Jos kuljet vappuna ilman lakkia, tuleeko mieleen, että joku saattaa luulla, ettet ole ylioppilas?
Minulle on niin itsestään selvää, että ihminen on ylioppilas, että pidän vappuna lakittomia ihmisiä ilman muuta ylioppilaina, jotka ovat jättäneet lakkinsa kotiin.
Kommentit (40)
En ole yksinkertaisesti viitsinyt hakea lakkia kellarista moneen vappuun.
Vanhukset poislukien tuntuisi hassulta ajatella, että joku aikuinen ei olisi ylioppilas. Eivät ole vain jaksaneet laittaa lakkia päähän.
Minulle on selvää, että tämä oli neljäs trolliyritelmäsi tänään.
Ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä ihmiset luulevat koulutuksekseni :D
Minua vähän huvittaa tuo lakkien pitäminen. Kirjoitin ylioppilaaksi v 1965. Aluksi
pidin innolla lakkia useana vuonna jostain kumman syystä. Sitten jossain vaiheessa heitin sen pois. Varmaan kymmeniä vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on selvää, että tämä oli neljäs trolliyritelmäsi tänään.
Ainakaan ylioppilaslakista en ole trollannut, se oli jonkun muun.
Ap, 50-luku soitti ja pyysi sinua palaamaan takaisin.
Meillä ei ole tapana pitää, ollaan vähän sellaisista kulttuurihörhöpiireistä, joukossa useampikin tohoriksi väitellyt. Saat luulla meistä ja minusta mitä haluat.
Se jäi lapsuudenkotiin ja mitä väliä, varmaan homeessa. Tunnen akateemisia, jotka eivät ole ylioppilaita, pitkän kaavan mukaan opiskelleita.
Mun on joskus pitänyt tehdä aloitus, että mitä teette vanhoille ylioppilaslakeille? Mulle ei ole omalla mitään tunnearvoa. Kuvat riittää muistoksi siitä päivästä.
Tuleeko sinulla ikinä mieleen että yo-lakkia vappuna käyttävä voisi olla valeylioppilas, lakki ehkä kaverilta lainassa tai varastettu?
Kotikaupungissani lähes kukaan ei laittanut lakkia päähän vappuna joten en itsekään laittanut. Turussa ihanan monella on ja nyt olen laittanut itsekin. Jos olen muistanut. En ole miettinyt muiden koulutusta.
Olen työläinen enkä mikään ylioppilas!
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko sinulla ikinä mieleen että yo-lakkia vappuna käyttävä voisi olla valeylioppilas, lakki ehkä kaverilta lainassa tai varastettu?
Tai ihan vain kaupasta ostettu :D Siellä niitä on vapaasti saatavilla. Eikä kassalla kysytä yo-todistusta :D
0/5
Mikä ihmeen vappu/ylioppilastrolli tänne on pesiytynyt
Tulee kyllä, mutta:
1. Näytän korkeakoulutetulta, hyvästä perheestä tulevalta. Se huokuu minusta.
2. Ei kiinnosta mitä tuntemattomat luulevat tai eivät luule :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ihan vain kaupasta ostettu :D Siellä niitä on vapaasti saatavilla. Eikä kassalla kysytä yo-todistusta :D
Kyllä, kaupasta ostettukin kävisi varmaan huijarille mutta ylioppilaana esiintyminen toiselta varastetussa lakissa voisi olla jännittävämpää. Samalla se varkauden uhri ehkä pelkäisi ettei häntä enää uskota ylioppilaaksi.
😮?
Who cares mitä muut luulee/ ajattelee?
Työnantaja ja tutut tietävät koulutukseni ja ventovierailla ei ole mitään väliä.