvi sietää. Voi sanoa, että tämä palvelu loppui nyt tähän.
Minuakin asiakkaat usein haukkuvat.
Olen työssä eläinlääkärin vastaanotolla.
Ryhdy hoitajaksi. Potilaat heittää eritteitä päällesi ja uhkaavat raiskata perheesi ja lapsesi itsesi lisäksi. Tappouhkauksia ja kotipiiriin seuraamista. Turpaan saat säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta onneksi 4 viikon välein saat 2000€ ja yhteiskunta sanoo että se riittää.
ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun. varsinkin, jos olet avustaja jollekkin mt-potilaalle, ei tarvitse kestää kaikkea❤️
Tervetuloa asiakaspalvelualalle! Suomalaiset eivät ymmärrä että myyjäkin on ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy hoitajaksi. Potilaat heittää eritteitä päällesi ja uhkaavat raiskata perheesi ja lapsesi itsesi lisäksi. Tappouhkauksia ja kotipiiriin seuraamista. Turpaan saat säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta onneksi 4 viikon välein saat 2000€ ja yhteiskunta sanoo että se riittää.
Tai myyjäksi. Noiden lisäksi saat todistaa bussilippukuluilla na rkkarinäpistelijöitä vastaan käräjillä, puukkouhkailuja ja kivoja pikku ryöstöjä. Ja tienaat 1300e kk.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa asiakaspalvelualalle! Suomalaiset eivät ymmärrä että myyjäkin on ihminen.
Ja jotkut asiakaspalvelualalla työskentelevät eivät näytä ymmärtävän että se vittumainen asiakaskin on vain ihminen.
Asiakaspalvelussa kerran päivässä joku avautuu.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelussa kerran päivässä joku avautuu.
Olikohan se Lidlissä vai Prismassa, missä oikein kuulutettiin, että "arvoisat asiakkaat, kassa x avautuu".
No osaapahan välttää sitä kassaa, jos ei jaksa kuunnella hänen avautumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Eikä vain potilaat vaan myös omaiset.
Huudetaan ja vaaditaan ja syytetään ja haukutaan asioista joille et voi mitään. Me hoitajat emme päätä jatkohoidosta ym.
Fyysistä väkivaltaa saa kokea. Minua on potkaistu kasvoihin kun kyykistyin pyörätuolipotilaan viereen korjaamaan jalkatukea. On lyöty, raavittu, yritetty iskeä haarukalla, syljetty. Nimitelty solvattu jjne jne jne.
Itse en siedä ja ota vastaan mitä tahansa. Vaadin asiallista puhetta ja käytöstä ja jos ei onnistu, poistun paikalta. Kesken hoitotoimenpiteen tosin ei voi poistua mutta teen selväksi että se suu tukitaan nyt. Olen kuullut olevani kunnan piika koska työskentelen kaupunginsairaalassa.
Usein ihmettelen miksi meitä hoitajia vihataan niin syvästi? Entä jos pistämme pensselit santaan ja marssimme ulos? Mikä älämölö siitä sitten syntyisi?!
Ja kyllä, itse olen valinnut työni josta pidän kovasti. Työni on vaihtelevaa, ei koskaan samanlaista päivää. Mielenkiintoista. Ja onneksi valtaosa potilaista on täyspäisiä ihmisiä. Pidän ihmisten kanssa olemisesta kun vain osataan käyttäytyä.
Mulla samoja kokemuksia. Otin yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun kun asiakkaat haukku mua pomolle vailla perusteita jne. Sen jälkeen ei oo tarjottu vuoroja. Nyt asia on käsittelyssä..että sellasta. Työntekijän on todella pidettävä puolensa.
Mullakin oppilaiden vanhemmat välillä.
Tulisivat katsomaan pulmusiaan…
Ei kannata antaa yhdelle typerälle asiakkaalle, jolla asia on mennyt tunteisiin, valtaa.
Kasva metri ihmisenä. Kun näet sen mielettömyyden, niin kasvat.
Tsemppiä. Sillä oli paska päivä. Ei ole sun vika tai sun vastuulla.
Huolehdi omasta hyvinvoinnistasi. Se on paljon tärkeämpi kuin jonkun asiakkaan pällit kommentit. Johonkin purkaa. Sinä satuit kohdille.
Olet 🌸
Asiattomuuksia saa osakseen myös päiväkodeissa ja kouluissa työskentelevät. Niin lapsilta kuin vanhemmiltakin.
Miksi et vaan haukkunut takaisin? Ei siitä potkuja voi antaa, varoituksen korkeintaan.
Oon usein todistanut vierestä toisen asiakkaan asiatonta käytöstä aspaa kohtaan. Kerrankin muistan, miten aspa näytti siltä, että se murtuu täysin. Yritin kaikin tavoin viestiä elein ja ilmein, että olen hänen puolellaan. Mietin, että voiko tuollasessa tilanteessa asiakkaana tehdä tai sanoa mitään? Joo, olen sosiaalisesti aika käsi, joten siksi kysyn...
Lyö sitä asiakasta ja lujaa. Välillä pitää päästää paineet pois.
No joskus, toisinaan on vika siinä asiakaspalvelijassakin.
Ollaan ylimielisiä ja epäystävällisiä. Ihmisiä palvelaan ulkonäöin ja pukeutumisen mukaan.
Mitä heikomman ja syrjäytenemmän näköinen asiakas, sitä tylymmän ja yliolkaisemman vastauksen hän saa kysymyksiinsä aspassa.
Olen sivusta seurannut tätä eri paikoissa. Kaikkein kohteliaimpia ja ystävällisimpiä ovat nuoret asiakaspalvelijat, mikä on sinänsä suuri yllätys. He ovat lisäksi avuliaita.
Kyllä aspoissakin toimiin niitä tympeitä työhönsä täysin kyllästyneitä naamoja.
Olen alkanut antaa suoraa palautetta sähköisesti erittäin huonosta palvelusta niihin paikkoihin, jossa sitä saan.
katso peiliin sieltä näät itseriittoisen ja aina oikeassa olevan henkilön. sinulla on varmaan jo demareiden jäsen kirja.
Oletko ehkä kennelissä tai koirahotellissa töissä?