Miksi mies ei saisi käydä av:lla?
Kun lueskelee esim. noita turn-offeja miehistä, niin jotkut ovat listanneet sinne miesten av-palstailun. Se on todella hämmentävää, koska samaan aikaan ruikutetaan tasa-arvon perään ja valitetaan sitä, että miehet eivät ymmärrä mitään lasten kasvatuksesta, kotitöistä ja etenkään naisten sielunelämästä.
Siispä arvon naiset, kerron teille salaisuuden: Av-palsta on miehille PARAS mahdollinen korkeakoulu kyseisille elämänalueille, puhuttiinpa sitten ns. lassukoista tai perinteisessä katsannossa miehisistä miehistä. Siksi me notkumme täällä.
Jos joku ajastaan jälkeenjäänyt haluaa vielä yrittää perustella, miksi miesten ei pitäisi käydä täällä, niin saa toki yrittää. Muistutan kuitenkin vielä lopuksi, että nyt on vuosi 2015.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 20:29"]
Olen ollut iloisesti yllättynyt, että täällä käy kirjoittelemassa aika paljonkin miehiä. Olen ollut palstalla 14 vuotta ja ainahan täällä on samalla tavoin pa*kaa kirjoitettu, mutta ennen kirjoittajat olivat vain naisia. En todellakaan kaipaa mitään naisten välisiä kerhoja, joten tervetuloa vain miehet mukaan pitämään palsta mielenkiintoisena. N39
[/quote] Kiitos
Tosimies ei akkojen kälätyksistä välitä ja käy missä haluaa :)
t. mies
Olen 32v kahden lapsen isä ja kirjoittelen tänne paljonkin, myös lastenhoitoon liittyvää. Minua luullaan usein naiseksi/äidiksi.
Täällä siis usein oletetaan, että miehet kirjoittaa noita "lassukkajuttuja" ja naiset asiallisia juttuja. Me ei-lassukat jäädään piiloon olettamusten taakse.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:22"]
Ihmettelen samaa kuin ap (olen 46-vuotias perheenäiti).
Ei minulla ole vastausta, mutta ehkä jotain osviittaa saa siitä, miten jotkut äidit kirjoittavat lapsista ikiominaan, kuin jonkin neitseellisen sikiämisen seurauksesta syntyneinä. Lapsen isä on aivan marginaalihenkilö, korkeintaan äidin "apulainen". Ja tietysti loputtomien valitusten aihe. Luulen, että ainakin tällaiset naiset paheksuvat palstalla käyviä miehiä, koska onhan palstan nimi Vauva ja vauvat kuuluvat vain naisille.
[/quote]
Valitettavasti olen tullut samaan johtopäätökseen. Koskee yleisemmin myös yhteiskuntaa eikä vain tätä palstaa. Naiseus ja varsinkin äitiys on joku ylimaallinen oikeutus moneen asiaan. Isyys ei oikeuta juuri mihinkään, se tuo vain velvollisuuksia. Varsinkin lapsiin liittyvissä asioissa on äiti tässä yhteiskunnassa lähtökohtaisesti parempi asiantuntija täysin taustoista ja kokemuksesta riippumatta. Naiset ehkä huomaamattaankin tulevat omineeksi lapset ja kaiken niihin liittyvän omakseen.
Ennen kuin alatte lassukaksi nimitellä, niin miettikää kuinka moni tutuistanne olisi valmis antamaan miehelle yksinoikeuden päättää esimerkiksi lasten ruoasta/vaatetuksesta/kasvatuksesta, kodin sisustuksesta tai hääpäivän järjestelyistä? Ei kaikissa, mutta useimmissa tuntemissani perheissä näissä asioissa kuitenkin naisen ääni ratkaisee. Ei tarvitse ihmetellä miksi monen miehen mielenkiinto on näihin asioihin heikko.
Täytyy myöntää, että tähän syyllistytään meidänkn perheessä. 10v tyttö voi kantaa naapurin puolivuotiasta melko vapaasti. 8v (siskoaan vahvempi) poika saa vauvan syliin, jos istuu sohvalla. Taas on yhdelle sukupolvelle opetettu, ettei mies voi olla hyvä lastenhoitaja.
3 lapsen isä
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 12:23"]
Miksi tuo on turha keskustelu?
[/quote]
No lue joskus niitä keskusteluja. Ne eivät aja tasa-arvoa, vaan naisten aseman heikentämistä.
[/quote]
Joskus tasa-arvon edistäminen vaati sitä. Kaikissa asioissa ei ole järkevää edistää tasa-arvoa heikomman sukupuolen etujen lisäämisellä vaan kannattaa heikentää sen toisen sukupuolen etuja. Vai väitätkö ettei tasa-arvon edistäminen ole koskaan heikentänyt miehen asemaa? Varmaan ihan oikeutetusti, mutta silti.
Minä olen nyt viikon verran tutkiskellut tätä sivustoa. Olen vilpittömästi todella pahoillani, mutta naiset ovat vielä yksinkertaisempia ja sielultaan likaisempia, kuin olen koskaan osannut kuvitellakaan. Siis aivan järkyttävän ihmeellistä touhua täällä. Olen iltaisin sättinyt itseäni siitä, että ylipäärään tutustunut ko. foorumiin. Aion lopettaa. Kaiken lisäksi aion lopettaa myös parisuhteeni nykyisen tyttöystävän kanssa, sillä jos hänen sielunmaailma on todellakin edes promillen verran tästä tasosta, olen suunnattoman pettynyt. Näinkö teidän mielenne laukkaa ja johtopäätökset asioihin syntyvät? Voi herranen aika. Mitähän tavaroitani tänäänkin tonkinut, kun olen töissä? Minne piilottanut kortsut, kun "naapurin köriläs kävi päiväkahvilla". Se ei haittaisi jos hän itseään tyydyttää, mutta että se pitää ensin kertoa täällä? Eli sen takia ei saisi käydä, koska ainoa paikka, jossa naiset osaavat avata suunsa ja kertoa, mitä todella ajattelee tai haluaa. Surullista, mutta totta.
Palsta on avannut silmäni naisten suhteen, enkä pidä näkemästäni. :( M32
Vierailija kirjoitti:
Kun lueskelee esim. noita turn-offeja miehistä, niin jotkut ovat listanneet sinne miesten av-palstailun. Se on todella hämmentävää, koska samaan aikaan ruikutetaan tasa-arvon perään ja valitetaan sitä, että miehet eivät ymmärrä mitään lasten kasvatuksesta, kotitöistä ja etenkään naisten sielunelämästä.
Siispä arvon naiset, kerron teille salaisuuden: Av-palsta on miehille PARAS mahdollinen korkeakoulu kyseisille elämänalueille, puhuttiinpa sitten ns. lassukoista tai perinteisessä katsannossa miehisistä miehistä. Siksi me notkumme täällä.
Jos joku ajastaan jälkeenjäänyt haluaa vielä yrittää perustella, miksi miesten ei pitäisi käydä täällä, niin saa toki yrittää. Muistutan kuitenkin vielä lopuksi, että nyt on vuosi 2015.
Notkun myös siksi että naisten kanssa on mukava jutella. Kasvotusten se on vaikeampaa, puolison kavereiden kanssa keskusteleminen ei nyt vaan ole niin vapautunutta ja vieraiden kanssa ei varsinkaan, kun ajattelevat lähes aina että tuokin rengastettu sika yrittää iskeä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät käy täällä perheen tai lastenhoidon takia, vaan lähinnä kirjoittelemassa naisia halventavia kommentteja, esim. huorittelevat todella paljon.
Täällä oli kerran ketju, millaisia miehiä av:lla käy. Suurimmalla osalla ei ollut edes parisuhdetta, lapsista puhumattakaan.
Eli haluat päästää tänne vain miehet jotka kelpuutat?
Olen ollut iloisesti yllättynyt, että täällä käy kirjoittelemassa aika paljonkin miehiä. Olen ollut palstalla 14 vuotta ja ainahan täällä on samalla tavoin pa*kaa kirjoitettu, mutta ennen kirjoittajat olivat vain naisia. En todellakaan kaipaa mitään naisten välisiä kerhoja, joten tervetuloa vain miehet mukaan pitämään palsta mielenkiintoisena. N39